AnonymBruker Skrevet 10. oktober #1 Skrevet 10. oktober • Hvor mye forventer du at det offentlige skal dekke? • Hva tenker du at du kan dekke selv? • Og hvilke ting/tjenester kjøper du av fordi det er mer beleilig? • Hvilke ordninger synes du burde være behovsprøvd, og hvilke synes du at burde være universelle? F.eks barnehage, SFO/AKS, barnetrygd, tannregulering, briller, innleggssåler, hudkremer, støttebandasje, rengjøring av boligen til eldre, matleveranser, osv. Anonymkode: fe418...db2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #2 Skrevet 10. oktober det jeg kommer på nå er trening og medisiner Anonymkode: 67221...8fe
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #3 Skrevet 10. oktober Rengjøring og matleveranse er det naturlig at man dekker selv. Det gjør man også indirekte når man bor på institusjon. Barnetrygden burde vært høyere, og det samme gjelder egenbetaling av barnehage. SFO/AKS bør ses på som en del av skoledagen, og være gratis, men frivillig. Helsetjenester bør være gratis som nå - egenandel og frikort. Nødvendige medisiner bør dekkes. Tannregulering dekkes hvis det er nødvendig for bittet, mens estetisk regulering dekkes selv. Briller bør i utgangspunktet betales selv, med unntak av for barn. Kan behovsprøves. Tannlege bør være en del av helsesystemet. Kontroll betales av den enkelte, men nødvendig behandling dekkes. Hjelpemidler for å leve et "normalt" liv kan dekkes Anonymkode: 2a51c...bd6 2
Jdz Skrevet 10. oktober #4 Skrevet 10. oktober Egentlig så lite som mulig, men helse, barnehage og utdanning bør absolutt bør i stor grad finansieres av det offentlige. 1
Fant80 Skrevet 10. oktober #5 Skrevet 10. oktober (endret) Lege og tannlege! Også ytelser for arbeidsledige og uføre og studenter! Behovsprøvd barnetrygd. Hysterisk at dette bare blir brukt som en sparegris for enkelte velstående foreldre,som blir gitt til poden opå 18års dagen. EDIT: Og eldrepensjon selvsagt. Endret 10. oktober av Fant80 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #6 Skrevet 10. oktober - Jeg kunne gjerne betalt mye mer for barnehage for å få bedre bemanning (og mattilbud). - Helsehjelp syns jeg generelt er for dårlig, har flere ganger måttet bestille time privat for å ikke måtte vente i månedsvis, og da er jeg jo veldig heldig som har råd til det. - Barn som trenger briller bør dekkes 100 % av det offentlige. - Barnetrygd burde absolutt være behovsprøvd. Anonymkode: f9e57...f1c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #7 Skrevet 10. oktober Jeg syns hushjelp kunne være dekt at staten/kommune. Anonymkode: 57ff3...5d3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå