tankebobla Skrevet 3. oktober #1 Skrevet 3. oktober Da har jeg satt første dosen. Planen var å begynne litt før men jeg har måtte gå litt omveier for å få den da jeg helt ut av det blå sto uten fastlege. Men jeg fikk via Helseresepten i dag, hadde en veldig god og lang samtale med de, og har inngått en avtale med de. Litt om meg. Voksen dame som har hatt en overvektsoperasjon men pga uheldige omstendigheter, ulykke og lenge ute av drift så har vekta gått feil vei, har ikke klart å spise sunt i det hele samt en veldig sultfølelse. Gikk i fjor på saxenda men det fungerte ikke så bra så jeg satser på at jeg får det til. Jeg har 45 kg som må av. Flere som starter nå? 1
lepetitmerdeux Skrevet 3. oktober #2 Skrevet 3. oktober (endret) Nei, men har gått på Mounjaro siden januar. Gått ned 10kg som var målet. Så glad jeg fikk mulighet og denne hjelpen. Første måneden var litt tøff da. orket ikke spise noenting og klarte bare ligge på sofaen etter jobb. Men gikk seg til etter hvert og var alt i alt verdt det. Legen min anbefaler at jeg går på det i to år slik at hjernen venner seg til å spise mindre. Merker at hvis jeg forsøker å slutte for å spare pengene, kommer sulten tilbake. Vurderer å redusere dosen, ta mikrodoser. Skal du gå på medisiner lenge? Endret 3. oktober av Anonymbrukerene 1
tankebobla Skrevet 3. oktober Forfatter #3 Skrevet 3. oktober Anonymbrukerene skrev (2 timer siden): Nei, men har gått på Mounjaro siden januar. Gått ned 10kg som var målet. Så glad jeg fikk mulighet og denne hjelpen. Første måneden var litt tøff da. orket ikke spise noenting og klarte bare ligge på sofaen etter jobb. Men gikk seg til etter hvert og var alt i alt verdt det. Legen min anbefaler at jeg går på det i to år slik at hjernen venner seg til å spise mindre. Merker at hvis jeg forsøker å slutte for å spare pengene, kommer sulten tilbake. Vurderer å redusere dosen, ta mikrodoser. Skal du gå på medisiner lenge? Jeg vet ikke hvor lenge det blir , det er jo startet i dag. Men jeg får se. Sist når jeg gikk på sax så gikk jeg ikke så lenge som jeg burde men men det er sånn det er.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober #4 Skrevet 7. oktober Jeg startet på Wegovy i dag. Gikk på laveste dose i noen måneder for et par år siden, men måtte slutte av økonomiske årsaker. Spent på hvordan denne reisen blir for meg nå, håper jeg endelig kommer meg tilbake til trivselsvekt 10 år etter første svangerskap. Ønsker ned ca 15 kg. Anonymkode: 644dc...a47
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #5 Skrevet 11. oktober Hei jeg satte min første dose i slutten av september. Start vekta mi var 101,4 kg. Har tatt to doser og skal ta ny på mandagskvelden. Vet ikke hva jeg har som mål, er skeptisk til om den virker egentlig. Jeg veide meg 6 dager etter første dose og var 99,4, men vet ikke om jeg tror på det da. Hørtes litt mye ut. Prøvde den i fjor og da gikk jeg ikke noe særlig ned og var mye sjuk med oppkast og drit. Nå vet jeg mer hva jeg går til. Går på laveste dose og har to uttak på den så regner med jeg bruker to mnd på den. Så får jeg se. Sulten er borte, men jeg merker at det nesten brenner i magen når det er på tide med mat. Det hjelper å spise noe. Ellers ikke vært noe spesielt kvalm denne gangen. Kjøpt meg ett glass med ingefær tabletter hvis jeg skulle bli uggen. Men forsiktig med hva jeg spiser nå da. Om jeg spiser riktig vet jeg ikke. Har ingen oppfølging. Finne opp kruttet sjøl. Begynt så forsiktig å trene litt styrke på gym da vil vel tro at det gjør at man går mindre ned i vekt. Leste at man mister en del muskelmasse. Jeg er i overgangsalder i tillegg så hår mister jeg fra før lissom. Vi får heie på hverandre og ønske alle lykke til på reisen. Kvinne57 Anonymkode: 23fb1...53f
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #6 Skrevet 13. oktober Jeg har satt første dose i dag 😊 k35, 102kg Anonymkode: dbe58...36e 1
