Gå til innhold

jeg har lyst på nye utfordringer! HJELP!

Gjest Gjest_krystle_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_krystle_*

Jeg er i ett skikkelig dilemma for tiden..jobben jeg har hatt i åtte år er blitt ett forferdelig sted med nedskjæringer og en ledelse som overkjører,neglisjerer og trykker oss ansatte ned..vi ansatte begynner å kjenne det på kroppen for å si det mildt.. :frustrert::frustrert:

jeg ønsker over alt at jeg kunne fått en annen jobb,men da jeg ikke har noen form for utdanning er det heller vanskelig..har tatt motet til meg og søkt meg på skole til høsten slik at jeg får studie kompetanse,problemet er at jeg overhodet ikke har lyst å komme tilbake på jobb(er for tiden sykemeldt)...da jeg er ferdig med studiekompetansen til neste vår håper jeg at jeg klarer å komme inn på sykepleien..det jeg lurer på er om noen av dere vet om det er vanskelig å få jobb innen helse før jeg begynner på studiene.. :forvirret: det er jo bra å ha med seg relevant erfaring før man begynner på ett heftig studium.. :)

skulle gjerne sagt opp jobben på dagen men da jeg er etablert med nytt hus og to små barn , er det veldig viktig med fast inntekt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et kjapt søk på sykepleie på aetat gav med over 400 ledige stillinger på østlandet. Helsesektoren er et trygt sted å peile seg inn på! Hvor i landet bor du?

Hva jobber du som nå? Lånekassen har jo en del spesialordninger for folk med familie. Det blir mindre å rutte med, men du må måle det opp mot hvordan resten av livet ditt kommer til å være!

Deltidsstudie? Med mulighet for å jobbe ved siden av, men fortsatt nok til støtte fra Lånekassen. Hva gjør mannen?

Bare slenger ut det jeg tenker på nå, beklager rotet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er sykepleier, og jeg mener det ikke burde være noe problem for deg å få en assistent-stilling ved et sykehjem e.l. Det er jo bare positivt for deg også, for da får du med deg noe erfaring inn i studiet ditt.

Det er bare å stikke innom sykehjem eller det du kan tenke deg, med en cv, og si at du skal søke/starte på, sykepleien. Det ordner seg nok! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_krystle_*

mannen jobber i securitas..vi bor på sørlandet ,og jeg har fått inntrykk av at det er lettere med assistent jobber på østlandet/de større byene..men jeg skal love dere at siste uken skal brukes til å snakke med avdelings ledere på sykehjem.. sjekket med lånekassen og det var faktisk ikke så galt..men er avhengig av litt mer å rutte med ved siden av..så får vi håpe banken er behjelpelige med avdragsfritt lån.. :sjenert:

men må ærlig innrømme at det føles litt skummelt å sette seg på skolebenken igjen etter ti år.. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoena

Det er ingenting å være redd for, det er ofte mange godt voksne på sykepleien. Mamma nærmer seg femti, og er nyutdannet sykepleier nå til våren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er student og jobber i hjemmetjenesten ved siden av. Har jobbet i to forskjellige byer, på hver sin kant av landet. Begge gangene tok jeg et par telefoner og fikk jobb i løpet av en uke. Har ikke noe erfaring innen faget, annet enn det jeg har fått gjennom disse to jobbene.

Tror det er en kjempefordel med litt erfaring, å se ting i praksis, parallelt med studiene. Jeg har lært veldig mye (selv om jeg ikke har tenkt å bruke det til noe senere), og har som pleieassistent fått være med på mye av det som sykepleiere gjør.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...