AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:32 #221 Skrevet søndag kl. 10:32 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er helt OK å spørre om hvilken holdning du har til sex i og utenfor forhold, og spesifikt om du anser sex som "hellig" eller bare som gøy du gjerne har uten følelser involvert – i hvert fall når du er singel? Men spør han om hvor mange du har ligget med, f.eks for å se om du faktisk har etterlevd holdningene du sier at du har, da er han en eller annen slags gærning som du bare må komme deg vekk fra? Anonymkode: 7ef29...9dd Igjen. Dette gir ingen mening. Som jeg akkurat har forklart. Å spørre hvor mange jeg har ligget med, forteller ingen verdens ting om holdningene mine. Vil man vite holdningene mine, så er det holdningene mine man må spørre om. Ikke hvor mange jeg har ligget med. Han/man er selvfølgelig ingen gærning man må komme seg vekk fra fordi man spør om hvor mange jeg har ligget med. Som jeg har skrevet, så er det helt legitimt å spørre om og jeg hadde blitt hverken sur eller irritert over det. Om antallet er viktig, så spør man. Det betyr ikke at jeg allikevel ikke hadde gått. Å spørre om antallet fordi man lurer på mine holdninger viser at man er såpass uintelligent at man gjør seg uinteressant, eller man spør om antall under dekket av at det er holdningene man vil vite. Begge deler er uinteressant for meg å forholde meg til. Først og fremst fordi jeg ikke er interessert i forhold med noen som er såpass dumme og fordi jeg ikke er interessert i forhold med noen som ikke er kompatible med meg når det gjelder holdninger til sex. Det er ikke jeg som gjør seksuell historikk til en «big deal» her. Jeg driter i seksuell historikk. Det er helt legitimt å ikke ville involvere seg med noen som er opptatt av seksuell historikk og ilegger det mening og verdier jeg ikke gjør. Som det er legitimt for deg å ikke involvere deg med en som meg, som ikke ilegger seksuell historikk den mening og verdi du gjør. Skjønner ikke helt din iver etter å diskutere dette videre. Dette er veldig enkelt. Anonymkode: b4e72...761 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:26 #222 Skrevet søndag kl. 12:26 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men da vet han jo bortimot alt et antall kunne indikere, og godtar det? Så hva er problemet? Hvorfor er det så fryktelig, fryktelig ille å ville vite antallet, hvis det er helt uproblematisk å få vite alt det du nå beskriver? Det er helt OK å spørre om hvilken holdning du har til sex i og utenfor forhold, og spesifikt om du anser sex som "hellig" eller bare som gøy du gjerne har uten følelser involvert – i hvert fall når du er singel? Men spør han om hvor mange du har ligget med, f.eks for å se om du faktisk har etterlevd holdningene du sier at du har, da er han en eller annen slags gærning som du bare må komme deg vekk fra? Hva er dette for noe tøys? 😂 Anonymkode: 7ef29...9dd Det er rart at du ikke forstår dette. Forskjellen på hva som er sosialt akseptert å spørre om og hva som blir for privat. Selv om DU er komfortabel med å si ditt antall, så kan du ikke ta for gitt at alle skal være det. Og det er her feilen ligger; du forstår det ikke. (håper jeg, ellers er du manipulerende) Om en date hadde spurt meg om onani, hvor ofte jeg gjør det, om hva jeg tenker på mens gjør det.. så er det også helt i samme gata. Et altfor privat spørsmål til at det er noe jeg ville utlevert og svart på. Her vil du sikkert spørre undrende; hva er galt med å si det..?? Og svaret som du fortsatt antagelig ikke skjønner; Fordi det er privat! Anonymkode: 023e7...53a 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:55 #223 Skrevet søndag kl. 12:55 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette er noe av det dummeste jeg har lest i denne tråden, og for så vidt på dette temaet mer generelt. Og ja, det mener jeg faktisk helt bokstavelig. At seksuell historikk er "privat" er selvfølgelig greit ovenfor fremmede. Men ordet "privat" betyr faktisk ikke det samme ovenfor mannen du skal dele livet ditt med – herunder spesifikt, mannen du skal avstå fra andre menn seksuelt for. Og enda mer spesifikt: Mannen som i praksis skal være sexlivet ditt (med unntak av eventuell onani), og ta del i mye annet som ellers er "privat" ovenfor alle andre. Der betyr ordet "privat" noe litt annet. Hvis vi så antar at du ikke bare gjør deg til nå, men i fullt alvor innbiller deg at hans behov for å vurdere om han kan stole på deg i forhold til seksuell monogami bare får håndteres uten kunnskap om hvordan du har drevet på hittil i livet… fordi din seksuelle fortid er "privat"... ja, da vet jeg faktisk ikke hva jeg skal si. 