Gå til innhold

Hva synes dere om disse navnene? Evt kom med forslag i samme kategori

Hva synes dere om Wilhelmine, Snefrid, Solvår og Theodora?  

77 stemmer

1. 1. Hva synes dere om Wilhelmine, Snefrid, Solvår og Theodora?

• Liker Snefrid
      15
    • Liker Solvår
      28
    • Liker ikke Snefrid
      47
    • Liker ikke Solvår
      40
    • Liker Theodora
      26
    • Liker ikke Theodora
      38
    • Liker Wilhelmine
      26
    • Liker ikke Wilhelmine
      40

Fremhevede innlegg

Skrevet

Theodora, Wilhelmine, Snefrid og Solvår

Anonymkode: 50ee1...88c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snefrid og Solvår er navn på litt «enkle» jenter, for meg. Vet ikke 100% hvorfor, men jeg ser for men institusjon. Nå er jeg helt ærlig. Jeg tror ikke Snefrid og Solvår gjør det så skarpt på skolen. Men dette er jo klare fordommer, og sier ingenting om DINE barn, det skjønner jeg jo.

Wilhelmine er tungvint. Theodora er fint! Men begge de siste er feminiserte guttenavn, så litt tunge.

Anonymkode: 98f7f...750

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker alle disse her går, men hadde ikke valgt de selv. Jeg kjenner ei Wilhelmina og aldri tenkt på at det blir veldig tung og langt, men merker det jo nå. 
Solvår er fint, mens Snefrid minner litt om snøfnugg, men absolutt et søtt navn. Theodora er vel det tryggeste av disse, men jeg hadde nok heller godt for en av de på S. 

Hvordan passer de med etternavn og skal de ha både mors og fars etternavn? Da hadde jeg gått for et kortere og enklere fornavn. 

Skrevet

Wilhelmina og forkorte det til Mina i det daglige.

Skrevet

Ganske tunge navn.. men egentlig fine og det er en sjarm over de. Solvår er favoritt av de du ramset opp.

Anonymkode: 83e73...35f

• Liker 1
Skrevet

Tenk at ingen kommer til å orke å si navn med fire stavelser i det daglige. Kjenner en Valentina og alle kaller henne for Vally... Ikke akkurat vakkert. 

Anonymkode: d55fc...3cc

• Liker 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Så navnet Wilhelmina og tenker det må gå an å la være. Det blir parodi. 

Anonymkode: 70d62...e14

• Liker 1
Skrevet

Synes alle er fine unntatt Snefrid 

Anonymkode: 46192...3b4

Skrevet

Liker ikke så godt Wilhelmine, blir veldig tysk- og det er av en eller annen grunn negativt ladet for meg. Jeg har antakelig lest for mye andre verdenskrig litteratur😅

Solvår og Snefrid er flotte gamle navn. Liker Theoline enda bedre enn Theodora.

Anonymkode: 801d4...70a

Skrevet

Jeg liker ikke jentenavn som egentlig er guttenavn, så ingen av dem.

Og synes det blir litt rart med snefrid når man ikke bruker ordet sne på min dialekt med mindre man snakker sjukt jålete.  Egentlig er det et fint navn, men jeg ser liksom ikke for meg en forsvarsminister som heter Snefrid, det er for søtt. 

Liker Solvår.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker Solvår, men ikke de andre. Usikker på type kategori her, men liker veldig godt navnene Vårin og Sunniva🥰

Anonymkode: 17a66...0bd

Skrevet

Jeg hadde nok heller gått for Nikoline, Hermine, Josefine enn Wilhelmine og Theodora. De er veldig fine og har en stavelse mindre. 

Alternativ til Snefrid og Solvår kan være Solveig eller Sigrid? Ellinor, Alvilde?

Jeg har to jenter som heter Nikoline og Ellinor. Elsker de navnene. Hadde ikke villet hatt et enda lenger navn på barna når jeg må kalle de inn på butikken og på lekeplasser. Av og til skulle jeg ønske at de het Elsa og Lina for enkelhets skyld 😅

Anonymkode: a1f9d...5ff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde nok heller gått for Nikoline, Hermine, Josefine enn Wilhelmine og Theodora. De er veldig fine og har en stavelse mindre. 

Alternativ til Snefrid og Solvår kan være Solveig eller Sigrid? Ellinor, Alvilde?

Jeg har to jenter som heter Nikoline og Ellinor. Elsker de navnene. Hadde ikke villet hatt et enda lenger navn på barna når jeg må kalle de inn på butikken og på lekeplasser. Av og til skulle jeg ønske at de het Elsa og Lina for enkelhets skyld 😅

Nei guri malla, ser jo nå at hverken Nikoline eller Josefine har en stavelse mindre enn Wilhelmine og Theodora. Beklager 😂 sliten etter en lang dag. Jeg tror bare følelsen av navnene du foreslår er tyngre for min del 😊 men finn navn som du/dere liker❤️

• Nyttig 1
Skrevet

Hva med Vårin?

Anonymkode: 638f7...de9

Skrevet

Synnøve, Solveig, Silke, Sunniva, Frida, Sigrid, Silje, Sæbjørg

Anonymkode: f0de8...321

Skrevet

Solfrid er fint også:)

Anonymkode: c99ee...2c4

Skrevet

Hva med Wilma Theodore? 

Anonymkode: 94843...f00

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Solfrid er fint også:)

Anonymkode: c99ee...2c4

Månefrid er finere. Eller hva med Stjernefrid eller Planetfrid? Solvår er ganske fint, men Vårsol er er finere. 

Anonymkode: 06ef7...b3c

Skrevet

Tunge navn sorry likte ingen

Anonymkode: 059c6...afc

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Månefrid er finere. Eller hva med Stjernefrid eller Planetfrid? Solvår er ganske fint, men Vårsol er er finere. 

Anonymkode: 06ef7...b3c

Hæ? Jeg er ganske sikker på at Sol- i Solfrid, Solvor, Solrun osv. betyr sal, hall osv., ikke sol

Anonymkode: 162fc...ead

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...