Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kuttet henne ut og sår henne mest mulig. Da hører du aldri fra henne igjen. Så kan du fortsette å snakke skitt om henne. Venn er du ihvertfall ikke, 

Anonymkode: bc18e...93d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres selvopptatt og mindre intelligent ut. Kanskje dere kom bedre overens da dere var yngre og var optatt av gutter, fest og sminke f eks,  nå blir forskjellen tydeligere. Du har vokst fra henne, kanskje mye fordi du ikke har barn. Jeg fikk barn tidlig, og det var noen år der hvor jeg sto ganske på stedet hvil når det gjaldt utvikling på andre områder. Syntes plutselig at alle rundt meg som ikke hadde barn var blitt så kjedelige på fest, satt og pratet om politikk og fag og økonomi.. det eneste jeg kunne prate om var bleier omtrent, og klage over søvnmangel med andre som hadde småbarn, og som forsto. Og så var det wohooo barnefriiii, party som om vi var russ fordi vi hadde gått glipp av så mye lizm.... blir flau over meg selv når jeg ser tilbake på den tiden. Selvfølgelig lærer man andre ting av å ha barn, og man blir vel voksen til slutt, men det er en boble som tar over for en del annen nødvendig dannelse av karakter og selvinnsikt, hvis dette ikke er på plass før man får barn. 

Anonymkode: a1d69...610

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem vet om det er psykisk uhelse som forårsaker det, men hun er utålelig selvsentrert. 

Jeg har en venninne som er lik. Snakker så mye om tema som kun er interessant for henne. 

Jeg begrenser hvor ofte jeg møter henne  og mer viktig, hvor lenge vi er sammen. En time ok, tre for mye!

Synes ikke du skal måtte tåle dette her. Vennskap skal være likeverdige. Du er ikke en støttekontakt 

Anonymkode: b632b...007

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan få inntrykk av at noen psykologer er litt kjappe med å sette diagnosen overdreven hensynsfullhet. 

Og hvis overdreven hensynsfullhet faktisk stemmer bør det jobbes litt med hvor og hvordan grensene skal settes fremover, så man ikke bare går til andre enden av skalaen og blir egosentrisk med martyrfakter.

Anonymkode: 84e21...372

AnonymBruker
Skrevet

Hun virker veldig rigid eller? Masse regler (ikke lage torokake, ikke handle osv) har ikke overskudd til å ta inn over seg temaer som er helt normale, ikke overskudd til å lære noe nytt eller endre seg. Hadde faktisk klokka henne for autismiske trekk. 

Anonymkode: ceff3...a2e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 23.29):

Et ferskt eksempel: jeg linket en avisartikkel om beredskap, fordi jeg synes tema er interessant, og hun sendte flere avsnitt om hvor triggende sånne nyhetssaker var for henne: «enda en ting jeg må tenke på liksom! Beredskapslager for hele familien!». 

Synes du legger litt opp til dårlig stemning når du sender henne sånt. Jeg ville også blitt opprørt av å få sånt tilsendt. Jeg et fullstendig klar over at man bør tenke beredskap og jeg har sakene i orden der, men å få tilsendt sånn gjør meg bare enda mer angstfull. Jeg tror du smører veldig tykt på her og virker nesten som du koser deg med å se hvor "gal" venninna de er. Hold deg unna henne har du fått råd om flere ganger her nå, men virket ikke som det er et alternativ for deg 🙂

Anonymkode: 08c5b...b4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes du legger litt opp til dårlig stemning når du sender henne sånt. Jeg ville også blitt opprørt av å få sånt tilsendt. Jeg et fullstendig klar over at man bør tenke beredskap og jeg har sakene i orden der, men å få tilsendt sånn gjør meg bare enda mer angstfull. Jeg tror du smører veldig tykt på her og virker nesten som du koser deg med å se hvor "gal" venninna de er. Hold deg unna henne har du fått råd om flere ganger her nå, men virket ikke som det er et alternativ for deg 🙂

Anonymkode: 08c5b...b4d

Artikkelen handlet om nasjonal beredskap, ikke egenberedskap. Hun sender selv alle mulige avisartikler om tema hun er opptatt av.

Anonymkode: 41077...f15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 10.02):

Hun virker veldig rigid eller? Masse regler (ikke lage torokake, ikke handle osv) har ikke overskudd til å ta inn over seg temaer som er helt normale, ikke overskudd til å lære noe nytt eller endre seg. Hadde faktisk klokka henne for autismiske trekk. 

Det er akkurat sånn hun her! I denne tråden har det blitt mye fokus på at hun har barn, men jeg har jo drøssevis med kolleger med småbarn som likevel klarer å følge med på alminnelige temaer i en samtale, eller si på en hyggelig måte: «dette har jeg ikke så god peiling på dessverre». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.9.2025 den 10.02):

Jeg er litt sånn som hun mammaen ts beskriver. Er utbrent og sterkt overveldet hele tiden. Men er overhodet ikke autist.

Anonymkode: be82f...39d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er litt sånn som hun mammaen ts beskriver. Er utbrent og sterkt overveldet hele tiden. Men er overhodet ikke autist.

Anonymkode: be82f...39d

Ok, men si meg: har du forståelse for andres grenser i en samtale? Hvis det er noen som ikke vil dele noe f.eks. og kritiserer du det andre er opptatt av, slik som min venninne som ikke forstår at jeg vil teste ut nye oppskrifter fordi «det går fint med Toro». Eller som mener at det BARE er meg som legger merke til at klær er slitt slik at det IKKE er noe poeng i å kjøpe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...