AnonymBruker Skrevet 19. september #1 Skrevet 19. september Jeg strikker mest etter amerikanske oppskrifter, og nå husker jeg hvorfor jeg vanligvis ikke bruker norske oppskrifter… De er vanligvis knappe… Man skal bruke German short rows (det er ok) på bakstykket av dressen. Det er et sidemerke i hver side. Det er 74 masker på bakstykket (mellom de to sidemerkene). «Strikk til det gjenstår 6 masker før det ene sidemerket, snu og strikk vrang til det gjenstår 6 masker før det andre sidemerket. Snu og strikk til det gjenstår 12 masker før det ene sidemerket, snu og strikk vrang til det gjenstår 12 masker før det andre sidemerket. Fortsett slik til det er totalt 5 snuinger i hver side.» Jeg regner med at dette må skje på bakstykket, selv om jeg ville kalt det første sidemerket jeg kommer til på pinnen for det første sidemerket, ikke det andre. Men skal jeg la det gå 6 masker ekstra for hver snuing? Slik at neste snuing er ved 18 masker, så 24 masker etc? Ellers vil vel alle snuingene komme på samme sted, hvis alle skal skje på 12 masker? Ellers skjønner jeg absolutt ikke hvorfor short rows kommer langt opp på ryggen, jeg er vant til at de kommer over bleien på dresser. Er det noen som har strikket denne uten short rows? Anonymkode: 56389...d1c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå