AnonymBruker Skrevet 27. september #21 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ser at flere sier jeg bare skal gå på jobb. Jeg har faktisk fått beskjed av sjefen om å ta hensyn til helsen min. Jeg har ikke vært sykemeldt på 4 år og jeg har vært heldig egentlig siden jeg ikke har hatt noe smitsomme sykdommer som omgangssyke eller influensa. Men nå med alvor vitaminmangel så er det ikke smitsomt så da er det greit å gå på jobb til tross for at jeg er helt utmattet? Årsaken til at jeg spurte var om det var innafor fordi jeg er ikke vant med å være borte fra jobb. Anonymkode: 41a71...6f3 Så hvorfor startet du tråden, hvis du argumenterer for at du mener du er syk nok til å være hjemme? Det er uansett verken du eller oss på KG som kan ta den avgjørelsen om sykemelding, det er det kun din lege som kan gjøre. Anonymkode: d774c...50f 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. september #22 Skrevet 27. september Brunello skrev (12 minutter siden): Å ikke ha vært sykmeldt på 4 år er ikke akkurat noen bragd. Jeg har aldri vært sykmeldt. Det samme gjelder flertallet av de ansatte på min arbeidsplass (i alle fall så lenge de har vært ansatt hos oss). De fleste hos oss (100 stk) er sykemeldt i hytt og pine Anonymkode: 57136...195
AnonymBruker Skrevet 27. september #23 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så hvorfor startet du tråden, hvis du argumenterer for at du mener du er syk nok til å være hjemme? Det er uansett verken du eller oss på KG som kan ta den avgjørelsen om sykemelding, det er det kun din lege som kan gjøre. Anonymkode: d774c...50f Fordi jeg er den som får dårlig samvittighet bare med tanke på å være borte i fra jobb. Jeg ville se om dette er innafor, men jeg vet selv at jeg er nødt denne gangen siden jeg er så utmattet. Anonymkode: 41a71...6f3
AnonymBruker Skrevet 27. september #24 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler meg helt elendig nå og har følt det lenge så jeg gikk til legen og tok noe blodprøver. Jeg har endel vitaminmangel og noen av dem er ganske alvorlige. Jeg har en jobb der jeg må være 100% tilstede og ha konsentrasjon også og akkurat nå har jeg ikke overskudd til noe som helst og kan egentlig ikke se for meg at jeg vil klare å gå på jobb på mandag. Jeg er ikke den som sykemelder meg hvis jeg føler meg dårlig, så jeg ba ikke legen om sykemelding og jeg har gått på jobb og følt meg helt elendig. Er det innafor med én sykemelding når man har alvor vitaminmangel på forskjellige vitaminer? Anonymkode: 41a71...6f3 Du må formulere deg litt annerledes. Det er innafor å ikke dra på jobb når du ikke har helse til å gjøre jobben din. Om den kommer av vitaminmangel eller noe helt annet er ikke det som er relevant. Det er din evne til å gjøre jobben som er essensiell, så spørsmålet du stiller er feil. Er det innafor med sykemelding (antall er ikke relevant) når du ikke klarer å gjøre jobben din? Svaret er ja. Anonymkode: b01bf...7b2 4
AnonymBruker Skrevet 27. september #25 Skrevet 27. september Jeg ser at folk mener jeg må ha det ene og det andre alvorlighetsgraden til vitaminmangel og vil at jeg skal fortelle dem hva jeg har, men jeg føler ikke for å utdype hva, men det er ganske alvorlig og på flere vitaminer. Jeg har allerede en autoimmun sykdom som spiller inn her som gjør meg ekstra mer utmattet nå. Anonymkode: 41a71...6f3
AnonymBruker Skrevet 27. september #26 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må formulere deg litt annerledes. Det er innafor å ikke dra på jobb når du ikke har helse til å gjøre jobben din. Om den kommer av vitaminmangel eller noe helt annet er ikke det som er relevant. Det er din evne til å gjøre jobben som er essensiell, så spørsmålet du stiller er feil. Er det innafor med sykemelding (antall er ikke relevant) når du ikke klarer å gjøre jobben din? Svaret er ja. Anonymkode: b01bf...7b2 Jeg klare ikke å gjøre jobben min for tiden. Jeg har klart det til nå, men det er fordi jeg har presset meg til nå på ren stahet. Anonymkode: 41a71...6f3
AnonymBruker Skrevet 27. september #27 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg klare ikke å gjøre jobben min for tiden. Jeg har klart det til nå, men det er fordi jeg har presset meg til nå på ren stahet. Anonymkode: 41a71...6f3 Når du ikke klarer å gjøre jobben pga. helse, så er det nettopp hva sykemeldinger er til for Snakk med legen, det er vedkommende som sykemelder deg. Anonymkode: b01bf...7b2 2
AnonymBruker Skrevet 27. september #28 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg ser at folk mener jeg må ha det ene og det andre alvorlighetsgraden til vitaminmangel og vil at jeg skal fortelle dem hva jeg har, men jeg føler ikke for å utdype hva, men det er ganske alvorlig og på flere vitaminer. Jeg har allerede en autoimmun sykdom som spiller inn her som gjør meg ekstra mer utmattet nå. Anonymkode: 41a71...6f3 Du trenger ikke rettferdiggjøre dette for noen her inne, og det er også noe av grunnen til at jeg skriver du stiller feil spørsmål. Det er din funksjonsevne som har noe å si her, om det er pga. du brakk benet av på skiferie i Sveits eller vitaminmangel har ingenting å si. Anonymkode: b01bf...7b2 3
AnonymBruker Skrevet 27. september #29 Skrevet 27. september Jeg var sykmeldt i 3 uker pga D vitaminmangel. Symptomene mine lignet på de ved tidlig demens og jeg var temmelig fjern. Anonymkode: 09bbf...b72 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #30 Skrevet 27. september Fortalte ikke du legen din hvor utmattet du var når du var hos legen da? Anonymkode: 794be...535 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #31 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): helt elendig Anonymkode: 41a71...6f3 Nei, du trenger ikke gå på jobb når du er helt elendig. Som andre sier her, det er uansett legen din som bestemmer om det blir sykemelding eller ikke. Sykemelding er en sak mellom deg og legen, ikke mellom deg og alle slags tanter og onkler som sitter på KG. Hvis du spør på et forum så er det alltid noen som vil være uenige med deg, uansett hva det dreier seg om. Folk får dårlig samvittighet for rare ting, synes jeg. Akkurat som om vi glemmer hva dårlig samvittighet egentlig skal være? Det er for når du gjør egoistiske ting, skader andre med vilje eller sluntrer unna fordi du ikke gidder. Er det egoistisk å være hjemme fra jobb når man er helt elendig? Du vet jo svaret: nei. Anonymkode: 1d11b...bb0 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #32 Skrevet 27. september Hvorfor har ikke legen sykemeldt deg alt da, hvis det er så alvorlig? Anonymkode: 0b453...425 2
Brunello Skrevet 27. september #33 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (43 minutter siden): De fleste hos oss (100 stk) er sykemeldt i hytt og pine Anonymkode: 57136...195 Da har du en dårlig arbeidsplass. Sikkert mest kvinner. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #34 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler meg helt elendig nå og har følt det lenge så jeg gikk til legen og tok noe blodprøver. Jeg har endel vitaminmangel og noen av dem er ganske alvorlige. Jeg har en jobb der jeg må være 100% tilstede og ha konsentrasjon også og akkurat nå har jeg ikke overskudd til noe som helst og kan egentlig ikke se for meg at jeg vil klare å gå på jobb på mandag. Jeg er ikke den som sykemelder meg hvis jeg føler meg dårlig, så jeg ba ikke legen om sykemelding og jeg har gått på jobb og følt meg helt elendig. Er det innafor med én sykemelding når man har alvor vitaminmangel på forskjellige vitaminer? Anonymkode: 41a71...6f3 Om legen sier du bør sykmelde deg så er det innafor. Personlig så var jeg på jobb med masse vitaminmangel og symptomer,men forklarte sjefen st jeg ikke var helt i form så han visste om det. Du har jo gått på jobb ganske lenge sånn, så vil jo tro klarer det en stund til frem til medisinene som du får begynner å virke. Hva er forskjell på før og etter prøvesvaret annet at du vet hva som er gale. Anonymkode: 2e917...8da 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #35 Skrevet 27. september Det er vel ikke mangelen på vitaminer som gir deg sykemelding, men arbeidsevne. Om den er svært lav, at en ikke har mulighet til å jobbe så høres en sykemelding riktig ut i mine øyne. Anonymkode: f70c7...78e 1 1
Virrevirrevapp Skrevet 27. september #36 Skrevet 27. september Poenget er ikke hva du feiler, men hvordan det påvirker deg. 3
AnonymBruker Skrevet 27. september #37 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ser at folk mener jeg må ha det ene og det andre alvorlighetsgraden til vitaminmangel og vil at jeg skal fortelle dem hva jeg har, men jeg føler ikke for å utdype hva, men det er ganske alvorlig og på flere vitaminer. Jeg har allerede en autoimmun sykdom som spiller inn her som gjør meg ekstra mer utmattet nå. Anonymkode: 41a71...6f3 Hvorfor argumenterer du med folk her inne? Det er legen din du må snakke med. Hvorfor diskuterte du ikke dette med hen da du var der? Anonymkode: db0fc...004 2
AnonymBruker Skrevet 27. september #38 Skrevet 27. september Jeg ble innlagt på sykehuset på grunn av vitaminmangel og anemi og kunne ikke kjøre bil i en måned. Var ikke i fysisk stand til det heller, så ble heldigvis ikke fratatt førerkortet men hadde det hvis jeg hadde kjørt. Måtte ha blodoverføring og å få flere vitaminer intravenøst og B12 sprøyter i flere uker etterpå. Andre kan gå med alvorlige vitaminmangler i årevis uten store problemer. Det å være sliten er ikke nødvendigvis sykdom. Det å være for sliten til å stå oppreist i dusjen eller å åpne en melkekartong er en annen type slitenhet som tilsvarer sykdom. Det er umulig for oss å svare på om du er syk nok for sykemelding eller ikke. Eller om det er forsvarlig for deg å dra på jobb eller ikke. Anonymkode: 352cc...298
AnonymBruker Skrevet 29. september #39 Skrevet 29. september Jeg dro på jobb, men jeg ble sendt hjem av sjefen som mente at jeg ikke har noe på jobb å gjøre. Så jeg dro til legen og fikk sykemelding. Anonymkode: 41a71...6f3
AnonymBruker Skrevet 29. september #40 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2025 den 15.11): Nei, du er ikke syk! Og har du gått på jobb hittil, men nå når du vet du har vitaminmangel, så orker du ikke å gå på jobb? Jobb heller med kostholdet ditt og på nok bevegelse og søvn. Jeg har kronisk b-vitamin mangel og jernmangel, men kommer meg på jobb og klarer å konsentrere meg. Dette er i tillegg til rastløse ben, dårlig søvn, diabetes-diagnose som gir meg ofte dårlig energi, problemer med magen. Anonymkode: 6227b...ab9 Det samme tenkte jeg. Du har vært på jobb men så fort du får beskjed om dette orker du ikke neste arbeidsdag? Anonymkode: f9ece...21f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå