AnonymBruker Skrevet 15. september #22 Skrevet 15. september Nei, setter ikke ned på noen som gjør en ordentlig jobb. Unnasluntrere derimot ser jeg ned på. Det er yrker jeg lurer på hva som får noen til å velge. Det inngår kirurg, tannlege og sykepleier og flere. Butikkansatte er mye forskjellig. Jeg er lite fornøyd med ansatte i spesialforretninger som mangler kompetanse. Da kan jeg kanskje se ned på dem. Anonymkode: 5c48a...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #23 Skrevet 15. september Hvorfor i allverden skal jeg se ned på noen som har en så viktig jobb. Uten butikkansatte hadde ikke vi had noen plasser og handle. Jobber selv på en plass der vi jobber med kunder, blir desverre lagt den til neste år. Vurderer å søke på en butikk stilling Anonymkode: a0c46...73e 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #24 Skrevet 15. september På ingen måte! Hurra for butikkansatte! Takk for at dere står opp tidlig og sørger for at vi kan ha mat og klær hver eneste dag! Ikke alle helter har kappe! Dere er ekstremt viktige for landet! Anonymkode: 974d7...340 4
Million Skrevet 15. september #25 Skrevet 15. september (endret) Hæ? Nei! Da hadde jeg sett ned på meg selv også da, for jeg har tidligere i livet jobbet i butikk over flere år. Både dagligvare og klesbutikk. Jeg tok imidlertid litt videreutdannelse som sikret meg en fot innenfor i en kontorjobb i et stort firma. Det må være folk i alle jobber, og jeg går da ikke rundt og ser ned på folk for det! Vi skal være glade for at folk er villige til å sitte i kassen eller jobbe i butikk, hva ellers? Jeg har aldri sagt et nedlatende eller uhøflig ord til noen i butikkjobb. Eller det var ETT tilfelle en gang, men han var så utrolig uhøflig mot meg at jeg måtte si noe. Men da gjaldt det ikke jobben hans, men hans egen oppførsel som fikk meg til å bli skarp i tonen mot han. Tror faktisk jeg skrev et lengre innlegg om det her inne på KG for noen år siden. En hendelse på Kiwi og en ansatt fyr som ikke ville hjelpe meg med panteautomaten. Skikkelig tulling. Heldigvis sluttet han der etter hvert (vet ikke hvorfor). Endret 15. september av Million
AnonymBruker Skrevet 15. september #26 Skrevet 15. september Selvsagt ikke, jeg beundrer alle som har en viktig jobb jeg ikke hadde orket selv. Dessuten beundrer jeg alle som kommer gjennom nåløyet, jeg søkte mange butikkjobber i mine yngre dager uten å få napp. Dette er en av få reklamer jeg liker, spesielt den delen der hun blir butikksjef og mamma blir stolt. Anonymkode: 7895e...0ff 4 2 1
senior Skrevet 15. september #27 Skrevet 15. september Jeg lærte av min far at man skal respektere alle som gjør et ærlig arbeid, og aldri se ned på dem som utfører upopulære oppdrag. Det var den gangen vi hadde utedass og dotømmer Gulbrandsen kom på jevnlige besøk for å tømme dobøtta og veivokteren patruljerte grusveien på sykkel med spade på garasjebrettet. Jeg lærte å ha dyp respekt for slike arbeidsfolk . . . 5
AnonymBruker Skrevet 15. september #28 Skrevet 15. september Altså jeg dømmer ikke andre på den måten. "Hen har en god/dårlig jobb og hen har tatt gode/dårlige valg" er ikke slik jeg tenker når jeg ser andre på jobb, samme hva den jobben er. Jeg kan innrømme at jeg nok kan være dømmende ovenfor de som velger å ikke jobbe eller de som har virkelig dårlig arbeidsmoral. Jeg er takknemlig ovenfor de som jobber på nærbutikkene mine, de yter en tjeneste som jeg faktisk ikke kan klare meg uten. Hyggelige er de også. Anonymkode: 2d71e...af7 4
AnonymBruker Skrevet 15. september #29 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Nei! Vi kunne ikke handlet uten dere, dere får alt for lite betalt! Samme med helsepersonell… utenom leger kanskje. Anonymkode: 6a634...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #30 Skrevet 15. september Nei, absolutt ikke sånn personlig. Men det er ikke til å komme fra at de lønns- og statusmessig ligger langt nede på lista i samfunnet. Det er jo ikke så mange kvalifikasjoner som behøves, og da blir jo lønn og status deretter. Men kunne gjerne tenkt meg å jobbe i butikk selv - litt tilfeldigheter at jeg ikke gjor. Kunne tenkt å være kjøpmann. Anonymkode: 1c217...db8 4
AnonymBruker Skrevet 15. september #31 Skrevet 15. september Nope. Ser ikke ned på noen som jobber jeg, om det er leger eller søppeltømmeren eller alle andre yrker. Alle bidrar på sin måte! Kjenner leger som er drittsekker og Kiwi-ansatte som er nydelige mennesker, dømmer heller folk etter hvordan de behandler andre. Anonymkode: e6ee0...808 6
sicario Skrevet 15. september #32 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Nei. Bare nei. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #33 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Ikke faen, hvem var det som var med på å holde samfunnet i gang under pandemien? Jo det var helsepersonell, lærere, søppeltømmere, og butikkansatte. Evig takknemlig for den jobben som gjøres. Anonymkode: bdbd8...262 1 1
Knirke Skrevet 16. september #34 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Selv om du spør KG og får 100% nei- svar (pluss masse kommentarer om hvor viktig og flott og flink du er), så kommer det alltid til å være noen som ser ned på deg. Alle yrker blir rakket ned på av noen, selv statsministeren, kongen og paven. Det du må gjøre er å lære deg å heve deg over kommentarer. Husk at den ene negative kommentaren huskes bedre enn 1000 positive, så det trenger ikke være mange av de før det oppleves som om at «alle ser ned på meg» 3
AnonymBruker Skrevet 16. september #35 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nope. Ser ikke ned på noen som jobber jeg, om det er leger eller søppeltømmeren eller alle andre yrker. Alle bidrar på sin måte! Kjenner leger som er drittsekker og Kiwi-ansatte som er nydelige mennesker, dømmer heller folk etter hvordan de behandler andre. Anonymkode: e6ee0...808 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke faen, hvem var det som var med på å holde samfunnet i gang under pandemien? Jo det var helsepersonell, lærere, søppeltømmere, og butikkansatte. Evig takknemlig for den jobben som gjøres. Anonymkode: bdbd8...262 Hva har søppeltømmere med dette å gjøre?? Jeg jobber med søppel, og jeg vil ha meg frabedt å havne i samme kategori som disse KG-damene som synes å være sykelig opptatt av status. Disse poster tråder i hytt og vær hvor de ynker og bærer seg og spør «Jeg er renholder, ser du ned på meg? Jeg er helsefagarbeider, ser du ned på meg? Jeg jobber i butikk, ser du ned på meg?», bare for å fiske etter kommentarer fra ekkokammeret KG om hvor viktige de er (som om viktighet henger sammen med status) Slutt med det!! TS: Ha litt selvrespekt, og slutt å tigg etter anerkjennelse fra andre. Anonymkode: 89aae...ad0 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #36 Skrevet 16. september Hvis du er 40+, ja, Hvis du er student som jobber der mens du tar en utdannelse, nei. Anonymkode: 70bca...9fc 4 1
Virrevirrevapp Skrevet 16. september #37 Skrevet 16. september Nei, mange flinke folk jobber i butikk. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #38 Skrevet 16. september Nja, jeg er i alle fall veldig glad for at jeg slipper å jobbe i butikk. Tenker også at butikkarbeidere ikke er de skarpeste knivene, eventuelt bare ikke så interessert/gode i skolen. Er selvsagt ikke slik for alle, noen har sikkert bare alltid hatt en drøm om å bli kiwi-ansatt🤷🏼♀️ Anonymkode: c33fc...de2 4
AnonymBruker Skrevet 16. september #39 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Tenker absolutt ikke noe negativt, nei. Tenker egentlig ingenting 😅Men,skal jeg først tenke over det ,så er det nok tidvis en krevende jobb mtp å være blid og serviceinnstilt uansett hva slags folk som kommer innom. All ære til alle dere som er gode butikkmedarbeidere. Alle yrker er like viktige . Husk at samfunnet skal gå rundt. Anonymkode: ca699...225
Stor pike Skrevet 16. september #40 Skrevet 16. september Overhodet ikke! De gjør en jobb som alle andre. Og hva skulle vi gjort uten dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå