Gå til innhold

Kinamat og slanking

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å gå ned noen kilo.

Jeg bor alene, så hva jeg spiser til middag hver dag bestemmer jo jeg.

Til middag bruker jeg mye kinamat som jeg lager selv. Det består av 1 kyllingfilet, tilsammen 1 1/2 paprika (rød, gul og grønn). 2 stenger med vårløk, brokkoli og en hel løk. Så bruker jeg 4-5 ss med oyster saus. Jeg bruker ikke ris ved siden av og jeg blir god og mett av det jeg nevnte.

kan noen si ca hvor mye kalorier dette er og om det er greit for en middag 

Anonymkode: 45f80...622

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres godt ut, kos deg med maten du. En matske østersaus inneholder rundt 10 kalorier i følge nettet, så om noe spiser du kanskje litt lite mat totalt til middag. 

Anonymkode: b1d29...9e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres godt ut, kos deg med maten du. En matske østersaus inneholder rundt 10 kalorier i følge nettet, så om noe spiser du kanskje litt lite mat totalt til middag. 

Anonymkode: b1d29...9e8

Det er skikkelig godt, prøv det du også. 
Virker som det er litt for lite, men da får jeg heller øke med ett par knekkebrød ekstra daglig.

• Nyttig 1
Skrevet

Når jeg lager wok/kina-mat bruker jeg en halv kyllingfilet og heller mer grønnsaker.

AnonymBruker
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (30 minutter siden):

Når jeg lager wok/kina-mat bruker jeg en halv kyllingfilet og heller mer grønnsaker.

Ja, jeg kan jo faktisk gjøre det siden jeg blir mett av mengden jeg lager.

Hvilke grønnsaker bruker du? Kanskje du kan gi meg noen tips 😊 Ofte har jeg sukkererter også, men en pose varer bare 1 dag. Noen i woken og resten som snacks.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg kan jo faktisk gjøre det siden jeg blir mett av mengden jeg lager.

Hvilke grønnsaker bruker du? Kanskje du kan gi meg noen tips 😊 Ofte har jeg sukkererter også, men en pose varer bare 1 dag. Noen i woken og resten som snacks.

Gulrot i tynne staver, squash, vannkastanjer, minimais, bambusskudd

Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden):

Gulrot i tynne staver, squash, vannkastanjer, minimais, bambusskudd

Synes de tre sistnevnte smaker skikkelig vondt fra hermetikk. Bambusskudd får man friskt, men de to andre dropper i alle fall jeg.

Jeg bruker mye vårløk, løk, gulrot, squash og aspargesbønner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Steker du i fett? Eller så er det ikke mer enn ca 250 kcal i den retten. Litt fett er jo viktig. Hva med å tilsette litt pean- eller cashewnøtter, avokado eller erstatte kylling med laks noen dager. 

Anonymkode: b16a3...898

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Til middag bruker jeg mye kinamat som jeg lager selv. Det består av 1 kyllingfilet, tilsammen 1 1/2 paprika (rød, gul og grønn). 2 stenger med vårløk, brokkoli og en hel løk. Så bruker jeg 4-5 ss med oyster saus. Jeg bruker ikke ris ved siden av og jeg blir god og mett av det jeg nevnte.

Spis det du ønsker i ok mengde og beveg deg mer. Fødte for 1 år siden og er tilbake til startvekt mest ved å gå ganske mye. 

Anonymkode: 30985...69b

Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Synes de tre sistnevnte smaker skikkelig vondt fra hermetikk. Bambusskudd får man friskt, men de to andre dropper i alle fall jeg.

Jeg bruker mye vårløk, løk, gulrot, squash og aspargesbønner.

Jeg bruker ikke hermetiske minimais, jeg kjøper ferske.

Jeg liker sprøheten til vannkastanjer.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Strimlet/finsnittet kål/kinakål er også godt i

Anonymkode: 1f394...efa

AnonymBruker
Skrevet

250-350 kalorier, dvs det tilsvarer en lett lunsj, eller en halv middag omtrent. 

Om det er ok mengde er avhengig av hva du spiser resten av dagen. Resten av dagen bør være minst 1000 kalorier da. 

Anonymkode: 9ab48...8f7

AnonymBruker
Skrevet

Hva du spiser nå har jo ingenting å si, det er bare midlertidig.

Hva ser du for deg å spise på sikt i løpet av en normal dag? 

Anonymkode: 5a1d8...6c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan du ikke finne fram matvaretabellen, en vekt og en kalkulator og regne det ut selv? 

Anonymkode: 72521...540

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...