Gå til innhold

Foretrekker kvinner at sjefen er kvinne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjønn ingen betydning. Hatt gode pg dårlige av begge. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ingen kjønnspreferanse. Men de beste har vært kvinnelige faktisk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker en empatisk og tydelig leder. Kjønn spiller ingen rolle. Den beste, og den verste, lederen jeg har hatt har begge vært kvinner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har som regel mer forståelse for kvinner. En mannlig sjef ser ikke problemet med hvite bukser som del av uniformen. En kvinnelig sjef forstår at hvite bukser i kombinasjon med mensen (som kommer hver måned) er uheldig.

Anonymkode: 8694c...31d

:hoho:

Anonymkode: 0b4a6...dad

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye drama mellom damer av ofte uforståelige grunner. Så vil tippe de fleste damer foretrekker en mann. Gjerne en litt eldre mann, hvis de selv er unge.

Anonymkode: 256a0...799

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å si. Både min verste og min beste sjef var kvinne. 

Skrevet

For meg er det fullstendig likegyldig hvilket kjønn sjefen min har. Det jeg ønsker er en person som har respekt for de ansatte, kan jobben sin godt og er trygg i rollen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen preferanser men er misfornøyd med de 3 siste mannlige, har nå kvinne men har ikke trykket en konklusjon. Ledelsen er kun menn, de er mye på bærtur i forhold til faget. Så de har influence de mannlige sjefen sine feil.

Anonymkode: 64f08...e03

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker best kvinnelige ledere. Oppfatter dem som ryddigere og mindre autoritære. Jeg liker også litt strenge, men saklige kvinner som sjefer.

Dame 50 +.

Anonymkode: 45bcf...224

Skrevet

Så lenge jeg opplever å ha en leder som er reflektert, rettferdig, empatisk og god så er kjønn irrelevant. 

Har jeg en kvinnelig leder som ikke er slik 👆 så foretrekker jeg en mann. Opplever ofte at mange menn er mer lydhøre, åpen for synspunkter og ideer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker mannlige ledere. Hadde dårlig erfaring sist gang jeg hadde en kvinnelig sjef (hun virket å ha en personlig agenda mot meg og ga meg sparken).

K32

Anonymkode: f3871...557

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvilke ønsker man har da.. Det kan være kjekt med en kvinne man kan smiske med og få fordeler. Være hennes venninne og få en lettere hverdag uten krav

Anonymkode: b84c7...3b0

AnonymBruker
Skrevet

Tviler. Ingen er så slemme mot kvinner som andre kvinner. 

Anonymkode: 6dd19...d75

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen kvinnelige ledere i butikk for 30+ år siden, noen av dem var noen hekser. 

Siden har jeg hatt kun mannlige, inntil i fjor. Sorgen var stor da hun ble byttet ut med en mann. Hun hadde selv jobbet seg opp fra gulvet, var flink til å spille folk bedre, tilrettelegge slik at de ansatte ble mer motivert, sette de forskjellige ansatte på rett plass/tid. Hennes avdeling var den med best resultat. Sikkert hardt å svelge for de andre lederne og alle mennene over henne, så hun ble «løst fra sitt ansvar» (les: degradert) 

Jeg sa opp 😇

Anonymkode: 89156...ca4

AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker uten tvil mannlige ledere. Har vært noen år i arbeidslivet og i alt fra helserelaterte yrker og over til tekniske. Har hatt begge kjønn som ledere i flere fagområder og min rent anekdotiske erfaring er at kvinnelige ledere stort sett ikke klarer å fjerne den følelsesmessige påvirkningen i lederrollen. Jeg foretrekker tydelige konkrete ledere som leder og tar avgjørelser på rene faktagrunnlag uten for mye fjas og der faller kvinnelige ledere igjennom med en gang.

(Konkret eksempel med f.ex de hvite buksene og mensen nevnt tidligere i tråden. Vi hadde en lignende utfordring med lyse uniformsbukser hvor en evnt gjennomblødning ville vært synlig på en av mine tidligere arbeidsplasser og det var null problem å få mannlig leder til å forstå utfordringen. Vi fortalte kort og konkret "denne buksefargen vil worst case vise hvis vi er uheldige rundt mensen, hvordan løser vi det?" og vi fikk til en ordning)

Anonymkode: 825f5...540

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 12.17):

Jeg vil helst ha mann

k42

Anonymkode: 8cb67...e30

Hvorfor?

Anonymkode: 87ecd...643

AnonymBruker
Skrevet

Ingen preferanse sånn egentlig, men på et personlig plan får jeg en skikkelig boost av å være rundt dyktige kvinner og unner å se dem lykkes - så det df kanskje en bonus med kvinnelig sjef selv om det ikke nødvendigvis utgjør en praktisk forskjell.

Anonymkode: bbcd9...e26

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke. Men vil heller ha en mann som har en kone som har slitt i svangerskap/ppd eller lignende, enn en kvinne som aldri har hatt slike  utfordringer. Selv om begge ledere har sluppet personlig unna, så er det noe med empati og forståelse. 

Anonymkode: fccc2...42f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke om kjønn, ønsker en rettferdig og varm person. Den desidert hardeste og kaldeste sjefen jeg har hatt var kvinne for øvrig.

Anonymkode: 1ac24...53f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 12.11):

Kvinner foretrekker at en mann er deres sjef på en arbeidsplass? Dette kom frem i en reel da jeg som skrålte i sted. Er dette tilfellet?

Anonymkode: b24a0...0e0

Ja, men kan være åpen for en mann med tilstrekkelige sosiale antenner - ikke villig til å ha en kvinne som sjef, som normalt aldri ville fungert sosialt (at en gir blaffen i atferd / ikke har sosiale antenner).

Anonymkode: 900ce...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...