Gå til innhold

Er det vanlig å få sånn melding etter bare en date?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 11.09):

Hei!

Jeg våkna til en melding fra en fyr jeg var på date med i går. Han skrev noe sånt som:

Hei, takk for i går, det var hyggelig 😊 Men jeg kjente ikke helt at det var riktig match for meg. Ønsker deg masse lykke til videre med studier og alt annet 😊

Dette er faktisk andre gang jeg opplever det samme at jeg møter noen en gang, synes det går greit, og så får jeg en sånn “du virker hyggelig, men ikke match” melding dagen etter.

Jeg blir så satt ut av det. Jeg hadde ikke trengt at det ble noe mer nødvendigvis, men jeg får helt sånn klump i magen og mister troa litt på hele datinggreia. Jeg hadde ikke vært på date på nesten et år fordi jeg har syntes det har vært skummelt, og nå kjenner jeg bare at det føles ekstra kjipt.

Er dette egentlig vanlig etter bare en date? Føler det er en så “endelig” avgjørelse så fort. Jeg tenker liksom at man vanligvis bare hadde sendt sånn melding hvis man ikke syntes personen var noe attraktiv eller at det var noe veldig off/ ekstremt dårlig date eller lignede. Eller tar jeg feil?

Vil bare forstå litt hva som ligger bak sånne meldinger/raske beslutninger og kanskje høre om flere har opplevd det samme? Pluss kansje få litt håp i meg igjen for kjenner jeg er litt oppgitt på datingen.

(Jeg er tidlig i 20 årene, hvis det har noe å si.)

Anonymkode: 32d6a...e65

Du dater rundbrennere, da blir det dessverre slik

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått mange sånne gjennom årene.

AnonymBruker
Skrevet

Det synes jeg var en ryddig og fin melding. Godt med folk som er ærlige og verken holder seg bak lyset i lang tid (og kaster bort tiden din) eller ghoster deg. 

skriv tilbake at du takker for ærligheten og ønsk han lykke til videre også. 

Hvis datinglivet hadde foregått på denne måten hadde det vært helt perfekt! 👌🏼 

Anonymkode: b2396...585

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2025 den 17.49):

Tenkte å oppdatere litt, selv om det er en stund siden jeg startet tråden. Det er faktisk flere faktorer som gjør at jeg fortsatt synes situasjonen var litt rar. Selv om jeg nå er over det og ikke tenker noe særlig mer på det, tenkte jeg å svare på det siste spørsmålet i chatten, som jeg egentlig ser nå at jeg teknisk sett burde ha tatt med i hovedinnlegget. Det er nemlig ganske vesentlig informasjon, som gjør at reaksjonen min kanskje gir litt mer mening.

Vi var sammen i rundt 1 time og spilte minigolf, så vi fikk egentlig ikke pratet noe særlig personlig (mange folk rundt i lokalet osv den dagen). ikke om verdier, fremtidsplaner, interesser eller noe sånt typisk “date prat” for å se om det er match. Derfor ble jeg litt satt ut over å bli avvist etter bare en date, når vi egentlig ikke rakk å bli kjent i det hele tatt. Kunne skjønt det mer vis det var sånn "sitte ned på kafe date og prate", da får man faktisk mer greie på om det er match eller ikke.

Vi snakket jo mest om selve aktiviteten, og ellers bare litt småprat på vei dit og tilbake. Det er kanskje en detalj jeg burde tatt med i første innlegget, for det forklarer litt hvorfor det traff meg ekstra hardt. Det føltes liksom så uforståelig, siden jeg ikke kunne peke på noe konkret. Jeg vet jo at man ikke kan “passe” for alle, men det var likevel en litt ubehagelig følelse å begynne gruble på hva det da egentlig gikk på. 

Noen kjenner på kjemien idet man møter en person. Jeg er sånn. Sikkert han også. Man trenger ikke nødvendigvis å snakke om hva man ønsker for fremtiden, hva man liker av ditt og datt og sånn. Kjemien med et annet menneske merker man med en gang man møter hverandre. Det er bare å se den andre i øynene. 

Anonymkode: b2396...585

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.10.2025 den 17.49):

Tenkte å oppdatere litt, selv om det er en stund siden jeg startet tråden. Det er faktisk flere faktorer som gjør at jeg fortsatt synes situasjonen var litt rar. Selv om jeg nå er over det og ikke tenker noe særlig mer på det, tenkte jeg å svare på det siste spørsmålet i chatten, som jeg egentlig ser nå at jeg teknisk sett burde ha tatt med i hovedinnlegget. Det er nemlig ganske vesentlig informasjon, som gjør at reaksjonen min kanskje gir litt mer mening.

Vi var sammen i rundt 1 time og spilte minigolf, så vi fikk egentlig ikke pratet noe særlig personlig (mange folk rundt i lokalet osv den dagen). ikke om verdier, fremtidsplaner, interesser eller noe sånt typisk “date prat” for å se om det er match. Derfor ble jeg litt satt ut over å bli avvist etter bare en date, når vi egentlig ikke rakk å bli kjent i det hele tatt. Kunne skjønt det mer vis det var sånn "sitte ned på kafe date og prate", da får man faktisk mer greie på om det er match eller ikke.

Vi snakket jo mest om selve aktiviteten, og ellers bare litt småprat på vei dit og tilbake. Det er kanskje en detalj jeg burde tatt med i første innlegget, for det forklarer litt hvorfor det traff meg ekstra hardt. Det føltes liksom så uforståelig, siden jeg ikke kunne peke på noe konkret. Jeg vet jo at man ikke kan “passe” for alle, men det var likevel en litt ubehagelig følelse å begynne gruble på hva det da egentlig gikk på. 

Fremdeles ryddig og ordentlig. Kjemi merkes fort for mange,  selv denne oppdateringen forandrer lkke noe angående at dette er naturlig. Du legger veldig mye i dating . Er redd du vil bli mye skuffet . 

Anonymkode: 501e5...607

• Liker 1
Skrevet

Syns det er ryddig, kan gjøre vondt sånn med engang, men vær glad til, da ble du ikke lurt! Med mindre du hoppet til sengs med han allerede. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 11.09):

Hei!

Jeg våkna til en melding fra en fyr jeg var på date med i går. Han skrev noe sånt som:

Hei, takk for i går, det var hyggelig 😊 Men jeg kjente ikke helt at det var riktig match for meg. Ønsker deg masse lykke til videre med studier og alt annet 😊

Dette er faktisk andre gang jeg opplever det samme at jeg møter noen en gang, synes det går greit, og så får jeg en sånn “du virker hyggelig, men ikke match” melding dagen etter.

Jeg blir så satt ut av det. Jeg hadde ikke trengt at det ble noe mer nødvendigvis, men jeg får helt sånn klump i magen og mister troa litt på hele datinggreia. Jeg hadde ikke vært på date på nesten et år fordi jeg har syntes det har vært skummelt, og nå kjenner jeg bare at det føles ekstra kjipt.

Er dette egentlig vanlig etter bare en date? Føler det er en så “endelig” avgjørelse så fort. Jeg tenker liksom at man vanligvis bare hadde sendt sånn melding hvis man ikke syntes personen var noe attraktiv eller at det var noe veldig off/ ekstremt dårlig date eller lignede. Eller tar jeg feil?

Vil bare forstå litt hva som ligger bak sånne meldinger/raske beslutninger og kanskje høre om flere har opplevd det samme? Pluss kansje få litt håp i meg igjen for kjenner jeg er litt oppgitt på datingen.

(Jeg er tidlig i 20 årene, hvis det har noe å si.)

Helt vanlig, jeg får det hele tiden fra damer, selv om det går ut over selvtilliten, så har jeg sluttet å bry meg, men selv mener jeg man bør møtes 2, kanskje 3 ganger før man trekker en konklusjon

• 1 måned senere...
Skrevet
exictence skrev (På 8.10.2025 den 11.55):

Men hadde du ikke svart dersom daten hadde skrevet en melding til deg?

Det gjelder alle dere sm synes hosting er ok? Man svarer vel? Eller betyr det at man lar være å svare og bare forsvinner?

Ghosting er når folk slutter å svare... 

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (På 8.10.2025 den 11.51):

Jeg synes det mest  riktige er å komme med en sånn melding først som et svar hvis den andre (du) kommer med en melding der du viser interesse og forslag om noe mer.

Måtte bla lenge for å finne noen som tenker som meg. Jeg er så enig med deg. Syns det er litt ufint og nesten litt innbilsk sende sånn melding uten at man har hørt fra den andre engang. For alt han vet tenkte hun at hun aldri vil se han igjen. Men fair og fint å gjøre hvis den andre viser interesse. 

Anonymkode: dc170...f5a

AnonymBruker
Skrevet

Synes det var hyggelig av daten å gi deg beskjed. Mange som bare ghoster, det er jo mye verre. 

Og man finner jo ut på første daten om det var noe kjemi eller den usynlige ingrediensen som trengs for å bli et par. Hvis ikke den er der så er det ikke for meg ihvertfall noe vits i å fortsette. 

Tenker du skal vri det positivt og svare "takk for ærlig svar". 🙂

Anonymkode: 7296b...ff6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 11.20):

Hei:) enig med de andre over!

Men samtidig .. skjønner deg veldig godt at det er litt nedtur og det er lett å tvile på seg selv når man blir avvist. Det er naturlig. 

Jeg var på date med en fyr, og han virket ut som en fin fyr på telefonen, og vi hadde en forholdsvis ok date utifra hva jeg skjønte. Han var ikke helt min type , så jeg avviste han ganske raskt etterpå. Det var gjensidig og han mente jeg var for lite pynta. Og selvom det var en forsåvidt grei samtale og vi avsluttet det hele på en voksen måte, så var det likevel sårende og tenke at han ikke likte meg. Selvom det ikke har noe å si siden vi uansett ikke matchet, så ble jeg litt betenktsom overfor meg selv. For lite pynta liksom.. jeg hadde pynta meg , men han forventet enda mer.-,-

Anonymkode: 5e0b7...32e

Du avviste han og så ble han slem tilbake og sa du var for lite pyntet. You dodged a bullet når du avviste denne fyren. Han tålte ikke å bli avvist.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.10.2025 den 11.43):

Fin melding. Jeg har aldri drevet med dating men jeg synes ghosting er vel så bra og effektivt, men ser at jeg er unntaket fra regelen.

Anonymkode: 5e784...d12

Du kan gjøre den du ghoster vondt hvis hen ikke forstår at du har "meldt deg ut". Bedre å være ærlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...