AnonymBruker Skrevet 20. september #1 Skrevet 20. september Jeg spiser lavkarbo og en del grønnsaker. Har gått ned 7 kg hittil og skal ned litt mer. Jeg lurer på om det er anbefalt at jeg kan spise små mengder sukkerfritt godteri i helgene og evt. 1 liten proteinbar uten sukker? Sukkerfritt godteri har de på helsekosten. Alkohol er det lenge siden jeg sluttet med, fordi det stopper fettforbrenningen. Stemmer dette? At alkohol er noe av det verste man kan innta under slanking? Anonymkode: b7849...cc5
AnonymBruker Skrevet 20. september #2 Skrevet 20. september Alkohol er noe av det verste du kan innta uavhengig av om du slanker deg. Og personlig skeier jeg ikke ut, skal nedgangen vare så er det snakk om en livsstilsendring og ikke en slankekur. Anonymkode: c3c4a...ab5 2
AnonymBruker Skrevet 20. september #3 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Alkohol er noe av det verste du kan innta uavhengig av om du slanker deg. Og personlig skeier jeg ikke ut, skal nedgangen vare så er det snakk om en livsstilsendring og ikke en slankekur. Anonymkode: c3c4a...ab5 Det samme tenker jeg, alkohol går man bare opp igjen i vekt av. Kan hende jeg klarer meg uten sukkerfritt godteri, men lurte på om det er greit i helger når det er kunstige søtstoffer i det? Man går vel ikke opp i vekt av det i små mengder? Anonymkode: b7849...cc5
AnonymBruker Skrevet 20. september #4 Skrevet 20. september Tror litt sukkerfritt godteri går bra en gang i uka. Du kan neppe spise mye av det uansett, pga at søtningsstoffet de bruker stort sett gir magetrøbbel 🙃. Jeg har diabetes, og tar 5 biter. Mer tåler ikke magen min. Anonymkode: 9cf68...271 1 2
Sniff76 Skrevet 20. september #5 Skrevet 20. september (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror litt sukkerfritt godteri går bra en gang i uka. Du kan neppe spise mye av det uansett, pga at søtningsstoffet de bruker stort sett gir magetrøbbel 🙃. Jeg har diabetes, og tar 5 biter. Mer tåler ikke magen min. Anonymkode: 9cf68...271 Har du spist sukkerfritt godteri før, TS? Som hun over her skriver, kan det gå ut over magen. Hvis jeg spiser f.eks. en halv eske Läckerol på en dag, får jeg masse luft i magen og mageknip. Ved større mengde blir jeg også dårlig i magen. Kjøper derfor ikke sukkerfritt smågodt fordi jeg antar at jeg kan reagere på samme måte og jeg har vanskeligheter med å spise kun et par, tre, fire biter smågodt (som tilsvarer mengden/vekten av en halv pk Läckerol som jeg reagerer på) Endret 20. september av Sniff76 1
Mandalorianxx Skrevet 20. september #6 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg spiser lavkarbo og en del grønnsaker. Har gått ned 7 kg hittil og skal ned litt mer. Jeg lurer på om det er anbefalt at jeg kan spise små mengder sukkerfritt godteri i helgene og evt. 1 liten proteinbar uten sukker? Sukkerfritt godteri har de på helsekosten. Alkohol er det lenge siden jeg sluttet med, fordi det stopper fettforbrenningen. Stemmer dette? At alkohol er noe av det verste man kan innta under slanking? Anonymkode: b7849...cc5 Posene med Pandy godteri som du får på de fleste butikkene nå er gode, 70 kcal per pose 😃
AnonymBruker Skrevet 20. september #7 Skrevet 20. september Man må ikke slutte med alkohol for å gå ned i vekt, jeg har gått ned 10 kg siden påske, og drikker alkohol både fredag og lørdag. Prøver dog å drikke mest vin, mye kalorier i øl 😊 Anonymkode: a234b...428 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #8 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man må ikke slutte med alkohol for å gå ned i vekt, jeg har gått ned 10 kg siden påske, og drikker alkohol både fredag og lørdag. Prøver dog å drikke mest vin, mye kalorier i øl 😊 Anonymkode: a234b...428 Man må ikke nei, men ønsker man en sunn livsstil så tyller man vel ikke i seg nervegift. Anonymkode: c3c4a...ab5 4
AnonymBruker Skrevet 20. september #9 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man må ikke nei, men ønsker man en sunn livsstil så tyller man vel ikke i seg nervegift. Anonymkode: c3c4a...ab5 Og noen ønsker å nyte livet 🍷🥰 Anonymkode: a234b...428 4 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #10 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Man må ikke slutte med alkohol for å gå ned i vekt, jeg har gått ned 10 kg siden påske, og drikker alkohol både fredag og lørdag. Prøver dog å drikke mest vin, mye kalorier i øl 😊 Anonymkode: a234b...428 Men all alkohol stopper fettforbrenningen, visste du ikke det? Anonymkode: b7849...cc5 2
AnonymBruker Skrevet 20. september #11 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Og noen ønsker å nyte livet 🍷🥰 Anonymkode: a234b...428 Med gift? Jaja, hver sin lyst. Anonymkode: c3c4a...ab5 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #12 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men all alkohol stopper fettforbrenningen, visste du ikke det? Anonymkode: b7849...cc5 Jeg har jo gått ned 10 kilo, så helt stopp er det vel ikke 😂 Anonymkode: a234b...428 8
AnonymBruker Skrevet 20. september #13 Skrevet 20. september Varig vektnedgang forutsetter livsstilendring, men i det bør man vurdere hva slags livsstilendring man kan og ønsker å leve med langsiktig. Hvis du på langsikt egentlig ønsker et liv der du kan unne deg noen utskeielser, tenker jeg det er fornuftig å også unne seg dette iblant under slankeprosessen. Nøkkelordet er jo iblant, og det å lære måtehold. Man ødelegger ikke hele slankeprosessen fordi man tar noen biter sjokolade, et lite kakestykke eller et glass med vin en gang iblant. Jeg er ingen ekspert, men slik jeg har forstått det, vil kroppen prioritere å forbrenne alkoholen som et giftstoff, og derfor slutte/bremse fettforbrenningen mens alkoholen er i systemet. Så kan være en ide å f.eks ikke ta så mange andre utskeielser samtidig som man drikker alkohol, som man ofte gjør. Anonymkode: c90ee...9e3 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. september #14 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Og noen ønsker å nyte livet 🍷🥰 Anonymkode: a234b...428 Hvis det å nyte livet er ensbetydende med alkohol to dager i uka, så kjør på Din kropp. Anonymkode: 17e5f...91b 1
Kygos Skrevet 20. september #15 Skrevet 20. september Høres ut som du er i en ganske rigid modus der du unner deg lite av ting du har lyst på. Spør deg selv om du kan leve slik i 10 år. Hvis svaret er nei, bør du kanskje slippe opp litt og implementere ting du har lyst på eller trenger for å kunne leve med varig endring. Å drikke noen glass her og der ødelegger ikke en endring. Et glass vin er 100 kcal ish. Drikker du 10 glass en helg hver 6. uke, vil selvsagt ikke dette ødelegge noe. Ei heller om du drikker 3 glass en helg her og der. Det er vel knapt mindre kcal I sukkerfritt godteri, så skjønner ikke poenget med det. Det er mengden kcal/energi som er helt avgjørende. Jeg har endelig klart å slutte å fråtse snop i helgene, og det blir lettere og lettere å praktisere det for hver helg som går. 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. september #16 Skrevet 20. september Kygos skrev (2 timer siden): Høres ut som du er i en ganske rigid modus der du unner deg lite av ting du har lyst på. Spør deg selv om du kan leve slik i 10 år. Hvis svaret er nei, bør du kanskje slippe opp litt og implementere ting du har lyst på eller trenger for å kunne leve med varig endring. Å drikke noen glass her og der ødelegger ikke en endring. Et glass vin er 100 kcal ish. Drikker du 10 glass en helg hver 6. uke, vil selvsagt ikke dette ødelegge noe. Ei heller om du drikker 3 glass en helg her og der. Det er vel knapt mindre kcal I sukkerfritt godteri, så skjønner ikke poenget med det. Det er mengden kcal/energi som er helt avgjørende. Jeg har endelig klart å slutte å fråtse snop i helgene, og det blir lettere og lettere å praktisere det for hver helg som går. Det er klart at så mye alkohol som 10 glass vin kan ødelegge for slanking. Nå vet jeg ikke hvor lenge fettforbrenningen stopper etter alkoholinntak da. Anonymkode: b7849...cc5
AnonymBruker Skrevet 20. september #17 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man må ikke nei, men ønsker man en sunn livsstil så tyller man vel ikke i seg nervegift. Anonymkode: c3c4a...ab5 Sunn livsstil handler om balanse. Jeg spiser burger, taco, sjokolade, drikke vin etc. Er 173 og 54 kg. Anonymkode: 4c54d...24e 2 4
AnonymBruker Skrevet 20. september #18 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er klart at så mye alkohol som 10 glass vin kan ødelegge for slanking. Nå vet jeg ikke hvor lenge fettforbrenningen stopper etter alkoholinntak da. Anonymkode: b7849...cc5 Det alkohol gjør med fettforbrenningen, er at kroppen prioriterer å forbrenne alkoholen, det vil si, det vil stoppe/bremse fettforbrenningen så lenge man har alkohol i systemet. Så hvis man drikker alkohol hver 6. uke som i eksempelet med 10 glass, så er det noen få dager ila de seks ukene alkoholen påvirker fettforbrenningen. Det gir svært liten påvirkning på slankingen i det lange løp. Drikker man ett glass vin hver lørdag kveld, så er alkohol forbrent på 4-8 timer (typ over natten) og det gir heller ikke veldig store utslag i det lange løp. Det er ikke slik at du drikker alkohol og så stopper fettforbrenningen opp i lang tid fremover. Hvor mange alkoholikere ser du som er kraftig overvektige? Anonymkode: c90ee...9e3 8
AnonymBruker Skrevet 20. september #19 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror litt sukkerfritt godteri går bra en gang i uka. Du kan neppe spise mye av det uansett, pga at søtningsstoffet de bruker stort sett gir magetrøbbel 🙃. Jeg har diabetes, og tar 5 biter. Mer tåler ikke magen min. Anonymkode: 9cf68...271 Hvorfor skal du spise "godteri" i heletatt? Er jo det du bør jobbe med mentalt, å fjerne den dumme avhengigheten din. Det klarer du. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg spiser lavkarbo og en del grønnsaker. Har gått ned 7 kg hittil og skal ned litt mer. Jeg lurer på om det er anbefalt at jeg kan spise små mengder sukkerfritt godteri i helgene og evt. 1 liten proteinbar uten sukker? Sukkerfritt godteri har de på helsekosten. Alkohol er det lenge siden jeg sluttet med, fordi det stopper fettforbrenningen. Stemmer dette? At alkohol er noe av det verste man kan innta under slanking? Anonymkode: b7849...cc5 Lavkarbo er ekstremt, hva er grunnen til at du gjør det? Desperat tiltak for å gå raskt ned i vekt, eller skal du spise det som en varig løsning? Så fort du legger til karbo igjen blåser de fleste opp igjen i kg. Du viser også svakhet med dårlig vilje og disiplin, når du skal spise "sukkerfritt godteri". STOPP! Slutt å spis godteri, spis skikkelig mat i stedet. Noen uker uten godteri så er det over den dritten. Slanking bør du heller ikke drive med, men spise et sunt balansert kosthold av råvarer, da blir du normalvektig. Anonymkode: 35f67...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 20. september #20 Skrevet 20. september Litt rart å se voksne folk lure på hvordan de skal få i seg smågodt og kunstige søtstøffer og andre tilsetningsstoffer, men samtidig kritisere noen som unner seg litt gjæret druejuice til kos. Å kalle det gift mens man spekulerer i hvor mye annen gift man kan tilføre kroppen, er jo temmelig dobbeltmoralsk. Selv har jeg fokus på at jeg skal leve mest mulig sunt og naturlig. Jeg gikk opp i vekt i en svært vanskelig periode i livet mitt, og nå er fokuset på å komme tilbake til et bedre liv. Det innebærer å spise mye sunt, men å unne meg noe mindre sunt i blant. Det vil for meg si å spise særdeles lite ultraprossert mat og mest mulig laget fra bunnen, av fullkorn, grønnsaker, frukt, egg, belgfrukter og melkeprodukter. Når jeg er på besøk hos noen, kan jeg ta kjeks eller annet som de byr på, men hjemme foretrekker jeg å lage ting fra bunnen. Og i går ble det ett glass vin som kveldskos. Det blir sikkert ett i kveld også, og da er flaska tom (vi er to som deler) og så får vi se når vi får lyst på det neste gang igjen. Anonymkode: 6be38...86e 12 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå