Gå til innhold

"Hvis du virkelig vil det, så klarer du å komme over utroskap"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette sier konen til en kjent mann, som bedro henne for 15 år siden.

Jeg har blitt bedratt i to forhold, og i det første forholdet som varte i fire år var jeg 25 år, naiv og gjorde alt for at kjæresten skulle ønske å fortsette forholdet med meg.

I det andre forholdet som varte tre ganger så lenge, ble jeg bedratt et par ganger over et par år, og jeg ble helt knust da jeg oppdaget det.

Alle følelser for mannen forsvant etterhvert, til tross for samlivsterapi og at jeg/ han prøvde alt for å få det til å bli bra igjen.

Hele kroppen streiket og jeg fikk omtrent panikk bare han tok på meg, jeg taklet ikke å kle av meg i nærheten av han og til slutt klarte jeg ikke å se han hverken spise eller drikke, for alt han gjorde irriterte meg.

Jeg fikk selvtilliten ødelagt og følte meg som et stort null og ble utbrent.

Anonymkode: c71a8...a9b

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er en mening, og ingen fasit

Så å henge seg opp i et annet menneske sin mening er bortkastet tid

Det er sikkert like mange som er enige som uenige. 

Anonymkode: 494e3...296

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man kommer over det, men aldri med mannen som var utro. Man finner noen bere. Og tro meg, det finnes snille, trofaste menn 🥰

Anonymkode: 922ab...63f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, men hva lurer du på? Følelser er subjektivt, og folk takler og aksepterer ting i ulik grad. Folk håndterer ting forskjellig. Tror de aller fleste er klar over det.

Anonymkode: 89fd4...1c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er en mening, og ingen fasit

Så å henge seg opp i et annet menneske sin mening er bortkastet tid

Det er sikkert like mange som er enige som uenige. 

Anonymkode: 494e3...296

Blir bare provosert over en slik kommentar, for det høres ut som om det står på viljen.

Det er samme type kommentar som at man må tenke positivt for å bli frisk fra alvorlig sykdommer som feks Kreft.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kommer over det, men aldri med mannen som var utro. Man finner noen bere. Og tro meg, det finnes snille, trofaste menn 🥰

Anonymkode: 922ab...63f

Damen som uttalte dette, er fortsatt sammen med mannen som bedro henne.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Altså... noen kommer over det, andre ikke. 

Hvis man virkelig vil, føler at selv om det er vondt så er det det man VIL så joda.

Så kommer noen helt over det, noen halvt over det, noen aldri over det - men later som, fordi det er det de vil.

Du må jo kjenne på, hva DU vil. Hva DU klarer. Det er jo helt irrelevant, hva andre mener de fikser.

Anonymkode: 36f13...a13

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Det er det mange som er, men hva faen har det med deg å gjøre.

Ingen andre er deg, ingen andre er i ditt forhold.

Anonymkode: 36f13...a13

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer mest på hva det har med saken å gjøre at mannen var kjent.

Anonymkode: c48c7...365

AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende det er hennes mestringsstrategi. Og at hun er mer redd for å være alene enn i et forhold der hun vet hun har blitt sviktet. Men dette er bare spekulasjoner. Uansett har det ingenting med deg å gjøre annet enn at det er trist du har måttet oppleve dette. På en annen side så virker det som om du har ganske gode beskyttelsesmekanismer da du ble fysisk uvel av han som hadde såret deg. Og du burde være stolt over at du kom deg vekk. Ikke kast bort mer av livet på å fokusere på andre. Forstår det stakk, men det betyr ingenting. Du kom deg videre.

Anonymkode: 00778...3b8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor egentlig skulle det være en bragd å greie å komme over noe sånt? Det er et enormt svik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette sier konen til en kjent mann, som bedro henne for 15 år siden.

Jeg har blitt bedratt i to forhold, og i det første forholdet som varte i fire år var jeg 25 år, naiv og gjorde alt for at kjæresten skulle ønske å fortsette forholdet med meg.

I det andre forholdet som varte tre ganger så lenge, ble jeg bedratt et par ganger over et par år, og jeg ble helt knust da jeg oppdaget det.

Alle følelser for mannen forsvant etterhvert, til tross for samlivsterapi og at jeg/ han prøvde alt for å få det til å bli bra igjen.

Hele kroppen streiket og jeg fikk omtrent panikk bare han tok på meg, jeg taklet ikke å kle av meg i nærheten av han og til slutt klarte jeg ikke å se han hverken spise eller drikke, for alt han gjorde irriterte meg.

Jeg fikk selvtilliten ødelagt og følte meg som et stort null og ble utbrent.

Folk er ulike.

For min no way in hell. Hadde mistet all tillit. Hadde dratt min vei uansett hvor vondt det var. 

Anonymkode: a9045...514

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hvis man virkelig vil det, kan man også unngå å være utro i første omgang.. 

Anonymkode: e949e...128

• Nyttig 2
Skrevet

Nei. For et utrolig dumt utsagn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvorfor egentlig skulle det være en bragd å greie å komme over noe sånt? Det er et enormt svik.

Det er et voldsomt svik

Min kropp reagerte kraftig og underlivet mitt ble tørt som Sahara når han ønsket sex med meg, og jeg følte avsky mot han.

Dette var ikke noe jeg kunne styre selv, derfor synes jeg det er så merkelig at det liksom bare er å bestemme seg for å komme over det og fortsette samlivet.

Skulle ønske at jeg bare klarte å blåse det av meg og fortsette samlivet, men det gikk ikke.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Lurer mest på hva det har med saken å gjøre at mannen var kjent.

Anonymkode: c48c7...365

Leste om hennes mann som var utro, og ble veldig overrasket over at han hadde vært det.

I artikkelen uttalte den bedratte konen det som jeg skrev i overskriften.

Mannen selv mente at forholdet deres hadde blitt bedre av at han hadde bedratt henne.

Ts

Skrevet

Jammen, selvfølgelig gjør man det - hvis man vil! Jeg hadde definitivt ikke villet komme over det, for meg er det et så stort svik at han kan flytte ut på dagen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok, men hva lurer du på? Følelser er subjektivt, og folk takler og aksepterer ting i ulik grad. Folk håndterer ting forskjellig. Tror de aller fleste er klar over det.

Anonymkode: 89fd4...1c7

De som vet de vil reagere kraftig på utroskap, bør jobbe med seg selv. Da blir smellen mindre.

Dette er hjelp til selvhjelp.

Anonymkode: 7ac5a...e37

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts

Det er det mange som er, det betyr ikke at de har det bra 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De som vet de vil reagere kraftig på utroskap, bør jobbe med seg selv. Da blir smellen mindre.

Dette er hjelp til selvhjelp.

Anonymkode: 7ac5a...e37

Ellers går det bra? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...