Gå til innhold

La dama være registrert som enslig mor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når en fyller ut erklæring om farskap, så er det en mulighet for å være registrert som enslig mor. 

Er det da bedre om jeg ikke erklærer farsskap, så får vi noen ekstra tusenlapper i året? Hun blir offisielt alenemor, vi deler da bare tilfeldigvis leilighet. Evt. blir jeg bostedsregistrert hos pappa (samme by). 

Anonymkode: 7e9c6...7d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svindel er aldri bra. Det er ulovlig.

Anonymkode: 8f2ee...664

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er trygdesvindel og straffbart, tyveri fra fellesskapet. 

Nav kaller også mor inn for å få fastsatt farskap. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er å svindle. Har hørt om kontroll på slikt og da fant de utstyr som tilhørte far og ble en skikkelig tilbake betaling til nav, for svindel

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du blir delaktig i trygdesvindel, det er straffbart. Er du villig til å ta straffen?

I tillegg, om det skulle skjære seg mellom dere så vil du ikke ha noe å si om eget barn, hun kan flytte til gokk og sørge for at du ikke får sett barnet ditt igjen. Og hun kan likevel kreve deg for bidrag, til og med etterbetalt, hvis hun beleilig "plutselig husker" etter at hun flyttet at det kanskje er du som er far. 

Du skal bli far nå. Da må du også velge å være en god far! Du må velge å ta ansvar! Du må velge å gjøre det som er til barnets beste! Det er IKKE til barnets beste å benekte at du er far. Det er IKKE til barnets beste at du unndrar deg bidrag og i tillegg bryter norsk lov for at barnets mor skal få inn mer penger pr. måned. 

Og du, når du blir med på å ikke oppgi farskap for ditt barn, så vil dama komme til et punkt hvor hun plutselig ikke lenger vil greie å respektere deg, og da står du der.

Du må ta et valg nå - hvilken mann og far ønsker du å være?

Anonymkode: 30a51...544

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal de tvinge meg til en DNA test, hvis hun later som om jeg er den nye typen hennes? 

Jeg kan heller ikke se hva jeg skal straffes for. Så lenge hun ikke fyller ut skjemaet, så dukker det ikke opp noe som helst i innboksen min. Jeg kan jo bare si at jeg ikke vedkjenner meg en dritt før en har testet ungen f.eks og late som om vi ikke har hatt en god tone. 

Og så bor vi sammen allikevel, og jeg later som om hun har latt som om det er ungen til en eks, og vi peker på hverandre om vi blir tatt for det. Vi bare passer på å ha forskjellig bostedsadresse ved fødsel?

Har ikke jeg funnet et smutthull som ingen kan si 100% er ulovlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skal de tvinge meg til en DNA test, hvis hun later som om jeg er den nye typen hennes? 

Jeg kan heller ikke se hva jeg skal straffes for. Så lenge hun ikke fyller ut skjemaet, så dukker det ikke opp noe som helst i innboksen min. Jeg kan jo bare si at jeg ikke vedkjenner meg en dritt før en har testet ungen f.eks og late som om vi ikke har hatt en god tone. 

Og så bor vi sammen allikevel, og jeg later som om hun har latt som om det er ungen til en eks, og vi peker på hverandre om vi blir tatt for det. Vi bare passer på å ha forskjellig bostedsadresse ved fødsel?

Du må bare vite at ved et eventuelt brudd vil du NULL rettigheter med tanke på barnet. Hun kan bestemme absolutt alt. Så for henne er dette en kjempe deal.  Og med den korte tankegangen dere to alt utviser tviler jeg på dere er sammen for livet. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er 100% ulovlig. Dessuten bør du tenke gjennom verdiene dine nå som du skal bli pappa. Lev på en måte du kan stå for, og som er etisk bra for deg og familien din. Du tenker som en slask med det snylteresonnementet ditt. Ingen liker slasker.

I dag er det stor sjanse for at trygdesvindel oppdages. Alle vet jo at dere var sammen da hun ble gravid, samfunnet er mer transparent enn du antar.

Anonymkode: 1e98b...f22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal dere la barna leve på en løgn hele livet da? 

Barnet vil jo ved en eller annen anledning finne ut at du ikke står oppført som far. Skal dere la barnet tro at du er stefar? 

Hva om barnet får en arvelig sykdom fra deg? Hvordan tenker dere å forklare det? 

Noen dummere idé enn dette er det lenge siden jeg har hørt.  

Anonymkode: 75aa7...5aa

• Liker 2
Skrevet

Hva er planen da, å på sikt adoptere "stebarnet" ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Lol, du har ikke sjanse i havet til å late som du ikke er faren til barnet. 

Men kjør på, spiller fuck all hva kvinneguiden sier. Og jeg tror det er troll eller rage bait.

Anonymkode: fbfd4...270

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da må absolutt ingen rundt få vite at det er ungen din. Skuespillet må kjøres helt ut også til familien. Trist at du vil svindle på bekostning av barnet og utad si at du ikke er faren.

Noen burde absolutt ikke fått barn.

Anonymkode: 9a370...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er risikofylt. :) 

Og hva om dere går fra hverandre? Nei, du får ikke barnebidrag, men du får kanskje heller ikke se barnet ditt. Og for å se barnet, så må du kreve test, og da vil du måtte innrømme til NAV at du er far, og skylder mange penger, kommer i fengsel. Mor kommer i fengsel, og barnet ender på barnehjem...

Nei, jeg tenker du heller skal vurdere hardt om du skal være en ordentlig far, ta ansvar, og følge loven, og dermed ha rettigheter. 

Anonymkode: 630cd...76c

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere bor ilag, så er det å be om trøbbel. 

Beste er att du flytter til Haugesund og glemmer hele styret. 

Anonymkode: b9ad0...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...