Brunello Skrevet 21. september #142 Skrevet 21. september Nei, ser ikke ned på de som har slike jobber. Vi trenger alle typer for å få samfunnet tror l å virke.
BareMay Skrevet 21. september #143 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.42): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Nei. Butikkansatte er en av de viktigste yrkesgruppen som er. Husk nedstengningen.
Rødvinsfilosofen Skrevet 21. september #144 Skrevet 21. september Nei. Hatten av for alle butikkansatte som går på jobb hver dag, og holder hjulene i landet i gang. 🎩 Jeg hadde blitt arrestert for drap og drapsforsøk, med et frossent lammelår som våpen, hvis jeg hadde blitt satt til å måtte jobbe i butikk. Hadde vist fingeren til Oddbjørn på 72 år hvis han hadde sagt at jeg burde smile mer. Eller servert vitser som «Nei, jeg tenkte å bare ta alt sammen i lommene mine» som svar på spørsmålet «Pose?». Eller Gøril på 55 som mener at en vare sikkert er gratis, siden ikke har pris på seg. Eller Jofrid på 42 som mener det er sykt dårlig kundeservice - fordi hun må betale fullpris på for vare, når en konkurrerende butikk selger en helt annen type vare - til en sykt mye billigere pris. Og så har du alle småbarnsforeldre som oppfører seg som om butikken er et lekeland, og ungene får løpe fritt vilt rundt, plukke på alt mulig og forsyne seg av frukt og godteri. Bare ring mennene i hvite frakker og bestill en tvangstrøye til meg med en gang 🫨 Har enorm respekt for butikkansatte. Kunne aldri gått i deres sko. 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #145 Skrevet 21. september Nei, ser ikke ned på butikkansatte. Tvert imot, så syns jeg det er koselig å se de samme fjesene uke til uke. Det er noe tryggende ved det 😅 Anonymkode: 3df30...086
AnonymBruker Skrevet 21. september #146 Skrevet 21. september Nei, ikke som gruppe. Det er klart enkeltmennesker jeg ser ned på grunnet det jeg anser som ufyselig atferd, men det gjelder jo i alle yrker. Stort sett opplever jeg å møte blide unge folk som jobber ved siden av studiene eller litt mer voksne og erfarne folk som har blitt etablert i yrket sitt. Sammen utgjør de en viktig samfunnsoppgave. Anonymkode: 80316...c68 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #147 Skrevet 21. september Nei! De er skjønne mennesker, de aller fleste. Og gjør et ærlig stykke arbeid. Kunne aldri hatt en sånn jobb selv p.ga. stressnivået tror jeg. Anonymkode: 9874c...8e5
AnonymBruker Skrevet 21. september #148 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.42): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Aldri gjort. Tanken er fjern. Foodora bud derimot....det bare er sånn😅 Anonymkode: 6cab6...1b1
Fighter83 Skrevet 21. september #149 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.42): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Nei, har jobbet i butikk selv og likte meg stort🤗
AnonymBruker Skrevet 21. september #150 Skrevet 21. september Den dagen jeg begynner å se ned på andre yrker, håper jeg noen slår meg hardt i hodet. Anonymkode: 7b2b3...b76 2
AnonymBruker Skrevet 21. september #151 Skrevet 21. september Absolutt ikke! Dere som gjør det bør skamme dere, absolutt alle skulle hatt en slik jobb for ufff folk tror de eier verden når du entrer en butikk... Så usjarmerende at jeg spyr Anonymkode: 31384...59c 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #152 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.42): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Jeg er advokat. Jeg ser ikke ned på deg. Innerst inne rosemaler jeg nok livene til folk i dine yrker, er misunnelig på at dere har jobber som har en klart definert slutt når arbeidsdagen er over, og - til en viss grad - en jobb som kanskje ikke gir det stresset jeg lever med. Og til det med om jeg tenker dere har tatt feil valg; ofte tenker jeg også på det med en beundring. At man har valgt noe selv om det er ubekvemme arbeidstider og lav lønn, kanskje fordi man prioriterer annerledes? Ikke jages sånn av karriere og penger? Igjen, det er vel å rosemale - men ser altså ikke ned på hverken jobben, menneskene eller valgene de har tatt. Anonymkode: fdfef...fce 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #153 Skrevet 22. september Rødvinsfilosofen skrev (12 timer siden): Nei. Hatten av for alle butikkansatte som går på jobb hver dag, og holder hjulene i landet i gang. 🎩 Jeg hadde blitt arrestert for drap og drapsforsøk, med et frossent lammelår som våpen, hvis jeg hadde blitt satt til å måtte jobbe i butikk. Hadde vist fingeren til Oddbjørn på 72 år hvis han hadde sagt at jeg burde smile mer. Eller servert vitser som «Nei, jeg tenkte å bare ta alt sammen i lommene mine» som svar på spørsmålet «Pose?». Eller Gøril på 55 som mener at en vare sikkert er gratis, siden ikke har pris på seg. Eller Jofrid på 42 som mener det er sykt dårlig kundeservice - fordi hun må betale fullpris på for vare, når en konkurrerende butikk selger en helt annen type vare - til en sykt mye billigere pris. Og så har du alle småbarnsforeldre som oppfører seg som om butikken er et lekeland, og ungene får løpe fritt vilt rundt, plukke på alt mulig og forsyne seg av frukt og godteri. Bare ring mennene i hvite frakker og bestill en tvangstrøye til meg med en gang 🫨 Har enorm respekt for butikkansatte. Kunne aldri gått i deres sko. Så utrolig enig! Kunne ikke ordlagt meg bedre! 😊👏 Anonymkode: d4953...c92 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #154 Skrevet 22. september Helt ærlig, fra bunnen av mitt hjerte, nei, virkelig ikke! Jeg ser faktisk skikkelig opp til folk som klarer å ikke bry seg om andres dustete kommentarer eller å bli påvirket av sosiale medier der alle skal ha toppjobber med en gang. Det virker til å være høyere status å ha uføretrygd enn å være vaskehjelp hos en del. Slike holdninger derimot ser jeg ned på. Anonymkode: f94da...d58 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #155 Skrevet 22. september Det er svært få jeg ser ned på, og da handler det ikke om yrkesvalg. Jeg er glad for at folk ønsker å jobbe i butikk, og jeg er glad for at folk ønsker å være kirurger. Også er jeg glad for at jeg kan gjøre det jeg har lyst til. Hvis jeg ser ned på noen, så er det stort sett fordi de er lite hyggelige, får andre til å føle seg dårlig etc. Anonymkode: 5d9f9...b5f
WeirdLady73 Skrevet 22. september #156 Skrevet 22. september Eneste grunn noen går en annen holdning fra meg er deres egne holdninger. Med andre ord hvis du merker de ikke liker jobben sin går det fort utover hvor mye de yter 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #157 Skrevet 22. september AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 3.08): Det spørs på alderen. Er du over 30 år ser jeg ned på deg ja, og det blir verre desto eldre. Det er omtrent som hvis man så en 50 åring gikk rundt som avisbud i gamle dager. Man vet at han har fucket opp ganske bra i livet og må ta en jobb som ikke krever noe kvalifikasjoner. Og nei jeg ser ikke på butikkarbeider fagbrev som et reelt fagbrev på linje med elektriker, mekaniker, rørlegger, sveiser, ol. Det har kun kommet for å pushe lønn, ikke fordi man trenger noe reelle fagkvallifikasjoner for jobben. Anonymkode: ab502...c5f Jeg ser på slik som dustekjerringkommentater. Rett og slett! Get over you self ! Anonymkode: 5e5ca...afa 1
AnonymBruker Skrevet 22. september #158 Skrevet 22. september Ser stort sett bare ned på dem som jobber på kontor. Spesielt dem i stat og kommune som bare er der uten å gjøre noe fornuftig og produktivt arbeid er totalt fraværende. Kun en utgift for samfunnet og en utrolig dårlig trend! Anonymkode: eb487...e60
AnonymBruker Skrevet 22. september #159 Skrevet 22. september Jeg ser ikke ned på de som jobber i butikk, men jeg må innrømme at jeg stusser litt når jeg treffer på godt voksne folk i kassa på Clas Ohlson, Esso eller McDonalds. Da snakker jeg ikke om 25-30 åringer, men folk på 50-60 år. Anonymkode: 5c0a4...9dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå