Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
BareMay skrev (På 21.9.2025 den 20.52):

Nei. Butikkansatte er en av de viktigste yrkesgruppen som er. Husk nedstengningen.

Nei, det er de ikke.

Selvbetjeningskasser… :plystre:

Anonymkode: da8c6...5bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker de ansatte på matbutikken jeg. Syns også det er hyggelige hilse på de faste jeg møter som jeg kjenner litt, også har jeg noen favoritter 😅

Anonymkode: 2003e...f23

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser ikke ned på de som jobber i butikk, men jeg må innrømme at jeg stusser litt når jeg treffer på godt voksne folk i kassa på Clas Ohlson, Esso eller McDonalds. Da snakker jeg ikke om 25-30 åringer, men folk på 50-60 år.

Anonymkode: 5c0a4...9dc

Hvorfor? 

Anonymkode: 5e5ca...afa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er de ikke.

Selvbetjeningskasser kan ikke fylle opp butikken med varer!

Anonymkode: cfd4f...5ca

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Muligens når jeg var ung. Faktisk så fikk jeg ett mer likeverdig syn på mennesker etter at jeg fullførte doktorgraden. 

Anonymkode: 5896c...76c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger de aller fleste yrker,og butikkansatte er jo noen vi virkelig trenger i hverdagen. Så,nei det gjør jeg absolutt ikke! 

Skrevet

Nei, og de som gjør det er tullinger som du bare skal overse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det er de ikke.

Så du tror alle som jobber i butikk kun er i kassa? Flaut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvbetjeningskasser kan ikke fylle opp butikken med varer!

Roboter kan fylle opp butikken med varer. Gi det et par år, så skal du se at de fleste butikker er helautomatiske.

Butikkansatte gjør en jobb som alle andre, fint nok. Synes denne tråden forherliger dem litt vel mye for å gjøre en jobb hvem som helst kan gjøre med 15 minutters opplæring. 

Men det er jo meg… 

Skrevet

Ser absolutt ikke ned på butikkansatte! Jobbet i matbutikk i mange år som student og har stor respekt for yrket. Er mentalt og fysisk krevende og hatten av for dere 👏🏻

AnonymBruker
Skrevet
SkjultBruker skrev (På 16.9.2025 den 7.25):

Dette snakket jeg og noen venninner nettopp om!

Jeg har jobbet i butikk, som servitør, og i barnehage i yngre år. Fikk negative kommentarer alle steder. 

Er nå sykepleier og får høre dritt med jevne mellomrom. 

De tre venninnene mine jobber henholdsvis som lærer, advokat og bioingeniør. Alle har fått tilslengt kommentarer for yrkesvalget sitt.

Kjenner taxisjåfører, frisører, postbud og mekanikere som har fått kommentarer. For ikke å snakke om de som jobber med renhold eller innen renovasjon (på sorteringsanlegg eller søppelbil). 

Noen mennesker er nok rett og slett bare hatefulle, og du har dessverre vært den mest tilgjengelige der og da slik at de fikk utløp for trangen til å være en dritt. Det handler nok ikke om deg eller yrket ditt :)

Tror ikke noe på at noen har snakket ned en bioingeniør 

Anonymkode: 43dd5...5c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Roboter kan fylle opp butikken med varer. Gi det et par år, så skal du se at de fleste butikker er helautomatiske.

Butikkansatte gjør en jobb som alle andre, fint nok. Synes denne tråden forherliger dem litt vel mye for å gjøre en jobb hvem som helst kan gjøre med 15 minutters opplæring. 

Men det er jo meg… 

Varer ankommer usortert på pall fra lastebil. Tror du har litt mye optimisme hvis du tenker at både levering- og lagersystemer kommer til å helautomatiseres med det første. 

«hvem som helst» kan heller ikke jobbe i butikk da det - tro det eller ei, er et ganske krevende yrke både fysisk og mentalt. Mye høyt tempo, stress, mange situasjoner som oppstår som skal løses på kort varsel, håndtering av alle mulige mennesker, mange tunge løft og flerfoldige tusen skritt om dagen. Det er faktisk ikke hvem som helst som klarer å stå i det over tid selv om «hvem som helst» kan klare å gjennomføre oppgavene 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Har jobbet i butikk selv men drømmen var å bli sykepleier og den fulgte jeg. Har aldri hatt så godt arbeidsmiljø og gøy som når jeg jobbet i butikk, tenker ofte på den tiden. Og drømmen min nå er å jobbe i klesbutikk, men da må jeg ned i lønn og det har jeg ikke råd til akkurat nå. Men vurderer å få meg ekstrajobb i butikk, klær eller gullsmed. 

Anonymkode: 280ed...088

Skrevet

Absolutt ikke. Et ærlig og krevende arbeid. 

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg kan ikke få sagt nok hvor mye jeg setter  pris på fagfolk i butikk som kan sine saker, både mat, maling, treverk, elektro, gullsmeder osv... helt gull for oss som ikke kan mye og må ha hjelp til å ta rette valg. 

Anonymkode: 280ed...088

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men det er jo meg… 

Haff!! Du tror du er uerstattelig selv da? 

Anonymkode: 5e5ca...afa

Skrevet (endret)

Hvorfor skulle jeg se ned på butikkansatte? Det gir jo ingen mening. Om noen gjør det har de ikke forstått at de er avhengig av å spise hver dag. Og slike ser jeg faktisk ned på, det må jeg innrømme. Folk som rakker ned på yrker de er helt avhengige av at folk har for at de selv skal ha et liv. 

Og det er utrolig leit at du har opplevd nedverdigende kommentarer. 

Endret av Maia70
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ned på butikkansatte, jeg var butikkansatt selv i mange år. Mange hardtarbeidende mennesker i handelsbransjen.

Anonymkode: 4c654...0f7

Skrevet

Ser ikke ned på butikkansatte i det hele tatt. For en tullete ting å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ikke bevisst på det i det hele tatt. 

Anonymkode: b5521...6c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...