Gå til innhold

Er det ikke på tide at KG hyller Bodø/Glimt nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er ikke fotballinteressen så høy på dette forumet. Likevel. Er ikke Bodø/Glimt et lag vi nordmenn bør være veldig stolte av? Måten de fremstår og spiller. 

Anonymkode: e60ab...1ac

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er fotball totalt uinteressant..Hvorfor skal man hylle en gjeng overbetalte ***for å løpe rundt etter en ball? 

Anonymkode: 88131...8f9

• Liker 3
Skrevet

Spiller de annerledes enn resten?

Åja. 

Få mennesker jeg hyller for noe som helst og jeg kan ikke nevne et navn på det laget..

Anonymkode: 2de09...f48

Skrevet

Nå er jeg ikke spesielt fotballinteressert, nei, men jo, jeg er enig med deg. En liten by på 43000 innbyggere, har da klart å kjempe seg fram til å spille mot feks Galatasaray. Istanbul har da 15,6 millioner innbyggere. 

At fotball er penger, stemmer dessverre. Vi kan derfor også si at Bodø/Glimt har kjempet seg fram fra mer eller mindre ingenting, etter å ha spilt i 1.divisjon fra 2006-2017, noe som ikke er mindre enn imponerende.

Så, uansett hvor lite fotballinteresserte man er her inne, jo, Bodø/Glimt HAR imponert, og satt Norge på kartet fotballmessig sett, i tillegg til Rosenborg den gang de var på topp. 

Jeg heier på Bodø/Glimt, tross fraværet av fotballinteresse. 😅

• Liker 2
Skrevet
Andy2029 skrev (6 minutter siden):

Nå er jeg ikke spesielt fotballinteressert, nei, men jo, jeg er enig med deg. En liten by på 43000 innbyggere, har da klart å kjempe seg fram til å spille mot feks Galatasaray. Istanbul har da 15,6 millioner innbyggere. 

At fotball er penger, stemmer dessverre. Vi kan derfor også si at Bodø/Glimt har kjempet seg fram fra mer eller mindre ingenting, etter å ha spilt i 1.divisjon fra 2006-2017, noe som ikke er mindre enn imponerende.

Så, uansett hvor lite fotballinteresserte man er her inne, jo, Bodø/Glimt HAR imponert, og satt Norge på kartet fotballmessig sett, i tillegg til Rosenborg den gang de var på topp. 

Jeg heier på Bodø/Glimt, tross fraværet av fotballinteresse. 😅

Takk!

• Liker 2
Skrevet

Jeg husker da vi sang "Bodø/Glimt, superlag, det er det beste vi har i dag..." (Melodi: Jesus Crist, superstar) på midten av 70-tallet :ler:

Siden den gangen har jeg fulgt med på laget, men uten å være supporter.
Laget har bygget seg godt opp de siste årene, med flere seriemesterskap, og nå deltakelse i Champions League, det er imponerende.

Det fortjener skryt. 

Nå håper jeg at de klarer å holde bakkekontakten fremover, det er avgjørende for at de skal klare å holde seg i toppen fremover :)

Anonymkode: c73fb...a50

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hylle Bodø Glimt?Nei.

Skrevet

Det jeg liker med treneren til Bodø/Glimt er at han ikke virker så overdrevent fokusert på resultater. Men mer på prestasjon og hvordan de fremstår på banen. 
For med godt lagspill og prestasjon skal uansett resultatene komme. 
Husk, Bodø/Glimt er en mikroklubb i Europa toppen (champions league). De store klubbene kan velge spillere fra øverste hylle i hundremillionersklassen. De trenger bare et par sjanser og har spillere med ferdigheter som scorer på store sjanser (lik de Glimt bommet på i går). Hadde Glimt hatt enkeltspillerne til Tottenham hadde de ledet 3-4 null frem til Tottenham begynte å score mål. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg applauderer og beundrer det Bodø Glimt har oppnådd, det er imponerende. 👏👏 Håper de fortsetter å imponere i CL. Som Oslodame og Vålerengafan lar jeg meg begeistre når norske lag gjør det bra i Europa. Minner om hva RBK fikk til på 90-tallet. 

Anonymkode: 9a246...f12

• Liker 2
Skrevet

Hva er Bodø Glimt? 

Anonymkode: 8c0bd...d0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er Bodø Glimt? 

Anonymkode: 8c0bd...d0e

Litt morsomt å lese kommentarer fra folk i Storbritannia etter kampen i går. 
Noen kommenterer: "Bodo/Glimt? Bodo slash Glimt. Spurs humiliated by a team who even can’t decide their name" 🤣

Skrevet (endret)

Utrolig gøy, og det er bare å nyte de siste 6 kampene i CL.

Tror dessverre blir bunn 12 og at de ryker ut. Kampene de har igjen er svært tøffe. Kanskje de kan slå Monaco hjemme, men Juventus og Man City blir svært tøft. Galatasaray, B. Dortmund og Atletico Madrid borte får de neppe noe ut av. Bodø/Glimt er jo kjent for å ikke være gode på bortebane.

Tipper de får 5-6 poeng og det holder garantert ikke til å komme til en playoff. Så får vi håpe de motbeviser det.

Endret av Nowayback
Skrevet

Ja, Bodø Glimt fortjener å bli hyllet!

Utrolig artig å følge med på dette. Er så gammel at jeg husker sist Glimt var på toppen i Norge, 70-tallet. Ville aldri trodd den reisen de har gjort internasjonalt nå var mulig, men har jo sett det med egne øyne nå da.

De spiller en type fotball som er helt nydelig å se på, og med den unike treneren de har så virker det hele så solid. Fantastisk rett og slett.

• Liker 2
Skrevet
Nowayback skrev (13 minutter siden):

Utrolig gøy, og det er bare å nyte de siste 6 kampene i CL.

Tror dessverre blir bunn 8 og at de ryker ut. Kampene de har igjen er svært tøffe. Kanskje de kan slå Monaco hjemme, men Juventus og Man City blir svært tøft. Galatasaray, B. Dortmund og Atletico Madrid borte får de neppe noe ut av. Bodø/Glimt er jo kjent for å ikke være gode på bortebane.

Tipper de får 5-6 poeng og det holder garantert ikke til å komme til en playoff. Så får vi håpe de motbeviser det.

Er nok redd de 2 "tapte" poengene i går var spikeren kista for videre avansement. 
Men det er første gang Glimt spiller på øverste turneringsnivå, så dette er god læring. 
Jeg er uansett fornøyd bare Glimt er tro mot spillet sitt og gir oss god underholdning. 
Ellers er det verdt å nevne at Bodø/Glimt stilte med 9 (!) norske spillere i startelleveren i går. Tottenham stilte med kun 1 engelsk spiller i startelleveren. 

• Liker 1
Skrevet

Norske småklubber er så ustabile. De kan være heldige og gjøre det godt i noen år. Men før eller siden ender de tilbake der de hører hjemme, i 2. divisjon og på konkursens rand.

Bare vent, jeg skal ta fram denne tråden igjen i 2030. 

Anonymkode: 44f9d...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...