😂 Du skjønner ikke at det vi diskuterer her er en mann som er tiltenkt å kanskje skulle bli sentral del av nettopp det som er "privat" for deg? Hvilke andre ting om fortiden din er det en mann som skal dele livet sitt med deg ikke bør kunne forvente informasjon om før han inngår en slik forpliktelse? Er du helt idiot? Anonymkode: 7ef29...9dd Du fikk et annet godt svar på dette. Som håper får det til litt nytenkning. Dette er et deg-problem, og du har mye å lære av andre menn. Jeg for min del er i et langvarig, monogamt forhold, likevel er det veldig mye partner og jeg holder privat for hverandre. Dette handler om respekt. Det er kanskje her du sliter? At du faktisk ikke har den respekten som kreves for en likeverdig partner.. Når jeg er på badet er det helt privat hva jeg gjør der. Små helseproblemer og hvordan jeg løser det. Hadde mannen min krevd åpen badedør ville jeg ansett ham gal. Hva jeg og venninner snakker om er privat. Mine tanker er også private, ingen kan kreve å vite hva jeg tenker. Våre mobiler er private. Jeg ville aldri åpnet den uten å spørre ham først. Det er utallige småeksempler på normale private ting, selv om man er i et forhold. Problemet med å date og "faren for at hun har levd utsvevende". Helt ok at du har dine preferanser, og dette løses enkelt ved å spørre daten tidlig; Har du hatt under 5 sexpartnere tidligere? Da er det enten ja eller nei / stopp, eller videre dating. Om du har problemer med å respektere andres grense for privatliv, så er dette noe du må grunne over og jobbe med deg selv. Anonymkode: 023e7...53a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:07 #224 Skrevet søndag kl. 13:07 Krenketoget går ennå ser jeg. På tide dere slutter å henge dere opp i hva slags preferanser andre har Anonymkode: 7100f...3c2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:15 #225 Skrevet søndag kl. 13:15 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Krenketoget går ennå ser jeg. På tide dere slutter å henge dere opp i hva slags preferanser andre har Anonymkode: 7100f...3c2 Krenketog er det faktisk ikke. Dette er helt grunnleggende for å kunne danne et forhold for veldig mange. Respekt. De fleste sliter med å finne en partner i utgangspunktet som matcher. Lykke til sier jeg bare. Anonymkode: e209d...2a3
Katten.2.0 Skrevet søndag kl. 13:25 #226 Skrevet søndag kl. 13:25 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Krenketoget går ennå ser jeg. På tide dere slutter å henge dere opp i hva slags preferanser andre har Anonymkode: 7100f...3c2 Hadde folk kunne uttalt sine preferanser på en høflig måte hadde det ikke vært et problem. 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:11 #227 Skrevet søndag kl. 14:11 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Krenketoget går ennå ser jeg. På tide dere slutter å henge dere opp i hva slags preferanser andre har Anonymkode: 7100f...3c2 Dette er stråmannsargumentasjon. Et manipueringsforsøk. Du og andre, får gode og forklarende svar her. Men har ikke annen argumentasjon enn å kalle det "krenket". Dette avslører enda mer at det kan virke som dette ikke er gunuine preferanser du har, men faktisk et forsøk på å krenke. Du tror at kvinner blir krenket av dette spørsmålet? Det må være skuffende å innse at et slikt toxic you-tube råd faktisk ikke fungerer. Anonymkode: 023e7...53a 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:51 #228 Skrevet søndag kl. 16:51 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Krenketoget går ennå ser jeg. På tide dere slutter å henge dere opp i hva slags preferanser andre har Anonymkode: 7100f...3c2 Det er veldig tåpelig å tro at noen blir krenket for at andre har preferanser. Det vil ALLTID være preferanser noen har som andre ikke når opp til. F.eks utseende, høy nok, pen nok, utdanningsgrad, inntekt, standard på hus, bra nok jobb, venner, familie etc etc. Det er ingen som blir krenket for at andre har preferanser. Da ser man forbi og finner noen andre. Jeg mistenker at denne troen på "preferanser på bodycount" egentlig handler om ønske om å krenke.. Eller; å fremstå bedre enn den andre. Skal tro om ikke det er å treffe akkurat spikeren på hodet, for noen av de som roper høyest her. Anonymkode: 9b86f...d24 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:51 #229 Skrevet søndag kl. 17:51 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, at du er den med seksuell adgang til partneren din NÅR dere er sammen er en selvfølge, med mindre annet er avtalt. At det ikke er nok for deg og du strever med å leve med usikkerhet, men trenger å vite seksuell bakhistorie for at du skal kunne stole på partneren din, er et deg-problem. Det er ikke den andres problem, like lite som det er ditt problem at du ikke vil la meg se gjennom telefonen din bare fordi jeg er partneren din og "har rett" til å delta i "privatlivet" ditt på grunn av relasjonen vi har. Og siden du garantert forstår det siste, så forstår du også det første, uten at det får deg til å tenke at det at jeg ikke får se igjennom telefonen din betyr at vi ikke har noen intim, privat og eksklusiv relasjon. Sannheten er at du trenger informasjon om seksuell historikk for å føle deg tryggere. Du tror i det minste at det vil hjelpe. Å si dette rett ut er ikke manipulativt. Men det er manipulativt å ikke kommunisere åpent og ærlig dine behov, spesielt når de kolliderer med andres behov, og i stedet komme med merkelige sammenstillinger og generelt utenomsnakk. Dette er for å argumentere vekk andre sine grenser, så man selv skal få tilgang på den informasjonen man vil ha. Det er innlegg her inne som rent ut fryder seg når de blir "nektet informasjon" også kalt "når de ikke respekterer andres grenser", for "de vet nok hva det betyr når de kvinnene ikke sier tallet eller snakker seg vekk" 😉. Hvis du ikke ser noe som helst problem med dette, og det er denne meningen som ifølge deg er idiotisk, så værsågod. Jeg tviler på at du selv synes det er gjevt å bli utsatt for dette selv. Hvis det er prekært for deg å ha visse typer historisk informasjon om de du dater sitt tidligere sexliv for å føle deg trygg, så bør du finne noen som er villige til å gi deg den. Å manipulere seg til tilgang er ikke noe som mennesker trygge på deg. Anonymkode: 66e98...d3f Nettopp, ja… bli sammen først og så finne ut hva du har blitt sammen med etterpå. Tror du at du var "smart" nå? 😂 Anonymkode: 7ef29...9dd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:52 #230 Skrevet søndag kl. 17:52 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Et menneske som kaller andre for idioter sier egentlig det meste. Angående fortid så har man ikke rett til å få vite noe som helst. Uansett hva det måtte gjelde. Har du hørt om tillit? Det ordet går begge veier forlengs og baklengs. Klarer man ikke å ha tillit til andre mennesker, så mener jeg man ikke bør være i et forhold eller inngå i et. Anonymkode: e209d...2a3 "Tillit"… uten å kunne vurdere om dette er en person du har lyst til å gi tillit til? Helt seriøst, tror dere på dette tullet selv? 🤣 Anonymkode: 7ef29...9dd 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:54 #231 Skrevet søndag kl. 17:54 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Igjen. Dette gir ingen mening. Som jeg akkurat har forklart. Å spørre hvor mange jeg har ligget med, forteller ingen verdens ting om holdningene mine. Vil man vite holdningene mine, så er det holdningene mine man må spørre om. Ikke hvor mange jeg har ligget med. Hva du sier betyr ingenting. Hva du gjør avslører hvem du er. Punktum. Anonymkode: 7ef29...9dd 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:55 #232 Skrevet søndag kl. 17:55 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er rart at du ikke forstår dette. Forskjellen på hva som er sosialt akseptert å spørre om og hva som blir for privat. Selv om DU er komfortabel med å si ditt antall, så kan du ikke ta for gitt at alle skal være det. Og det er her feilen ligger; du forstår det ikke. (håper jeg, ellers er du manipulerende) Om en date hadde spurt meg om onani, hvor ofte jeg gjør det, om hva jeg tenker på mens gjør det.. så er det også helt i samme gata. Et altfor privat spørsmål til at det er noe jeg ville utlevert og svart på. Her vil du sikkert spørre undrende; hva er galt med å si det..?? Og svaret som du fortsatt antagelig ikke skjønner; Fordi det er privat! Anonymkode: 023e7...53a Hvis du er bekvem med å dele fitta di med en mann, men ikke med å opplyse ham om hvor mange andre du har delt den med… da er det deg det er noe galt med, ikke meg. Anonymkode: 7ef29...9dd 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:00 #233 Skrevet søndag kl. 18:00 Kona vet ingenting om alle de prostituerte jeg kjøpte før i tiden. Fortid er jo fortid. Anonymkode: 7bda1...f3b 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:00 #234 Skrevet søndag kl. 19:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva du sier betyr ingenting. Hva du gjør avslører hvem du er. Punktum. Anonymkode: 7ef29...9dd Nei. Da har du jo faktisk ikke skjønt noen verdens ting. Merkelig at det skal være så vanskelig for ellers oppegående mennesker å forstå. I mitt tilfelle, så er det i tilfelle «hva jeg ville gjort som singel» som hadde «avslørt» hvem jeg er. All den tid jeg ikke har vært singel, så avslører ikke historikken min noe som helst. Tvert i mot. Vektlegg historikken min og tro den sier noe som helst og du ville fått deg en veldig stor overraskelse. Anonymkode: b4e72...761
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:02 #235 Skrevet søndag kl. 19:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Tillit"… uten å kunne vurdere om dette er en person du har lyst til å gi tillit til? Helt seriøst, tror dere på dette tullet selv? 🤣 Anonymkode: 7ef29...9dd Det er mange måter å skape tillit på. Nei det er ikke tull. For å kunne stille et slikt spørsmål så må det være en form for tillit i bunnen. Tror man blir avvist ganske bastant av de fleste om dette er et spørsmål som bare stilles uten videre... De fleste har jeg inntrykk av vil avvise uansett på bakgrunn av sine verdier. Svarene i tråden gjenspeiler det. Anonymkode: e209d...2a3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:03 #236 Skrevet søndag kl. 19:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du er bekvem med å dele fitta di med en mann, men ikke med å opplyse ham om hvor mange andre du har delt den med… da er det deg det er noe galt med, ikke meg. Anonymkode: 7ef29...9dd Å legge skam på andre sin seksualitet er lavmål. Det opplever jeg du gjør her. Anonymkode: e209d...2a3 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:05 #237 Skrevet søndag kl. 19:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nettopp, ja… bli sammen først og så finne ut hva du har blitt sammen med etterpå. Tror du at du var "smart" nå? 😂 Anonymkode: 7ef29...9dd Helt greit at du har preferanser som ikke er like andres. Latterliggjøring er unødvendig. Det viser bare at du har utfordringer. Anonymkode: e209d...2a3 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:07 #238 Skrevet søndag kl. 19:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kona vet ingenting om alle de prostituerte jeg kjøpte før i tiden. Fortid er jo fortid. Anonymkode: 7bda1...f3b Tror du det hadde tålt dagens lys? Det handler om litt mer enn bare sex. Å kjøpe sex er ulovlig. Anonymkode: e209d...2a3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:13 #239 Skrevet søndag kl. 19:13 AnonymBruker skrev (På 7.11.2025 den 7.03): Litt som med sexkjøp, eller hva? Du mener menn burde lyve om de har kjøpt sex, fortid er jo fortid, og siden kvinner blir så butthurt og usikre er det ikke tillitsbrudd å lyve, i følge deg. Anonymkode: ef169...a58 Nei, om de begår kriminalitet og bidrar til menneskehandel, er ikke det det samme som å ligge med en samtykkekompetent voksen som gjør det for nytelsen, ikke halliken sin. Det at man ikke ser forskjellen, sier så meget om kvinnesynet... Anonymkode: 81054...654 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:16 #240 Skrevet søndag kl. 19:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Tillit"… uten å kunne vurdere om dette er en person du har lyst til å gi tillit til? Helt seriøst, tror dere på dette tullet selv? 🤣 Anonymkode: 7ef29...9dd Ikke bare tror jeg på det, jeg vet. Jeg har funnet en livspartner med samme syn.. Dette er veldig enkelt, spør du meg. Anonymkode: 81054...654
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå