AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Bare lurer på hvor mye deres barn i ungdomsskolen får i lommepenger og hva de evt dekker? To døtre her får 400,- i måneden, pluss litt ekstra hver lørdag til godis etc. Så kommer det spm her og der om vipps til mat, litt klær mm i løpet. Burde kanskje øke litt og si at mer er inkludert? Anonymkode: eae02...ad4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden 1000 kr pr måned. De klarte likevel ikke å kjøpe klær selv😬 Anonymkode: 932e1...b6e
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Har nettopp startet med månedslønn her istedet for litt hist og pist. Starter med 800,-. Så får hun gjøre et par ekstra tak med husarbeid for å tjene inn litt mer.. Så får vi se hvordan dette fungerer. Anonymkode: f964a...288
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har nettopp startet med månedslønn her istedet for litt hist og pist. Starter med 800,-. Så får hun gjøre et par ekstra tak med husarbeid for å tjene inn litt mer.. Så får vi se hvordan dette fungerer. Anonymkode: f964a...288 Det skal dekke shopping, kino, tull på butikken og sminke. Jeg holder nødvendig klær. Anonymkode: f964a...288
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden De har aldri fått noen lommepenger. Fått når de trengte. Kino etc. Kjøper sminke selv. Får mobil og busskort,hygiene artikler og snop etc. Eldste er flyttet ut nå da. Betaler alt selv. Jeg kjøper gjerne toalettpapir sekker eller annet på tilbud og gir da. Men ingenting fast. Anonymkode: ea936...2d7
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden Lommepenger som vi gir skal liksom dekke "tull" og "tull" med venner. Ellers så dekker liksom vi set nødvendige og bidrar der det trengs. Men da kan man liksom kjøpe ræl som man vil ha da. Anonymkode: 8b0a5...a10
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden Takk for svar, må tenke litt til om jeg skal øke noe snart, men da også være striktere på alle småbeløpene. Dekker klesinnkjøp som de trenger, mobilbruk, kollektivtransport, gaver til bursdager mm ved siden av så de 400,- skal kun dekke småting som leppomade, mascara, innkjøp på heng med venner etc. TS Anonymkode: eae02...ad4 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Skrevet 1 time siden 15 år og hun får ikke lommepenger. "Tull og tøys"-penger, penger til sminke og slikt setter hun selv av lønna hun får. Dyrere klær, som ikke er nødvendig, men som hun bare ønsker seg, sparer hun til selv. Hun har en deltidsjobb. Penger til kino og aktiviteter får hun av meg, etter behov. Klær som hun trenger, mobilabonnement, treningskontigent, fotballutstur, kamper osv. betaler jeg. Anonymkode: b0dcc...14d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 15 år og hun får ikke lommepenger. "Tull og tøys"-penger, penger til sminke og slikt setter hun selv av lønna hun får. Dyrere klær, som ikke er nødvendig, men som hun bare ønsker seg, sparer hun til selv. Hun har en deltidsjobb. Penger til kino og aktiviteter får hun av meg, etter behov. Klær som hun trenger, mobilabonnement, treningskontigent, fotballutstur, kamper osv. betaler jeg. Anonymkode: b0dcc...14d Hvor jobber hun? Har inntrykk at å få jobb når de er 14/15 år er veldig vanskelig. TS Anonymkode: eae02...ad4
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor jobber hun? Har inntrykk at å få jobb når de er 14/15 år er veldig vanskelig. TS Anonymkode: eae02...ad4 Specsavers. Hun er veldig fornøyd med det. Anonymkode: b0dcc...14d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Jente i 10. klasse, hun får 1000 per mnd, 500 på brukskonto og 500 på sparekonto. Hun jobber i tillegg og det er ca 1000 per mnd (varierer litt). De bruker hun fritt, men vi oppfordrer til å sette av en del til sparing. Hun kjøper klær, sminke og hudpleie selv. Anonymkode: b4f36...d40
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden Oi det var lave summer. Vi har tre barn som nå er i 20 åra. De pleide å få ca 3000,- hver i mnd når de var tenåringer. Anonymkode: ff8b6...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå