AnonymBruker Skrevet 21. september #1 Skrevet 21. september Må innrømme jeg savner det litt.. Anonymkode: d4b0f...b5e 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #2 Skrevet 21. september Etter å ha kjørt og eid manuell bil i 20 år kommer jeg ikke til å gå tilbake til det, nå er det mer eller mindre normalt med automatgir, da jeg tok lappen var det folk som var eldre eller som hadde noe med bena som tok automat Anonymkode: aec4a...5ca
AnonymBruker Skrevet 21. september #3 Skrevet 21. september Vi har heldigvis en manuelt giret bensinbil i tillegg til elbilen. Det er så deilig å ta en tur med den, bare for å kjøre "skikkelig bil". Elbil er jo nydelig å kjøre, men det er jo nesten helt hjernedødt. Så det å sette seg inn, starte opp, og gire selv er befriende. 🥰 Alle kan kjøre en elbil bra, men å kjøre en bil med manuelt gir bra, begynner å bli en sjelden egenskap. Tenk hvor få av de som tar lappen i dag, som kan kjøre manuelt. Så jeg skal tviholde på bensinbilen en lang stund fremover. 🥰 Anonymkode: 1572d...bce 3
AnonymBruker Skrevet 21. september #4 Skrevet 21. september Selvfølgelig ikke 😂 Anonymkode: 75e44...e09 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #5 Skrevet 21. september Jeg kjørte da automatbil lenge før vi kjøpte elbiler, så jeg forstår ikke helt problemstillingen. Har ingen veldig sterke følelser verken for det ene eller det andre. Savner ikke å kjøre manuelle biler, selv om det var det jeg kjørte de første 20 årene, og syntes det var helt fint. Før mente jeg også at "ekte kjørefølelse" medførte manuelt gir. Det gjør jeg ikke lenger. Det jeg i alle fall ikke savner er fossilbiler. Anonymkode: 8df61...cbd 2
Mardina Skrevet 21. september #6 Skrevet 21. september Savner det overhodet ikke. Elsker automatgir 😊 Enten det er elbil eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 21. september #7 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har heldigvis en manuelt giret bensinbil i tillegg til elbilen. Det er så deilig å ta en tur med den, bare for å kjøre "skikkelig bil". Elbil er jo nydelig å kjøre, men det er jo nesten helt hjernedødt. Så det å sette seg inn, starte opp, og gire selv er befriende. 🥰 Alle kan kjøre en elbil bra, men å kjøre en bil med manuelt gir bra, begynner å bli en sjelden egenskap. Tenk hvor få av de som tar lappen i dag, som kan kjøre manuelt. Så jeg skal tviholde på bensinbilen en lang stund fremover. 🥰 Anonymkode: 1572d...bce Det sa vel de som tviholdt på chok også 🤣 Som om du er avhengig av å kunne gire for å være bra sjåfør. Haha Anonymkode: 238bb...4f6 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #8 Skrevet 21. september Savner ikke manuelt gir. Hadde manuelt gir i mange år, så automat-gir og innbilte meg at savnet manuelt. Så ny bil med manuelt, og fant raskt ut at automat faktisk var digg, særlig i kø, kryss, bakkestart, forbikjøring, påkjøringsfelt, lyskryss, rundkjøring….ja alle situasjoner egentlig😅 Har elbil i dag og elsker det! Anonymkode: f5d76...71f
AnonymBruker Skrevet 21. september #9 Skrevet 21. september Vi har elbiler på jobben, og av og til bytter jeg og pappa bil--han har også elbil--og jeg savner alltid gir. Jeg er ikke noen særlig bil-jente eller noe sånt, men syntes det er enklere å holde styr på farten med girbil. Med elbil så gir den liksom ikke noen indikasjoner på andre måter enn det faktiske speedometeret på hvor raskt jeg kjører. Med girbil så lager motoren lyd basert på turtallet, og jeg kan kjenne det litt i setet. Hvis jeg er i 4. gir så vet jeg ca hvilken fart jeg har basert på dette, og jeg føler ikke at jeg trenger å følge like mye med på dashbordet istedenfor alt annet. Men når jeg står i kø, spesielt kø i bakke savner jeg det absolutt ikke🙈 Anonymkode: a7bc4...ee1 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #10 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Som om du er avhengig av å kunne gire for å være bra sjåfør. Haha Anonymkode: 238bb...4f6 Selvsagt er de som kan gire bedre sjåfører rent teknisk enn de som ikke kan gire. Sier seg selv. Anonymkode: 43fd6...c83 4
AnonymBruker Skrevet 21. september #11 Skrevet 21. september Kjører begge deler. Men jeg liker å kjøre manuell ja. Anonymkode: a4186...f47
AnonymBruker Skrevet 21. september #12 Skrevet 21. september Kjører ikke el (dessverre) men har automatisert gir Savner over hodet ikke gamle gir Mamma har gammeldags girkasse, hater det. Spesielt om jeg må kjøre gammel lastebil med 12 eller 16 manuelle. Mareritt. Det er en ting til sjåføren må passe på i stede for trafikken. Anonymkode: fd5ff...eab
AnonymBruker Skrevet 21. september #13 Skrevet 21. september Kjører automat på jobb, og manuelt gir er ikke noe av å savne. Synes dessuten det er mye bedre å kjøre i by med automat. Anonymkode: 0ce0d...813
AnonymBruker Skrevet 21. september #14 Skrevet 21. september Savner det masse. Vi har elbil, PHEV og en veteran, alle med automat. En stund hadde vi en Hyundai i20 med manuell girkasse og den lille, undermotoriserte bilen var latterlig gøy å kjøre. Men den ble rett og slett for liten. Anonymkode: 710eb...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #15 Skrevet 21. september Har heldigvis alle varianter i garasjen, men de som blir brukt i det daglige har automat. Men det er noe eget å ta ut de som ikke har noe hjelpemidler og er helt mekaniske, det gir en annen kjøreglede og tilstedeværelse i trafikken med disse enn de nye der alt er automatisert og du nesten bare trenger å sitte på fra a til bruket. Anonymkode: b1be5...74c
AnonymBruker Skrevet 21. september #17 Skrevet 21. september De eneste gangene jeg savner manuelt gir er når jeg står fast i snø og har behov for å gynge meg løs. Det går ikke uten kløtsj. Anonymkode: b2784...c3e 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #18 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): De eneste gangene jeg savner manuelt gir er når jeg står fast i snø og har behov for å gynge meg løs. Det går ikke uten kløtsj. Anonymkode: b2784...c3e Joda det går helt fint. Anonymkode: 1723f...82f
AnonymBruker Skrevet 22. september #19 Skrevet 22. september Fant endelig en elbil med gir (og automat når man ikke vil ha gir), og det er den perfekte løsningen!! Digger oldschool automat, der man kjenner giringen, men elbil som bare kjører i ett gir, gjør at jeg sliter med å holde farten lav. Hjernedødt som en over skriver, og utrolig kjedelig. Anonymkode: dbc3a...a26
DesmondMiles Skrevet 23. september #20 Skrevet 23. september Nope, ikke til hverdagsbruk. Som familiefar er bilen et verktøy i hverdagen. Det som dog hadde vært gøy, hadde vært å låne/leie en liten sportsbil med manuelt gir og kjøre på svingete landeveier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå