Gå til innhold

Når åpner nyveien over Sollihøgda?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser det står høst 2025. Nå er vi i oktober. Noen som vet om det nærmer seg eller må vi evt vente til våren 2026?

Anonymkode: 7a5ee...744

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å ha lest at den skal åpne i november, men jeg husker ikke hvor jeg har lest det.

Anonymkode: f2340...a34

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg mener å ha lest at den skal åpne i november, men jeg husker ikke hvor jeg har lest det.

Takk, håper den er klar før vintersesongen ☺️ Ts

Skrevet

Hvor er det? Finmark Troms ca? 

Anonymkode: 10d1b...616

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du ikke vet hvor Sollihøgda er, er vel kanskje ikke dette en relevant tråd for deg?

(Veien går til/fra Bærum mot Hønefoss)

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Takk, håper den er klar før vintersesongen ☺️ Ts

☺️

Det er lov å håpe, men med noen få unntak forekommer det stort sett alltid forsinkelser.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er en del av hovedveien mellom landets to største byer. Ikke at det gjør at alle trenger å vite hvor det er, på ingen måte, men det er ikke akkurat så himla perifert og smalt heller. Er vel bare å ikke svare om man ikke vet. 

Anonymkode: 8a846...afc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg også mener å ha lest at den åpner i november. 

Anonymkode: 7fc8f...b23

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg også mener å ha lest at den åpner i november. 

Anonymkode: 7fc8f...b23

Håper det stemmer, bruker den veien opp til hytta, så håper det betyr besparing av kjøretid. Kan det stemme at man vil spare normalt 15 min ca, når veien åpner? Er det noe planer om forbedring lengre av strekningen opp retning Hallingdal? Ts

Skrevet

Det blir over 50 kroner i bompenger da, jeg kjører der ofte og er bare glad til at de ikke har åpnet enda. Unngår periodene med hyttekø.

Anonymkode: 8645e...225

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir over 50 kroner i bompenger da, jeg kjører der ofte og er bare glad til at de ikke har åpnet enda. Unngår periodene med hyttekø.

Anonymkode: 8645e...225

Den gamle veien over Sollihøgda vil vel kunne fortsatt brukes når den nye veien åpner? Jeg vet ikke, men vil tro den blir da brukt som lokalveg av de som bor i området, så da vil jeg tro det er et valg man kan ta ☺️ Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den gamle veien over Sollihøgda vil vel kunne fortsatt brukes når den nye veien åpner? Jeg vet ikke, men vil tro den blir da brukt som lokalveg av de som bor i området, så da vil jeg tro det er et valg man kan ta ☺️ Ts

Blir bompenger på den veien også. 

Anonymkode: 2921f...fd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blir bompenger på den veien også. 

Anonymkode: 2921f...fd7

Oi. Så kjipt for de som bor der. Det visste jeg ikke. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Håper det stemmer, bruker den veien opp til hytta, så håper det betyr besparing av kjøretid. Kan det stemme at man vil spare normalt 15 min ca, når veien åpner? Er det noe planer om forbedring lengre av strekningen opp retning Hallingdal? Ts

Det må da være altfor optimistisk. Det er jo en ganske kort strekke som åpnes, fra Skui til Skaret. Den veien bruker man knapt 15 minutter på fra før, så tipper besparelsen er 5 minutter. Og blir bompenger man ikke får kjørt utenom.

Når de får opp Skaret-Hønefoss snakker vi effekt. Men den veien kommer jo aldri, etter de koblet den med Ringeriksbanen. Ingen umiddelbare planer om oppstart. Heia norsk veibygging 👀

Anonymkode: 1c415...8e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...