Gå til innhold

Forslag til ny symaskin

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å skaffe meg en ny symaskin. Den forrige (en Bernina) sluttet bare helt å virke en dag for noen år siden, og siden den hadde stått ubrukt i årevis og mulighetene til å finne en reparatør ikke var de beste ble den dessverre til slutt levert på gjenbruksstasjon.

Nå har jeg imidlertid noen favorittplagg jeg gjerne skulle fikset småting på, og jeg vurderer å gå til anskaffelse av ny maskin. Har noen forslag til en enkel og ikke for dyr symaskin som kan brukes til å reparere/lappe klær (ikke tykt yttertøy), sy i glidelåser etc, som ikke koster for mye, men samtidig kan holde noen år?

Anonymkode: 0c9ca...ca7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har best erfaring med Janome. Billige symaskiner kan være bra. Men sjekk ut kunde erfaringer. Noen av de jobber med i mot enn med, og tugger opp den enkleste jobben.

AnonymBruker
Skrevet

Janome easy jeans? 

Anonymkode: 9adba...d48

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg vurderer å skaffe meg en ny symaskin. Den forrige (en Bernina) sluttet bare helt å virke en dag for noen år siden, og siden den hadde stått ubrukt i årevis og mulighetene til å finne en reparatør ikke var de beste ble den dessverre til slutt levert på gjenbruksstasjon.

Nå har jeg imidlertid noen favorittplagg jeg gjerne skulle fikset småting på, og jeg vurderer å gå til anskaffelse av ny maskin. Har noen forslag til en enkel og ikke for dyr symaskin som kan brukes til å reparere/lappe klær (ikke tykt yttertøy), sy i glidelåser etc, som ikke koster for mye, men samtidig kan holde noen år?

Har du dratt til butikken du kjøpte symaskinen fra og spurt dem om hjelp? Hadde du ikke reklamasjon? Det er nok for sent nå men det var massevis du kunne gjort da den først stoppet å fungere

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill! :) 

Etter å ha lest i den andre tråden og sett på utvalget i min lokale spesialbutikk har jeg kommet fram til Janome Drive M30A som et alternativ - si gjerne fra dersom noen har erfaringer med den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
lavendel0 skrev (Akkurat nå):

Har du dratt til butikken du kjøpte symaskinen fra og spurt dem om hjelp? Hadde du ikke reklamasjon? Det er nok for sent nå men det var massevis du kunne gjort da den først stoppet å fungere

Det er mange år siden, og nei, dette var jo ikke så konstruktivt innspill akkurat. :eeeh: 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er mange år siden, og nei, dette var jo ikke så konstruktivt innspill akkurat. :eeeh: 

Om det er konstruktivt eller ikke har lite å si, jeg er bare overrasket at du sier "...og mulighetene til å finne en reparatør ikke var de beste..." når butikken du kjøpte den fra helt garantert kjenner noen som kunne reparert den. Eller så kunne de gjort noe med varen dersom den var skadet. Det koster tross alt tusenvis for en symaskin 🤷🏻‍♀️ lol

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Janome easy jeans? 

Anonymkode: 9adba...d48

Den har jeg og. Kjempeflott maskin. 

Anonymkode: 22b65...e20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2025 den 2.31):

Den har jeg og. Kjempeflott maskin. 

Anonymkode: 22b65...e20

Takk for svar!

AnonymBruker
Skrevet
lavendel0 skrev (På 22.9.2025 den 16.15):

Om det er konstruktivt eller ikke har lite å si, jeg er bare overrasket at du sier "...og mulighetene til å finne en reparatør ikke var de beste..." når butikken du kjøpte den fra helt garantert kjenner noen som kunne reparert den. Eller så kunne de gjort noe med varen dersom den var skadet. Det koster tross alt tusenvis for en symaskin 🤷🏻‍♀️ lol

Jeg kan sende mormors gamle symaskin fra 70-tallet på reperasjon i Oslo. Det hadde kostet meg 3000, inkl kjøring, reparasjon, nye deler, henting av maskin. 

Det er, når det ikke lenger er garanti på maskinen, som regel billigst å kjøpe en helt ny ok maskin. Dessverre. 

Anonymkode: b3bf0...ebb

• Liker 1
Skrevet

To ganger i året har både Kakle og KlarFerdigSy salg av demomaskiner til 20 % avslag. Det er maskiner som har stått i butikken, men leveres med full garanti og service. Mine siste 3 maskiner er kjøpt som demomaskiner - bare gode erfaringer - og litt penger å spare 🙂

AnonymBruker
Skrevet
EMG skrev (På 25.9.2025 den 7.22):

To ganger i året har både Kakle og KlarFerdigSy salg av demomaskiner til 20 % avslag. Det er maskiner som har stått i butikken, men leveres med full garanti og service. Mine siste 3 maskiner er kjøpt som demomaskiner - bare gode erfaringer - og litt penger å spare 🙂

Det har ALLE symaskinforhandlere i Norge, det er i januar og august.

Anonymkode: 32ae5...762

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det har ALLE symaskinforhandlere i Norge, det er i januar og august.

Det har jeg ikke fått meg med at mine lokale forhandlere av Bernina her på Østlandet har.

Endret av EMG
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
EMG skrev (På 28.9.2025 den 22.44):

Det har jeg ikke fått meg med at mine lokale forhandlere av Bernina her på Østlandet har.

Alle forhandlere av Janome og muligens babylock har iallfall det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...