veronica<3 Skrevet 13. oktober #7 Skrevet 13. oktober Tråden er ryddet for innlegg angående dosering. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #8 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (På 11.10.2025 den 8.36): Hei jeg satte min første dose i slutten av september. Start vekta mi var 101,4 kg. Har tatt to doser og skal ta ny på mandagskvelden. Vet ikke hva jeg har som mål, er skeptisk til om den virker egentlig. Jeg veide meg 6 dager etter første dose og var 99,4, men vet ikke om jeg tror på det da. Hørtes litt mye ut. Prøvde den i fjor og da gikk jeg ikke noe særlig ned og var mye sjuk med oppkast og drit. Nå vet jeg mer hva jeg går til. Går på laveste dose og har to uttak på den så regner med jeg bruker to mnd på den. Så får jeg se. Sulten er borte, men jeg merker at det nesten brenner i magen når det er på tide med mat. Det hjelper å spise noe. Ellers ikke vært noe spesielt kvalm denne gangen. Kjøpt meg ett glass med ingefær tabletter hvis jeg skulle bli uggen. Men forsiktig med hva jeg spiser nå da. Om jeg spiser riktig vet jeg ikke. Har ingen oppfølging. Finne opp kruttet sjøl. Begynt så forsiktig å trene litt styrke på gym da vil vel tro at det gjør at man går mindre ned i vekt. Leste at man mister en del muskelmasse. Jeg er i overgangsalder i tillegg så hår mister jeg fra før lissom. Vi får heie på hverandre og ønske alle lykke til på reisen. Kvinne57 Anonymkode: 23fb1...53f Hei hei Satte min tredje dose i går og nedgang har vært 2,8 kg så langt. kvinne57 Anonymkode: 23fb1...53f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #9 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har satt første dose i dag 😊 k35, 102kg Anonymkode: dbe58...36e Lykke til vi hadde ca lik start vekt. Jeg er 168 enn du?? Kvinne57 Anonymkode: 23fb1...53f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #10 Skrevet 14. oktober Takk og like så 😊 Jeg er 175. Følte jeg hadde effekt av sprøyten omtrent med en gang! Merker ikke sult på samme måte. 1,1 kg ned første døgnet. Litt vondt i hodet i går, og la meg kl.21 og sov i ti timer Anonymkode: dbe58...36e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #11 Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk og like så 😊 Jeg er 175. Følte jeg hadde effekt av sprøyten omtrent med en gang! Merker ikke sult på samme måte. 1,1 kg ned første døgnet. Litt vondt i hodet i går, og la meg kl.21 og sov i ti timer Anonymkode: dbe58...36e Jeg og hadde hodepine de 3 første dagene jeg blir uggen hvis jeg spiser for mye så litt og ofte er best. Jeg får sånn brennende følelse eller sviende følelse i magen hvis jeg har gått for lenge uten mat. Men det går greit da. Spiser alt av vitaminer i tillegg da. Kvinne57 Anonymkode: 23fb1...53f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #12 Skrevet 20. oktober Ny veie dag. -1 kg har gått ned mer denne gangen enn i fjor da jeg prøvde Wegovy på kortere tid. 3,8 kg minus etter 3 uker er jeg godt fornøyd med. hvordan går det hos dere? i dag skal jeg ha en gratis time med pt så er litt spent på hva han sier. Ellers vært flinkere til å trene og spise mindre enn før. Kvinne57 Anonymkode: 23fb1...53f 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #13 Skrevet 20. oktober Begynte for en uke siden og har gått ned 2,2kg 😄 Bare 20kg igjen nå 😂 Anonymkode: dbe58...36e 1
tankebobla Skrevet 20. oktober Forfatter #14 Skrevet 20. oktober Så artig at vi er flere. Her er det ned litt og så litt opp, jeg har dessverre en tedens til at den ikke virker så godt hele veien sånn at det er en evig kamp men det er ned 3,6 kg siden 3 oktober så jeg skal ikke klage. Skal sette ny dose i dag. 1
veronica<3 Skrevet 27. oktober #15 Skrevet 27. oktober Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering. veronica<3, mod.
nomy Skrevet 29. oktober #16 Skrevet 29. oktober Tok andre dose i dag,fått resept og skal ha oppfølging av helseresepten.Veldig spent på om dette opplegget kan bidra til å snu et evig slankekjør som har vart i altfor mange år! Mål om å gå ned 15-20 kg og har gått ned 900 gr denne første uken. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #17 Skrevet 29. oktober Jeg begynte 13. Okt og er ned 4 kg nå 😄 God effekt mtp appetitt og «lysten på noe», men jobber også med meg selv, kosthold og trening. K35 Anonymkode: dbe58...36e 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #18 Skrevet 29. oktober ser mitt innlegg ble slette pga dosering.. jeg glemte meg beklager. Jeg hadde veie dag på mandag og hadde gått opp 0.2 kg.. så tenkt å se en uke til før jeg øker dose. ellers vært på trening og ting går greit egentlig. Bra det er flere her. Kvinne57 Anonymkode: 23fb1...53f 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober #19 Skrevet 29. oktober Jeg har satt 4 doser og skal sette den 5. på søndag. Ned 3 kg til nå. Jeg er allerede flink til å spise sunt og bra, men det evige søtsuget har ødelagt for meg i alle år. Har nesten ikke søtsug lenger, så dette går nå lekende lett. Forsøker ikke å spise minst mulig, vil ha i meg alle næringsstoffer jeg trenger. Anonymkode: 644dc...a47 1
tankebobla Skrevet 30. oktober Forfatter #20 Skrevet 30. oktober Jeg heier på alle sammen, dere er mega flinke. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå