Gå til innhold

folk kan ikke kle seg i dag

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor har det blitt sånn at folk i dag må spørre om alt når det kommer til klær

for eks kan man ha den kjolen eller fargen i et bryllup, kan jeg ha på meg dette i dåp, konfirmasjon, liker ikke kjole\skjørt kan jeg ha på meg bukse, hva har man på seg på et jobb intervju, hva har man på seg på foreldre møre, er man pynta på kiel fergen, kan jeg gå i joggebukse i bursdag, kan jeg gå uten sokker når jeg er på besøk, kan jeg gå sånn eller sånn på julebord, kan man hå på seg dette når man er 40år

hvorfor har det blitt sånn at ingen klarer og kle seg i dag uten å måtte spørre på kg hele tiden`? det er da virkelig ikke så vanskelig å vite hva man går med til sånne anledninger 

Anonymkode: c7af3...e65

• Liker 6
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel...man skulle tro det, men det er jo åpenbart at noen trenger hjelp og føringer på hva som passer når. 

På den annen side har vi de som uansett skikk, bruk og kutyme insisterer på å gå i akkurat det de vil, - og får støtte: "You do you!" (forøvrig ett av de kvalmeste uttrykkene jeg hører).

Har vært i begravelser hvor ungdommer har  kledd på seg selv" og har møtt opp i klær som hører nattklubblivet til. 

Dessverre har vi blitt en nasjon som både driter i tradisjon og hvordan vi fremstår utad. 

Anonymkode: e80a5...5a1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

hvorfor har det blitt sånn at folk i dag må spørre om alt når det kommer til klær

for eks kan man ha den kjolen eller fargen i et bryllup, kan jeg ha på meg dette i dåp, konfirmasjon, liker ikke kjole\skjørt kan jeg ha på meg bukse, hva har man på seg på et jobb intervju, hva har man på seg på foreldre møre, er man pynta på kiel fergen, kan jeg gå i joggebukse i bursdag, kan jeg gå uten sokker når jeg er på besøk, kan jeg gå sånn eller sånn på julebord, kan man hå på seg dette når man er 40år

hvorfor har det blitt sånn at ingen klarer og kle seg i dag uten å måtte spørre på kg hele tiden`? det er da virkelig ikke så vanskelig å vite hva man går med til sånne anledninger 

Fordi det er sånn samfunnet har blitt. Folk tør ikke ta egne valg før folk på SoMe har "godkjent"det. Folk er sauer som er livredd for at noen skal ha negative meninger om dem. 

Anonymkode: 81016...a85

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en del som ikke har noen andre å spørre, tenker jeg. Jeg har ingen å spørre om f.eks et begravelsesantrekk er akseptabelt eller ikke, og det er jo viktig å komme passende kledd i en begravelse.

Dessuten er det en måte for "crowdsourcing". Spør du én venn, får du bare vite én persons mening. Spør du på some får du kanskje 100 peroners mening, og dermed et større grunnlag for å ta den beste avgjørelsen.

Anonymkode: 21fc2...0fe

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er nok en del som ikke har noen andre å spørre, tenker jeg. Jeg har ingen å spørre om f.eks et begravelsesantrekk er akseptabelt eller ikke, og det er jo viktig å komme passende kledd i en begravelse.

Dessuten er det en måte for "crowdsourcing". Spør du én venn, får du bare vite én persons mening. Spør du på some får du kanskje 100 peroners mening, og dermed et større grunnlag for å ta den beste avgjørelsen.

Anonymkode: 21fc2...0fe

Jeg har ingen å spørre jeg heller men alle bør vite hva man har på seg i en begravelse 

Mørke klær som er helt hverdagslige ikke klær for nattklubb 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tenker at folk kanskje kunne spurt mer.

Jeg var nettopp i begravelsen til far til en venninne. En felles venninne av oss troppet opp i en kjole som riktignok var sort, men den hadde nok passet bedre på en nattklubb enn i begravelse. Det var så flaut!

Anonymkode: b66db...8c9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg var nettopp i begravelsen til far til en venninne. En felles venninne av oss troppet opp i en kjole som riktignok var sort, men den hadde nok passet bedre på en nattklubb enn i begravelse. Det var så flaut!

Hvorfor det? Klær er bare klær, hun var jo der. Folk må generelt slutte å henge seg opp i hva andre gjør hele tiden. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sett litt ulikt i begravelser jeg også. Sett folk kommer i budnad . For meg blir det helt feil. 

