Maleficenta Skrevet 3. november #121 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hva var det du forventet egentlig, TS? Du har ligget med 32 i en alder av 23... Det er ikke akkurat få, det. Skulle han liksom klappet i begeistring av det? Anonymkode: 7e9bb...f6e Han valgte nå likevel å bli sammen med henne 2
Maleficenta Skrevet 3. november #122 Skrevet 3. november (endret) Noen forelsker seg veldig lett når de er unge og naive. Jeg tenker noen ganger må man kunne tenke at det må være lov å ha vært ung og dum noen ganger uten at de skal avskrives helt. Endret 6. november av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, admin. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #123 Skrevet 3. november Maleficenta skrev (17 minutter siden): Han valgte nå likevel å bli sammen med henne For han vil jo være moderne, slike ting er jo ikke viktig har vi fått vite. Men allikevel lugger det litt.. Alle ønsker jo en kjæreste man kan være stolt av , føle seg spesiell og utvalgt. Og i tilfeller hvor "hvem som helst" har hatt se med din kjæreste må det mentale krumspring til for å få den følelsen. Hadde han visst dette før de ble kjent, ble offisielle og fikk litt historie sammen hadde hun nok havnet i en annen kategori en forholds materiale. Men nå er det nesten litt seint å klage....så må man nesten bare holde sammen og forsøke å gjøre det beste ut av det... For hvis ha dumper henne etter at historien kom frem, og det ikke er mulig å reise på konsert uten 4-5 av hennes tidligere fuckfriends smiler lurt. Og fulle velmenende skåler og kaller han eskimo venner. Da er det nemlig han som er den svake, toxic, slem osv....dette må han bare leve med... Anonymkode: c39ca...220 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #124 Skrevet 3. november Maleficenta skrev (31 minutter siden): Noen forelsker seg veldig lett når de er unge og naive. Jeg tenker noen ganger må man kunne tenke at det må være lov å ha vært ung og dum noen ganger uten at de skal avskrives helt. Jeg er helt enig i det. Det kan ta tid å finne sin vei - noen finner den aldri. Det er dette som for meg gir dybde i samtalen. Når mennesker reagerer så sterkt på et slikt spørsmål om antallet, så ser de ikke at det er et ønske om å forstå hvem du er og hva du har gått igjennom. Langt ifra alle anser en slik historie som «jeg var ung og dum», de lever samme livet i godt voksen alder. Det har de også all rett til å gjøre, men det viser da en holdning til sex som strider fullstendig med min. I TS sitt tilfelle er hun fortsatt ung, og det er neimen ikke sikkert at hun anser det som dumt den fortiden hun har. Hun sier det, men viser det ikke i handling. Anonymkode: 6298b...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #125 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For han vil jo være moderne, slike ting er jo ikke viktig har vi fått vite. Men allikevel lugger det litt.. Alle ønsker jo en kjæreste man kan være stolt av , føle seg spesiell og utvalgt. Og i tilfeller hvor "hvem som helst" har hatt se med din kjæreste må det mentale krumspring til for å få den følelsen. Hadde han visst dette før de ble kjent, ble offisielle og fikk litt historie sammen hadde hun nok havnet i en annen kategori en forholds materiale. Men nå er det nesten litt seint å klage....så må man nesten bare holde sammen og forsøke å gjøre det beste ut av det... For hvis ha dumper henne etter at historien kom frem, og det ikke er mulig å reise på konsert uten 4-5 av hennes tidligere fuckfriends smiler lurt. Og fulle velmenende skåler og kaller han eskimo venner. Da er det nemlig han som er den svake, toxic, slem osv....dette må han bare leve med... Anonymkode: c39ca...220 Min far var en rundbrenner, og han var kjent for det. Når min mor ble sammen med han så sa alle: "Er det deg han er sammen med nå ja". De var gift i 25 år. Ingen utroskap. Anonymkode: e209d...2a3
AnonymBruker Skrevet 3. november #126 Skrevet 3. november (endret) Jeg kjenner nesten ingen som ønsker et forhold med mange personer. Da er man ikke monogam. Man kan passe sammen med flere enn en person. Kjærlighet krever arbeid, velvillighet og styrke. Anonymkode: e209d...2a3 Endret 6. november av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, admin.
AnonymBruker Skrevet 3. november #127 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg kjenner nesten ingen som ønsker et forhold med mange personer. Da er man ikke monogam. Man kan passe sammen med flere enn en person. Kjærlighet krever arbeid, velvillighet og styrke. Anonymkode: e209d...2a3 Riktig, og da må man nesten være i stand til å ville jobbe for det. Et forhold er ikke enkelt, og man må velge kjærligheten hver dag. Derfor er det også en stor verdi at man fyller forholdet med så mye som mulig som er eksklusivt for forholdet, som for eksempel sex. Men når dette er noe man kan ha hvor som helst med hvem som helst, da er ikke sex noe spesielt. Forholdet mister noe viktig. Det ender opp med at man faktisk kan få alt en trenger som singel, noe som igjen gjør et forhold mindre robust for motgang - som det uunngåelig vil møte. Anonymkode: 6298b...f7c
AnonymBruker Skrevet 3. november #128 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Riktig, og da må man nesten være i stand til å ville jobbe for det. Et forhold er ikke enkelt, og man må velge kjærligheten hver dag. Derfor er det også en stor verdi at man fyller forholdet med så mye som mulig som er eksklusivt for forholdet, som for eksempel sex. Men når dette er noe man kan ha hvor som helst med hvem som helst, da er ikke sex noe spesielt. Forholdet mister noe viktig. Det ender opp med at man faktisk kan få alt en trenger som singel, noe som igjen gjør et forhold mindre robust for motgang - som det uunngåelig vil møte. Anonymkode: 6298b...f7c Synes felles interesser er viktigere enn sex. Man kan ikke bygge et forhold bare på sex. Da kan man like gjerne holde seg singel. Anonymkode: e209d...2a3
AnonymBruker Skrevet 3. november #129 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes felles interesser er viktigere enn sex. Man kan ikke bygge et forhold bare på sex. Da kan man like gjerne holde seg singel. Anonymkode: e209d...2a3 På samme måte som at de færreste kan bygge et forhold bare på felles interesser. Vi har mange venner vi deler våre interesser med. Mange har også flere man har sex med. Så da, når man møter motstand i forholdet - da kan man like gjerne være singel. For man lar andre mennesker dekke de ønsker og behov man trenger like enkelt. Man mangler verdiene som virkelig kan gi et forhold den grunnmuren den trenger. Man gir opp så snart det blir «for vanskelig». Det blir med andre ord enklere å søke ut av forholdet fremfor å prøve å løse utfordringer og på den måten komme enda nærmere hverandre - for man trenger ikke. Anonymkode: 6298b...f7c
AnonymBruker Skrevet 3. november #130 Skrevet 3. november Noe som plager meg med denne diskusjonen er at veldig mange støtter oppunder menneskets rett til å gjøre som de vil. Dette fremstår veldig tolerant, og er en bra ting. Men de samme menneskene støtter ikke oppunder menneskets rett til å velge selv. Jeg ser ikke mange her inne som ikke sier folk må få gjøre som de vil, at folk ikke skal ligge rundt som de selv ønsker. Men jeg ser mange som ikke synes det er greit at mennesker som vil velge bort en potensiell partner på grunnlaget av det. Det synes jeg ikke minner om toleranse, men grenseløshet, evt manglende forståelse for hva grenser betyr og innebærer Anonymkode: 6298b...f7c 4
AnonymBruker Skrevet 3. november #131 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): På samme måte som at de færreste kan bygge et forhold bare på felles interesser. Vi har mange venner vi deler våre interesser med. Mange har også flere man har sex med. Så da, når man møter motstand i forholdet - da kan man like gjerne være singel. For man lar andre mennesker dekke de ønsker og behov man trenger like enkelt. Man mangler verdiene som virkelig kan gi et forhold den grunnmuren den trenger. Man gir opp så snart det blir «for vanskelig». Det blir med andre ord enklere å søke ut av forholdet fremfor å prøve å løse utfordringer og på den måten komme enda nærmere hverandre - for man trenger ikke. Anonymkode: 6298b...f7c Møter man motstand så er det en god grunn til det tenker jeg. Da passer man ikke sammen. Det kan være så enkelt som det. Man er for ulike. Anonymkode: e209d...2a3
AnonymBruker Skrevet 3. november #132 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Møter man motstand så er det en god grunn til det tenker jeg. Da passer man ikke sammen. Det kan være så enkelt som det. Man er for ulike. Anonymkode: e209d...2a3 Og derfor vil et langvarig forhold være en umulighet. For motstand vil man møte. Det er dette som er hele poenget. Den eneste som passer sammen med deg, er deg selv - om motstand er et bevis på at man ikke passer sammen Anonymkode: 6298b...f7c
AnonymBruker Skrevet 3. november #133 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og derfor vil et langvarig forhold være en umulighet. For motstand vil man møte. Det er dette som er hele poenget. Den eneste som passer sammen med deg, er deg selv - om motstand er et bevis på at man ikke passer sammen Anonymkode: 6298b...f7c Om motstand fører til at ting er uløselig så er svaret ja på det. Dette gjelder alle mennesker. Anonymkode: e209d...2a3
AnonymBruker Skrevet 3. november #134 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og derfor vil et langvarig forhold være en umulighet. For motstand vil man møte. Det er dette som er hele poenget. Den eneste som passer sammen med deg, er deg selv - om motstand er et bevis på at man ikke passer sammen Anonymkode: 6298b...f7c Og selv i deg selv vil du møte motstand. Du møter indre konflikter, du vil noe men noe i deg sier det er galt. Det er noe du ikke tør, men noe i deg har så lyst likevel. Dette er helt nødvendig å forstå om man skal lykkes i et forhold. Man slutter aldri å utvikle seg, man endrer seg - klarer man å følge med partneren sin? Klarer partneren å følge deg? Anonymkode: 6298b...f7c
AnonymBruker Skrevet 3. november #135 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om motstand fører til at ting er uløselig så er svaret ja på det. Dette gjelder alle mennesker. Anonymkode: e209d...2a3 Det var ikke dette du sa til å begynne med. Du sa at møter man motstand i et forhold så passer man ikke sammen. Selvsagt, møter man et uløselig problem må man ta et valg om man kan akseptere det eller gå. Anonymkode: 6298b...f7c
AnonymBruker Skrevet 3. november #136 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og selv i deg selv vil du møte motstand. Du møter indre konflikter, du vil noe men noe i deg sier det er galt. Det er noe du ikke tør, men noe i deg har så lyst likevel. Dette er helt nødvendig å forstå om man skal lykkes i et forhold. Man slutter aldri å utvikle seg, man endrer seg - klarer man å følge med partneren sin? Klarer partneren å følge deg? Anonymkode: 6298b...f7c Dette er veldig viktig. Her er nøkkelen i hvordan man klarer å kommunisere sammen. Tørre å være sårbar. Det kan være vanskelig for mange. Hva er det som er grunnen til disse blokkeringene? Anonymkode: e209d...2a3
Maleficenta Skrevet 3. november #137 Skrevet 3. november (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): For han vil jo være moderne, slike ting er jo ikke viktig har vi fått vite. Men allikevel lugger det litt.. Alle ønsker jo en kjæreste man kan være stolt av , føle seg spesiell og utvalgt. Og i tilfeller hvor "hvem som helst" har hatt se med din kjæreste må det mentale krumspring til for å få den følelsen. Hadde han visst dette før de ble kjent, ble offisielle og fikk litt historie sammen hadde hun nok havnet i en annen kategori en forholds materiale. Men nå er det nesten litt seint å klage....så må man nesten bare holde sammen og forsøke å gjøre det beste ut av det... For hvis ha dumper henne etter at historien kom frem, og det ikke er mulig å reise på konsert uten 4-5 av hennes tidligere fuckfriends smiler lurt. Og fulle velmenende skåler og kaller han eskimo venner. Da er det nemlig han som er den svake, toxic, slem osv....dette må han bare leve med... Anonymkode: c39ca...220 Er dette noe å liksom måtte leve med da? Jeg mener dette skader jo bare forholdet dersom han lager en stor greie ut av dette og så må han jo lære seg å skille sex fra kjærlighet. Han er jo ikke mindre spesiell som kjæreste for henne selv om hun har ligget med andre før Endret 3. november av Maleficenta 1
Maleficenta Skrevet 3. november #138 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er helt enig i det. Det kan ta tid å finne sin vei - noen finner den aldri. Det er dette som for meg gir dybde i samtalen. Når mennesker reagerer så sterkt på et slikt spørsmål om antallet, så ser de ikke at det er et ønske om å forstå hvem du er og hva du har gått igjennom. Langt ifra alle anser en slik historie som «jeg var ung og dum», de lever samme livet i godt voksen alder. Det har de også all rett til å gjøre, men det viser da en holdning til sex som strider fullstendig med min. I TS sitt tilfelle er hun fortsatt ung, og det er neimen ikke sikkert at hun anser det som dumt den fortiden hun har. Hun sier det, men viser det ikke i handling. Anonymkode: 6298b...f7c Det er vel måten spørsmålet blir stilt sikkert det kommer an på. Blir det spurt på en jobbintervju aktig måte framstår det litt som en sjekkliste. Liksom forholdsmateriale eller ikke forholdsmateriale. Check på den siste der. En strike til og ut. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #139 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er veldig viktig. Her er nøkkelen i hvordan man klarer å kommunisere sammen. Tørre å være sårbar. Det kan være vanskelig for mange. Hva er det som er grunnen til disse blokkeringene? Anonymkode: e209d...2a3 Kanskje handler det om egoet – den delen av oss som vil beskytte oss mot å føle skam, avvisning eller svakhet. Men paradoksalt nok er det først når vi tør å slippe litt av egoet at vi virkelig klarer å møte hverandre ærlig. Kanskje… Anonymkode: 6298b...f7c
AnonymBruker Skrevet 3. november #140 Skrevet 3. november (endret) Leste akkurat en studie fra 2018 som også sier at for kvinner med færre/ingen partnere, så øker risiko for utroskap. For meg er dette også helt logisk. Jeg vet også at for min egen del. Så hadde jeg lettere kunne vært utro i et langvarig forhold, om vedkommende var min første partner. Anonymkode: b4e72...761 Endret 6. november av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, admin. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå