Gå til innhold

Mellomleder gir meg ikke oppgaver hun sa hun skulle gi…Si fra til ledelsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

hvor lenge mener du egentlig at man skal vente på svar da??     

Anonymkode: f91d1...69a

Adskillig kortere enn tre uker! Typ én eller to dager. Det er mas hvis du spør igjen og igjen i løpet av få dager, men det er ikke mas å etterspørre svar etter et par dager, spesielt hvis du har lite å gjøre.

Anonymkode: 4238f...1e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men hvorfor skulle hun da si til meg «Jeg har mange oppgaver, du får flere av dem». Hun lyver jo. Kanskje hennes leder kan hjelpe meg med å forstå dette siden denne A personen ikke svarer på mine e-poster. 

Anonymkode: 05b5d...204

Det kan ikke vi vite! Spør person A, og snakk med din egen leder.

Har du og person A samme leder? Du skal i alle fall ikke gå til person As leder før du har snakket med din egen leder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det kan ikke vi vite! Spør person A, og snakk med din egen leder.

Har du og person A samme leder? Du skal i alle fall ikke gå til person As leder før du har snakket med din egen leder.

Ja, jeg og person A har samme leder. 
Vår leder vet helt sikkert ikke hva A driver med. 

Skrevet

Men hvorfor skal A gi deg oppgaver? Er hun din "leveranseleder" ? Hvem er din overordnede?

Jeg pleier å ha frist for å etterspørre svar på ca 3 arbeidsdager. Men sjekker kalenderen til den jeg venter på svar fra, om den har vært helt full legger jeg på en dag eller to om det ikke haster.

AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (15 minutter siden):

Men hvorfor skal A gi deg oppgaver? Er hun din "leveranseleder" ? Hvem er din overordnede?

Jeg pleier å ha frist for å etterspørre svar på ca 3 arbeidsdager. Men sjekker kalenderen til den jeg venter på svar fra, om den har vært helt full legger jeg på en dag eller to om det ikke haster.

Leveranseleder er et riktig ord, ja. Det er hennes ansvar.
Du er jo leder. Du skjønner vel at hun gjør det bevisst. Hun vet at jeg venter, hun har sett mailen min, men ignorert…Er det så vanskelig å si «jeg har ingen oppgaver til deg, søk en annen jobb»? Er det bedre å ignorere meg og håpe at jeg slutter? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Leveranseleder er et riktig ord, ja. Det er hennes ansvar.
Du er jo leder. Du skjønner vel at hun gjør det bevisst. Hun vet at jeg venter, hun har sett mailen min, men ignorert…Er det så vanskelig å si «jeg har ingen oppgaver til deg, søk en annen jobb»? Er det bedre å ignorere meg og håpe at jeg slutter? 

Her ligger det noe mer bak skjønner jeg når du tenker sånn... andre ting kan haste mer. Å svare på mailer kan glippe. Du må ta initiativ til en dialog. Dersom du går til leders leder uten å ha gjort det først vil det mest sannsynlig slå tilbake på deg. Du får neppe prestisjeoppgavene på den måten....

AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (18 minutter siden):

Her ligger det noe mer bak skjønner jeg når du tenker sånn... andre ting kan haste mer. Å svare på mailer kan glippe. Du må ta initiativ til en dialog. Dersom du går til leders leder uten å ha gjort det først vil det mest sannsynlig slå tilbake på deg. Du får neppe prestisjeoppgavene på den måten....

Du har rett. Jeg tar kontakt med henne en gang til. Jeg ønsker bare å høres vennlig ut, men det er jo ikke lett når jeg egentlig ønsker å si «Hvorfor har du ikke gitt meg oppgaver som du har lovet?». 

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at du nå går på jobb uten oppgaver nok til å fylle dagene? I så fall ville jeg vært tydelig på det mot A, i skriftlig form. Samt bedt om å få vite når du kan forvente å ha oppgaver nok til å fylle arbeidstiden.

Om du fremdeles ikke får noe konkret svar ville jeg gått videre til lederen deres, ikke for å sladre på A, men for å spørre etter flere oppgaver. Hvis han henviser deg til A kan du vise til at du har etterlyst mer å gjøre i lengre tid, men ikke fått noe.

Anonymkode: 36f05...d22

AnonymBruker
Skrevet

En liten update. Som flere har foreslått, har jeg sendt en ny mail til denne personen A, men fått ingen svar, akkurat som for tre uker siden da jeg spurte sist. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En liten update. Som flere har foreslått, har jeg sendt en ny mail til denne personen A, men fått ingen svar, akkurat som for tre uker siden da jeg spurte sist. 

Er det slik at du nå sitter på jobb uten å ha noe å fylle dagene med? I så fall ville jeg tatt det videre til lederen deres, regner med de ikke ønsker å ha folk som mottar lønn uten å produsere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det slik at du nå sitter på jobb uten å ha noe å fylle dagene med? I så fall ville jeg tatt det videre til lederen deres, regner med de ikke ønsker å ha folk som mottar lønn uten å produsere. 

Nei, det er ikke det. Her handler det om noe som ble lovet og glemt, og en som velger å ignorere meg og samtidig gir beskjed til andre om å ikke gi oppgaver til meg. Det er jo veldig dårlig gjort av henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun ikke svarer i løpet av uka, har jeg ikke noe annet valg enn å kontakte lederen hennes. Dessverre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.9.2025 den 13.28):

Altså, jeg takket ja til B og C oppgaver, men person A fikk stoppet det. Hun er en slags leder for disse B og C da 

Hva sier A når du spør hvorfor du ikke får oppgavene som er lovet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en slik leder, han var så redd for at jeg ikke skulle ha tid til mine hovedoppgaver at han blokkerte alle forsøk på å gi meg tilleggsoppgaver, enda jeg åpenbart hadde for mye tid til overs. Til slutt ga jeg opp og byttet jobb. Jeg sa ifra til flere, oppover og sidelengs, men det ble likevel ikke noen løsning på det. Det er frustrerende å høre kollegaer snakke om at de har for mye å gjøre, men ikke få noen mulighet til å avlaste (de hadde heller ikke tid til å lære meg opp). Jeg fikk jo skjeve blikk fordi det var ganske åpenbart at jeg mer eller mindre satt og tvinnet tommeltotter til tider (det er grenser for hvor mange oppgaver man kan finne på når man egentlig er ferdig med alt), mens de slet. De så nok på meg som litt arbeidssky. I ny jobb er jeg stjerne og sees på som supereffektiv (som jeg er, og som var hvorfor jeg hadde mye tid til overs i den forrige jobben). Jeg har riktignok en del tid til overs her også, men nå er jeg for gammel til å bry meg, og jeg avlaster der jeg kan. 

Anonymkode: 1507f...efd

AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (19 minutter siden):

Hva sier A når du spør hvorfor du ikke får oppgavene som er lovet?

Hun svarer ikke. Sendt to e-poster, begge ble ignorert. 

AnonymBruker
Skrevet

Ledere, seriøst. Hvorfor ikke bare svare «jeg har ingen oppgaver til deg»? Hvordan kan man tenke at å ignorere er den beste måten å behandle ansatte på? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 8.44):

Du vet, jeg prøvde det. Jeg sendte henne en mail for cirka tre uker siden og spurte om flere oppgaver.

Å sende en mail er ikke å "ta en prat".

Anonymkode: 27b5f...b8d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.9.2025 den 15.11):

Men hvorfor skulle hun da si til meg «Jeg har mange oppgaver, du får flere av dem». Hun lyver jo. Kanskje hennes leder kan hjelpe meg med å forstå dette siden denne A personen ikke svarer på mine e-poster. 

Har du ikke mulighet til å snakke med denne person A? Altså fysisk, i et digitalt møte, på telefon eller lignende?

Etter mitt syn må du selvfølgelig prate med vedkommende. Hadde jeg vært overordnet leder så vil det første jeg spurte om være hva den andre parten sier. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke gå bortom plassen hennes, avtale et Teams-møte, eller ringe henne?

Og siden du og person A har samme leder, hvorfor har du ikke snakket med lederen din allerede?

Du fremstår som veldig tafatt. Du trenger ikke vente lengre nå.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å sende en mail er ikke å "ta en prat".

Hvordan kan jeg «ta en prat» når jeg er i Stavanger og hun er i Finnmark? Skal jeg ringe og mase etter flere ignorerte e-poster? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...