Gå til innhold

Helt ærlig dame. Hvorfor går du i tights til hverdags?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trener 1-2 ganger daglig og bruker tights til trening.

Utover dette bruker jeg enkle sorte bomullstights til kjole/skjørt.

Anonymkode: 8e450...361

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 12.34):

Er det fordi du har lyst å vise frem rumpa di?

Anonymkode: 11a35...3de

Jeg går i hvert fall ikke i tights på fest, så da er det til hverdags når jeg er på trening da. 

Anonymkode: 27e52...8e6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så merkelig tankegang. Jeg viser like mye frem rumpa mi i stramme jeans😂 Jeg trener en del så blir en del av det her. Samt at det er veldig behagelig. 

Anonymkode: bc039...090

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 12.38):

Fordi det ikke gjør vondt. Det er behagelig. Bevegelig. 

olabukser, dressbukser, andre bukser gjør VONDT. 

Anonymkode: 084c8...c3f

Vondt?

De eneste gangene jeg får VONDT av klær er hvis g har feil str. på.

Anonymkode: c5c4f...677

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vondt?

Deg om det! 

Anonymkode: 9c28f...ae7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vondt?

Skjønner ikke denne jeg heller.

Her sitter jeg i et par jeans med stretch og har det superkomfortablet.

Tenker jeg kunne klart å få det til å gjøre vondt om jeg hadde gått ned en størrelse, men i romslig nok bukser med stretch??

Anonymkode: 8e450...361

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Hvis jeg gjør det er det fordi det er mykt, behagelig, ikke strammer noe sted, og det er lett å bevege seg, sette seg på gulvet, klatre på ting, turne, man slipper at klærne hekter seg fast i noe, ingen skjørtekant eller buksekant man kan snuble i eller som sleper i bakken hvis det blir vått (og vi bor i Norge...).

Det er KUN praktiske grunner til det, og det handler ikke mer om å ønske å vise frem rumpa enn at å droppe burka handler om et ønske om å vise meg frem og bli beglodd.

Anonymkode: cf811...b29

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
DesmondMiles skrev (På 24.9.2025 den 19.55):

Om bukser gjør vondt, må du kjøpe større størrelse😂

Feil. Bukser som ikke har perfekt passform er ubehagelige. Store bukser spriker ut fra korsryggen eller henger ned på hofta og gnager. Når man sitter med beina trukket opp sklir de opp og gnager. setter man seg i skredderstilling strammer de på vonde steder. De fleste bukser funker kun til å stå, gå og å sitte på en helseskadelig måte med 90 grader i knær og hofter. Jeg er ikke en stiv latsabb, jeg trenger å kunne bevege meg.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å påstå at det ikke er like lett å bevege seg i en joggebukse er rimelig far out.

Anonymkode: 332f9...94d

Nei. Joggebukse er mer digg å krølle seg sammen i sofaen innendørs i, men henger mer og slenger, er svært upraktisk å trene i, gir meg innimellom gnagsår på hoftebeina, mye stoff rundt beina kan hekte seg i ting, er alt for varmt om man trener eller det bare er varmt. 

AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 15.41):

I butikken slik da eller?

329314984_63627a63-f202-4961-a086-60cc1b07a1ff.jpg

Anonymkode: 50850...9b3

Det der er ikke en normal tights.

AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 15.49):

Men noen går i slike også? Har selv sett! Og det er da jeg synes det er patetisk og skriker oppmerksomhet.

Synes du? Jeg tenker derimot "stakkars person som tydelig ikke er klar over at den stygge tightsen er helt gjennomsiktig"

AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 13.29):

Men det er et bevisst valg? Du kunne gått i en shorts også, slik som fotball-damene bruker, eller joggebukse?

Jeg går med shorts hele sommerhalvåret, men shorts er svært upraktisk fra oktober til april i Norge. En sånn nasty polyester-shorts som fotballspillere bruker ville jeg dog aldri tatt på meg. Ufyselig stoff, ubehagelig passform. 

enig

AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 12.45):

Er det da en logisk grunn til å kutte ut joggebukse, siden den er minst like behagelig å bevege seg i?

Ja. Den er ikke like behagelig. Den er mer klumpete, mer stoff, gnager lettere på hoftebeina. 

AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 12.47):

Fordi den ikke er like sexy og viser ikke frem rumpa skikkelig?

Joggebukse kan da fint være veldig sexy. En veltrent kropp med sixpack mage der en joggebukse henger litt nedpå hoftebeina og en tilsittende topp viser frem en definert mage/rygg, er mye mer sexy enn tights. Men fordi vi ikke alltid gidder å være sexy vil vi altså av og til heller ha en mer behagelig tights.

Anonymkode: cf811...b29

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 13.02):

Enig, joggebukse ser ofte shabby ut.

Anonymkode: 0d63f...9d7

Det gjør tights også om brukeren ikke har fine former. Jeg synes egentlig ikke treningstøy og tights hører hjemme i offentligheten når man ikke trener. Gjelder for både menn og kvinner.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 13.23):

Hvorfor ikke bare sprade i ei vanlig strømpebukse da? Blir jo nesten samme greia.

Ja, nettopp? Og folk gjør jo ikke det. Hadde målet vært at noen skulle se på rumpa mi hadde jeg jo gått rundt i en gjennomsiktig strømpebukse. Eller bare helt bukseløs.

Jeg går med tights idag, alene hjemme. Hvordan forklarer du det? Hvem ber jeg om oppmerksomhet fra? Hvorfor er du så opphengt i at noen "ønsker oppmerksomhet"?

Anonymkode: 59f8f...282

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vise frem rumpa si. Det er like åpenbart som at kvinner vil benekte det til tross for at ALLE vet at det er derfor de gjør det. 

Anonymkode: 33d68...fb0

Rart mange bruker lange gensere over da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber på skole. Her bruker, spesielt de som jobber med de yngste, noen av de ansatte tights på jobb. Noen mer som en sporty-look, andre med skjorte over og kule joggesko. Jeg syntes de ser bra ut, få rumper på display. Jeg bruker selv de dagene jeg vet det er en aktiv dag, vi skal på tur eller hvis jeg skal på trening rett fra jobb.  

Jeg er selv nesten 50, trener tung styrke og er trent. Om noen velger å se på rumpen min i tights får de bare se (den ser bra ut mtp alder😂) den er  tydelig i penbukse, skjørt og egentlig hva enn jeg har på meg.

Jeg bryr meg lite om hva andre går i.  Jeg får forresten ofte komplimenter for stilen min, så kan ikke se så gale ut. 

Anonymkode: 2eb42...d15

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange kvinner er enig i dette, jeg også.

Anonymkode: 85f25...2c5

AnonymBruker
Skrevet

Går kun med tights hvis jeg skal ha noe over, kjole feks. Jeg liker best joggebukser :)

Anonymkode: 1a82e...3cc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Går bare med det, det er behagelig. Har brukt det i 20 år nå og kommer ikke til å endre det, selv om det er "in" med slengbukse nå. Det brukte jeg faktisk på ungdomsskolen..

Viser ikke rumpa med tightsen da jeg bruker tunika som går over rumpa eller kjole. Dette er ikke treningstights altså. Er ikke så glad I vanlig strømpebukse. 

Anonymkode: 868a8...7e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker tights til trening fordi det er behagelig. Går ikke rundt på jobb, butikken eller foreldremøte i tights. 

Anonymkode: ce50e...965

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2025 den 12.45):

Er det da en logisk grunn til å kutte ut joggebukse, siden den er minst like behagelig å bevege seg i?

Joggebukse blir for varmt for meg. 

Anonymkode: 168a9...28f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruker tights til trening fordi det er behagelig. Går ikke rundt på jobb, butikken eller foreldremøte i tights. 

Ikke jeg heller i utgangspunktet, men hvis jeg må innom butikken på vei til/fra trening så har jeg tights på meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2025 den 14.21):

Vondt?

Jeg synes det er vondt og ubehagelig med jeans og dressbukser som strammer her og der, og som jeg ikke kan bevege meg fritt i. Første som går av etter jobb! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke jeg heller i utgangspunktet, men hvis jeg må innom butikken på vei til/fra trening så har jeg tights på meg. 

Ja, det hender naturligvis i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...