Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ser absolutt ikke ned på butikkansatte. Dere gjør en viktig og nyttig jobb. Jeg ser ned på influensere. 

Anonymkode: 83e09...8b5

Hvorfor ser du ned på influensere? Ser du ned på alle i reklamebransjen? Ser du ned på idrettslag og -utøvere som går med reklame? Hva med Therese Johaug, Bjørn Dæhlie etc som reklamerer for egne produkter?

Anonymkode: 89aae...ad0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, NEI. Og jeg synes folk som sier noe negativt om «folk i kassa på Kiwi» er veldig enkle mennesker. Gå med rak rygg hver dag på jobben din!

Anonymkode: 4b472...e3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? 

Anonymkode: 23851...2b7

Jeg tenker at dere sannsynligvis ikke har 130 i IQ, og ut over det tenker jeg at dere gjør en mye viktigere jobb og er et mye mer positivt tilskudd i verden enn en advokat med million pluss lønn.

Anonymkode: 96fa1...778

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ser du ned på influensere? Ser du ned på alle i reklamebransjen? Ser du ned på idrettslag og -utøvere som går med reklame? Hva med Therese Johaug, Bjørn Dæhlie etc som reklamerer for egne produkter?

Anonymkode: 89aae...ad0

Selvsagt ser man ned på dem også ja. Reklame/markedsføring og influensere er kreftbyller i dagens samfunn og sammen med religion er det roten til det meste negative i verden.

Anonymkode: 96fa1...778

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er et oppegående menneske, så nei overhodet ikke.

Anonymkode: ebf33...3e1

Skrevet

Helt ærlig nei.

Skrevet

Nei. Men det er definitivt ikke en jobb jeg hadde ønsket meg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nja, jeg er i alle fall veldig glad for at jeg slipper å jobbe i butikk. Tenker også at butikkarbeidere ikke er de skarpeste knivene, eventuelt bare ikke så interessert/gode i skolen. Er selvsagt ikke slik for alle, noen har sikkert bare alltid hatt en drøm om å bli kiwi-ansatt🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c33fc...de2

Jeg ser ikke ned på folk som jobber i butikk, men jeg ser ned på nedlatende folk som deg. Du oser av dårlige holdninger selv når du prøver å pakke dem inn.

Anonymkode: 1a24e...013

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. Hvor skulle folk handlet uten dere?

Jeg jobber nå med IT, men jeg tenker ofte tilbake på butikkjobben jeg hadde. Savner den i perioder.

Anonymkode: 77fd1...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Har selv jobbet i både butikker og i restaurant gjennom (en laaang) studietid. 

Anonymkode: 59203...05e

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Jeg har jobba i matbutikk selv i 10 år, før jeg ble sykepleier. 
Tar meg stadig i å savne den jobben.. Innimellom drømmer jeg om å begynne i butikkjobben igjen og jobbe meg opp til å bli kjøpmann. 

Anonymkode: 05671...7ed

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Kunne faktisk tenkt meg å jobbe i visse butikker selv. MEN jeg liker ikke butikansatte med dårlig serviceinnstilling, som er sure og ikke får en til å føle seg velkommen.

Anonymkode: ef3d9...40f

AnonymBruker
Skrevet

Behov for alle. Glad noen ønsker butikk jobb. Hatt det selv og det var så gørrende kjedelig at jeg gikk på veggen. Veldig lite givende og kunne aldri tenke meg å gjøre det resten av arbeidslivet. 

Men ja jeg tar jo mel selv i å undre hvordan folk orker og om de ikke føker hjernen dems smuldre vekk da dette er hva jeg personlig føler om en slik jobb for meg selv.

Anonymkode: 6579e...78b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke falt meg inn å se ned på butikkansatte 

Anonymkode: 30c1d...be8

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alle jobber er viktige. Dere som jobber i butikk gir oss mat. 
Dere som jobber med å hente søpla er med å holde byen ren. 
Osv. 

Alle er med å bidra. 

Anonymkode: 19953...fb1

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert en sosial jobb, men om du ikke blir kjøpmann virker det ganske kjedelig å gjøre akkurat det samme hele året.

Anonymkode: f800f...857

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei. Alle jobber er viktige. Dere som jobber i butikk gir oss mat. 
Dere som jobber med å hente søpla er med å holde byen ren. 
Osv. 

Alle er med å bidra. 

Anonymkode: 19953...fb1

Tror du melk kommer fra butikker?

Anonymkode: f800f...857

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: b8b26...9fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 16.14):

Nei, absolutt ikke. Hvor skulle folk handlet uten dere?

Jeg jobber nå med IT, men jeg tenker ofte tilbake på butikkjobben jeg hadde. Savner den i perioder.

Jeg må legge til litt mer fra et ferskt eksempel. I går hadde jeg en skikkelig dritt dag. Jeg måtte en tur innom butikken og der ble jeg møtt med en ung jente i kassen som gjorde sitt ytterste for at kundene skulle være fornøyd. Hun smilte fra øre til øre og ga seg ikke før hun fikk et smil tilbake.

Dette er også sånne små ting som for mange er ganske viktige. Så jeg vil si at jeg ser opp til butikk ansatte. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg må legge til litt mer fra et ferskt eksempel. I går hadde jeg en skikkelig dritt dag. Jeg måtte en tur innom butikken og der ble jeg møtt med en ung jente i kassen som gjorde sitt ytterste for at kundene skulle være fornøyd. Hun smilte fra øre til øre og ga seg ikke før hun fikk et smil tilbake.

Dette er også sånne små ting som for mange er ganske viktige. Så jeg vil si at jeg ser opp til butikk ansatte. 😊

Akkurat samme grunn til at jeg velger selvbetjeningskassene… For å slippe denne påtatte «blidheten»

Anonymkode: da8c6...5bb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...