Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er for stolt til å gå på dagpenger. Høres kanskje rart ut, men jeg har alltid vært arbeidsom, frisk og en som bidrar. Nå, etter 16 år i bhg, er jeg på randen, har prøvd et par andre jobber innimellom, men kommet tilbake til bhg. De to andre jobbene har ikke vært for meg. 

Men takker for tips👍😊 Jeg leter etter nye jobber hver dag, men enten er lønna for dårlig eller så har jeg ikke kompetansen. Forbanna slitsomt. 

Anonymkode: bcb9e...abb

For hjernevasket av kapitalismen heter det. Så trist for deg.

Anonymkode: 47b38...fb4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 21.39):

Hvis du fikk inn lønnen du har i dag uten å måtte jobbe, hadde du gjort det?

Anonymkode: 96583...472

Absolutt. Mann 35.

Anonymkode: e2af0...605

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt.

Anonymkode: 23809...7d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er for stolt til å gå på dagpenger. Høres kanskje rart ut, men jeg har alltid vært arbeidsom, frisk og en som bidrar. Nå, etter 16 år i bhg, er jeg på randen, har prøvd et par andre jobber innimellom, men kommet tilbake til bhg. De to andre jobbene har ikke vært for meg. 

Men takker for tips👍😊 Jeg leter etter nye jobber hver dag, men enten er lønna for dårlig eller så har jeg ikke kompetansen. Forbanna slitsomt. 

Anonymkode: bcb9e...abb

Når du er på "randen" så er det kanskje lurt å stoppe før det er for sent, så ikke bry deg om at du går på dagpenger 😊

Anonymkode: ccbd6...101

• Nyttig 1
Skrevet

Akkurat nå for tiden ville jeg nok valgt det selv om jeg er veldig glad i jobben min og kollegaene mine. 
Sånne perioder (hvor jeg får lyst til å slutte) kommer oftere og oftere dessverre... 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
enkefru skrev (3 minutter siden):

Akkurat nå for tiden ville jeg nok valgt det selv om jeg er veldig glad i jobben min og kollegaene mine. 
Sånne perioder (hvor jeg får lyst til å slutte) kommer oftere og oftere dessverre... 

Hvor lenge har du stått i jobb? For meg startet gleden å forsvinne etter ca 30 år, og da jeg hadde bikket 50. Har med energi å gjøre. Jeg er glad i jobben, men jeg orket plutselig mindre utenom. Så nå gir meg meg snart, etter 35 år. 

Anonymkode: 242d9...5fb

Skrevet

Svaret er utelukkende JA. 

Jeg er glad i jobben min, det er ikke det... Om jeg kunne valgt så hadde enhver finværsdag blitt benyttet på en eller annen fjelltopp eller på havet. 

Ellers skulle jeg kost meg masse med renovering av hytter :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan jo reflektere over dette....om jobben er så viktig så er det noe galt i livet til et menneske mener jeg. For livet utenfor er jo det som egentlig er livet. Der man vil bruke tiden sin, jobb er en tjeneste man utfører mot penger som belønning. Penger man bruker for bo og mat; å leve.

Jeg personlig har det best uten arbeidslivet, styre mine dager. Gjøre ting jeg liker, når det passer meg. I arbeidslivet er du kun målt etter tid er penger, for effektiv du er. Det blir jo aldri bra nok, vi skal tynes maksimalt. Som igjen påvirker den mentale helsen til mange. Så arbeidslivet er umulig å trives med tenker jeg.

Også sett hvor ensomt det kan bli for mennesker etter de ble pensjonist, de hadde ikke noe liv bygd opp utenfor jobben.

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Glatt, hadde slutta på dagen! Har 3 små barn under 4 år og føler jeg mister dyrebar tid med dem. Mitt største ønske er å være hjemmeværende per nå, men det lar seg ikke gjøre.

Anonymkode: 958ae...0cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Glatt, hadde slutta på dagen! Har 3 små barn under 4 år og føler jeg mister dyrebar tid med dem. Mitt største ønske er å være hjemmeværende per nå, men det lar seg ikke gjøre.

Anonymkode: 958ae...0cf

3 barn er også et valg man tar. Da gjør man ikke livet enkelt for seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 21.39):

Hvis du fikk inn lønnen du har i dag uten å måtte jobbe, hadde du gjort det?

Sluttet å jobbe å på dagen. Hadde brukt dagene mine på frivillighetsarbeid for Hjelp Katten eller andre organisasjoner for hjemløse dyr.

Anonymkode: 84b37...d19

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer omvendt, da jeg har kronisk sykdom som gir ubeskrivelige smerter. 
Om jeg kunne begynne å jobbe: Ja. 

Anonymkode: 76c64...81c

AnonymBruker
Skrevet
Magika_fra_Fyll skrev (15 timer siden):

Jeg hadde slutta på sekundet, snart 30 år i arbeidslivet og jeg har mislikt hver eneste jobb jeg har hatt 

har du prøvd jobber i ulike bransjer eller innen samme fagfelt? hjelper kanskje å bytte 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

har du prøvd jobber i ulike bransjer eller innen samme fagfelt? hjelper kanskje å bytte 🥰

Mye bedre å gi seg. Da får man god tid og full livskvalitet.

Anonymkode: 4c235...07b

AnonymBruker
Skrevet

Spennende å høre synspunktene deres her. Jeg hadde sluttet selv, så dette var et spørsmål av ren nysgjerrighet. Ville reist masse og drevet med frivillig arbeid om jeg hadde fått muligheten. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så absolutt!  Gleder meg aldri til jobb lenger, kolleger er bare pes og stå opp tidlig og halse avgårde... nei takk.  Ville heller da brukt dagene som besøksvenn, trent mer, gjort andre ting som gir meg glede. Jobb er bare huff.. 

Anonymkode: 2a138...940

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lenge har du stått i jobb? For meg startet gleden å forsvinne etter ca 30 år, og da jeg hadde bikket 50. Har med energi å gjøre. Jeg er glad i jobben, men jeg orket plutselig mindre utenom. Så nå gir meg meg snart, etter 35 år. 

Anonymkode: 242d9...5fb

I den jobben jeg har nå, har jeg snart 25-års jubileum, men jobbet jo (med andre ting) i drøye 10 år før det. 
Jobben ER givende, men... Jeg skal nok orke å holde ut i 4-6 år til, men skal virkelig regne på om jeg har råd til å slutte ved 62 år... 

Endret av enkefru
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
enkefru skrev (46 minutter siden):

I den jobben jeg har nå, har jeg snart 25-års jubileum, men jobbet jo (med andre ting) i drøye 10 år før det. 
Jobben ER givende, men... Jeg skal nok orke å holde ut i 4-6 år til, men skal virkelig regne på om jeg har råd til å slutte ved 62 år... 

Går ann å jobbe deltid, kombinere AFP og jobb...om du er privat da.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei. 

Jeg er på AAP og jeg savner jobb.

Anonymkode: 29d45...6ed

Samme her.

Anonymkode: 3821d...61d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok brukt mer tid på å bli enda flinkere innen eget fagfelt. Altså jobbet litt mindre praktisk, ihvertfall i perioder. 

Anonymkode: 627cc...a47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...