Anonymkode: 94adb...e8b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (8 minutter siden):

Hvorfor det? Klær er bare klær, hun var jo der. Folk må generelt slutte å henge seg opp i hva andre gjør hele tiden. 

Fordi det er respektløst å troppe opp i en begravelse med tettsittende kjole med høy splitt. 

Det betyr faktisk noe, selv om du ikke tror det.

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sett litt ulikt i begravelser jeg også. Sett folk kommer i budnad . For meg blir det helt feil. 

Herregud! Bunad er et fest-antrekk. 

• Liker 2
Skrevet

Det som jeg tenker over er at uansett hva folk poster her. Så er det bare negative kommentarer å få. Jeg skulle likt å se hva ekspertpanelet på KG selv går med. For selv om noen poster at noen lurer på om en hvit T-skjorter passer med en jeans, er det bare de som mener at det er helt feil kombinasjon som tar til ordet og rakker ned på andre. Du skal virkelig ha et merkelig karnevalkostyme om jeg tenker over at det ikke hører sammen.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dessverre har vi blitt en nasjon som både driter i tradisjon og hvordan vi fremstår utad. 

Anonymkode: e80a5...5a1

Hvor tror du tradisjoner kom fra egentlig?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste av oss kler oss helt selv og har aldri spurt internettet om hva vi skal ha på.

Anonymkode: 27e69...9a5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi det er sånn samfunnet har blitt. Folk tør ikke ta egne valg før folk på SoMe har "godkjent"det. Folk er sauer som er livredd for at noen skal ha negative meninger om dem. 

Anonymkode: 81016...a85

I motsetning til noen av oss. Jeg f.eks, gir fullstendig, totalt blaffen i hva andre mener om det jeg har på meg.

Flere burde prøve dette og oppleve en fantastisk frihetsfølelse.

Anonymkode: e87cc...453

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi det er respektløst å troppe opp i en begravelse med tettsittende kjole med høy splitt. 

Det betyr faktisk noe, selv om du ikke tror det.

Brtyr absolutt ingenting i praksis. Kun for dem som mener at det betyr noe og dem er det bare å ignorere 100%.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud! Bunad er et fest-antrekk. 

Ja enig. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Motepolitiet har skremt selvtilliten ut av folk slik at de er redde for å kle seg "kjerring". Derfor må de få "godkjenning" her inne først.

Anonymkode: fadac...278

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De fleste av oss kler oss helt selv og har aldri spurt internettet om hva vi skal ha på.

Anonymkode: 27e69...9a5

Det stemmer jo ikke det når det er mange innlegg her på kg hvor man spør om hjelp med å kle seg hele tiden, alt det jeg nevnte i overskriften er jo det jeg har sett folk spør om her inne  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Brtyr absolutt ingenting i praksis. Kun for dem som mener at det betyr noe og dem er det bare å ignorere 100%.

I praksis? Du mener at hun praktisk klarte å sitte i begravelsen med disse klærne, ja.

Men i den virkelige verden, så signaliserer vi ting med måten vi kler oss på. Man viser respekt overfor medmennesker og situasjonen ved å kle seg passende. 

Bryter man med slike normer, vil mennesker reagerer på dette. Og man får lavere forventninger til slike mennesker. Man vet at man ikke kan stole på at de opptrer passende, man begynner å unngå å komme sammen med dem i sosiale settinger osv. 

Du kan selvfølgelig "ignorere" mennesker som kan skikk og bruk, men du kommer ikke unna at din manglende respekt vil ha konsekvenser for deg.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I praksis? Du mener at hun praktisk klarte å sitte i begravelsen med disse klærne, ja.

Men i den virkelige verden, så signaliserer vi ting med måten vi kler oss på. Man viser respekt overfor medmennesker og situasjonen ved å kle seg passende. 

Bryter man med slike normer, vil mennesker reagerer på dette. Og man får lavere forventninger til slike mennesker. Man vet at man ikke kan stole på at de opptrer passende, man begynner å unngå å komme sammen med dem i sosiale settinger osv. 

Du kan selvfølgelig "ignorere" mennesker som kan skikk og bruk, men du kommer ikke unna at din manglende respekt vil ha konsekvenser for deg.

La de reagere. 99% av reaksjonene er bare konformt vrøvl uansett. Sagt av folk som mener noe for å mene noe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...