Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvor mye penger jeg bør sette av til konfirmasjonen. Det trenger ikke bli sånn "hvor langt er et tau"-opplegg, for grovt sett så blir vi ca 30 gjester, lokalet koster bare et par tusen å leie. Det eneste vi må kjøpe mat, mulig koldtbord eller noe annet som folk liker. Så kommer det jo blomster og pynt i tillegg. Hvor mye kostet det for dere? Si gjerne noe om hvordan dere løste det med mat og priser. Gaven til konfirmanten har jeg allerede kontroll på og den kommer helt utenom.  

Anonymkode: b6833...9bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi var 30 gjester. Lagde koldtbord selv, det ble ca. 2400kr. Vil anbefale å kjøpe koldtbord 😅 sjekk forskjellige cateringer. Det rimeligste vi fant skulle ha 3500kr. Og sett i ettertid hadde det vært verdt det. Ble mye jobb å gjøre det selv.  

Kake -900kr fra lokalt bakeri. +venner/familie som bakte. (Vi Baker til hverandre når det er konf)

Brus/kaffe- ca. 500kr (kjøpt bokser på salg) 

Anonymkode: 9e739...cd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble fort dyrere enn jeg hadde sett for meg, og vi kunne sikkert gått for rimeligere løsninger og fått ned prisen da. Kjøpte for eksempel brusbokser og kaffe på tilbud på Obs, Dunicel duk på tilbud på Staples. Hadde konfirmasjon i vår med 40 gjester.  

• Lokale inkludert utvask - 3500
  • Papirduk (sånn litt tykk type) - 500
  • Bordkort (akryl utskåret navn) - 1000
  • Blomster (Snittblomster fra Mester grønn, 3 for 2, satte sammen til små buketter) -  500
  • Invitasjoner - 450
  • Takkekort - 700
  • Mat (vi hadde tapas og thai-buffet) - 6500
  • Kaffe/brus - 800 (men hadde mye brus til overs)
  • Servietter (middag/kake) - 500
  • Lys (Kjøpte på søstrene grene) - 150
  • Kinder Maxi og Love hearts etiketter (https://sanoj.no/anledninger/konfirmasjon) -  400 
  • Kinder Maxi, Love Hearts mini - 400
  • Ballonger og utstyr til ballongbue - 200 

Så bare der passerte vi 16000, pluss kaker men der bakte jeg noe selv og fikk fra venner/familie :) 

Anonymkode: 80578...4a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte catering for 500kr x30, så det ble 15.000 bare der. Hadde selskapet hjemme og hadde alt utstyr som trengtes. 
Så ca 2000 til blomster og pynt. 
Kaker 3000 pluss venner som bakte. 

og så gave og bunad… 

Anonymkode: e504a...8dc

AnonymBruker
Skrevet

Skal arrangere konfirmasjon i mai, på budsjettlista så langt står: 

- Leie av lokale 3000,- 

- Catering, tapas 15 000,- 

- Kake, bestilling + 2000,- 

- Kursavgift HEF 3100,- 

- Duk, servietter, pynt 1000,- 

- Blomster 600,- 

- Antrekk, sko etc. 3500,- 

- Drikke og div mat, kaker 2000,- 

Har ikke økonomi til bunad, hvor mye gir man til egen konfirmant? Er 10 tusen ok? 

Anonymkode: eccd3...e0e

AnonymBruker
Skrevet

Vi lagde all mat selv. Tok fri to dager fra jobb, og fikk unna ett greit koldtbord. Lokale var gratis - kantine på jobben. Med unntak av en kake, så ble alle kaker laget hjemme. Tipper vel at det fort ble 5-6' for mat og drikke.  Det var ca 35 til bords. 

Pynt; kjøpte 3-4-5 bunter på Floriss - og brukte vaser vi har. Servietter; enkle fra dagligvarebutikken. Lys ble kjøpt litt her og der, Brukte lysestaker/lysfat/speilglassplater. Brukte hvite duker vi hadde  Ble kanskje 600 totalt.

Invitasjoner og bordkort fra bokhandel: 250-300 (?), takkekort 15 pr stk tror jeg det ble. Fotografering var vennetjeneste. 

Bunaden regner jeg ikke som kostnad; den sydde jeg selv og ble mer ett hobbyprosjekt gjennom to vintre. Kurs og materiell ble ca 20 - som er ca 25% av full pris.  

Anonymkode: 3e75d...11f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har det hjemme. Mat tenker jeg kom på 5/6000 da kjøpte vi tapas + la til litt selv. Kjøpte tre kaker og det meste var igjen. Brus og kaffe. 

Brukte litt på blomster og papirduk og litt pynt. Kanskje en tusenlapp.

15000 i gave.

Vi kommer ikke til å kjøpe bunad men hun arver en fra mormor 

Jeg synes det er sykt at det er en forventning om bunad og det sier bare noe om hvor bortskjemte vi i Norge er.

Anonymkode: 35598...254

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har nylig arrangert navnefest (så blir jo ikke helt likens, men mange av de samme elementene) på ca 35 stykker. Tror vi lå på rundt 13-15 000. Da lagde vi egen mat, og ba kjente og kjære bake kaker.

Anonymkode: 92732...8b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.10.2025 den 8.55):

Jeg lurer på hvor mye penger jeg bør sette av til konfirmasjonen. Det trenger ikke bli sånn "hvor langt er et tau"-opplegg, for grovt sett så blir vi ca 30 gjester, lokalet koster bare et par tusen å leie. Det eneste vi må kjøpe mat, mulig koldtbord eller noe annet som folk liker. Så kommer det jo blomster og pynt i tillegg. Hvor mye kostet det for dere? Si gjerne noe om hvordan dere løste det med mat og priser. Gaven til konfirmanten har jeg allerede kontroll på og den kommer helt utenom.  

Anonymkode: b6833...9bd

Var 23 stk og betalte 25.000 på hotell for koldtbord/buffet og kaker,brus,kaffe ,oppdekking, og kjøpte noe egen pynt! For oss var det verdt det, da jeg ellers måtte stått med alt alene før ,under og etter!

Anonymkode: 6f61a...935

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Var 23 stk og betalte 25.000 på hotell for koldtbord/buffet og kaker,brus,kaffe ,oppdekking, og kjøpte noe egen pynt! For oss var det verdt det, da jeg ellers måtte stått med alt alene før ,under og etter!

Ellers måtte vi betalt 3800 for leie lokale her og ordne alt til der og utvask etterpå! Pluss 13.000-15.000 i catering(billigste..) , pluss kaker, pynt osv. Pluss jeg hadde løpt ræven av meg og ikke vært med å feiret dagen av konfirmanten! Evt ut med 6000 for noen til å servere osv litt.

• Liker 1
Skrevet

25 gjester

lokale 600

mat, selvlagd koldtbord/tapas 2-3000(familie lagde å enkelte ting) 

kake 600 pluss familie/venner 

klær 2500

brus (bokser på brett-tilbud  400 

blomster/pynt/invitasjoner max 1000

takkekort 300

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...