Janmar Skrevet 19. september #121 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 10.55): Hvorfor ser du ned på influensere? Ser du ned på alle i reklamebransjen? Ser du ned på idrettslag og -utøvere som går med reklame? Hva med Therese Johaug, Bjørn Dæhlie etc som reklamerer for egne produkter? Anonymkode: 89aae...ad0 Det har jo blitt in å bli influenser. Om fler og fler velger dette vil ikke Norge gå rundt til slutt. Fordi man ikke har folk til å ta viktige jobber. Influenser er ikke en skikkelig jobb. Sitte på snapchat og tjene flere millioner i året for å prate til folk? Mens viktige jobber som sykepleiere og butikkfolk tjener under 500k i året for å slite seg ihjæl 2 3
AnonymBruker Skrevet 19. september #122 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.42): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Nei! Mamma er høyt utdannet med et tidligere «fjongt» yrke, og valgte å jobbe på butikk store deler av livet. Beste valget hun har tatt Anonymkode: d09b2...51a 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #123 Skrevet 19. september Det spørs på alderen. Er du over 30 år ser jeg ned på deg ja, og det blir verre desto eldre. Det er omtrent som hvis man så en 50 åring gikk rundt som avisbud i gamle dager. Man vet at han har fucket opp ganske bra i livet og må ta en jobb som ikke krever noe kvalifikasjoner. Og nei jeg ser ikke på butikkarbeider fagbrev som et reelt fagbrev på linje med elektriker, mekaniker, rørlegger, sveiser, ol. Det har kun kommet for å pushe lønn, ikke fordi man trenger noe reelle fagkvallifikasjoner for jobben. Anonymkode: ab502...c5f
AnonymBruker Skrevet 19. september #124 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det spørs på alderen. Er du over 30 år ser jeg ned på deg ja, og det blir verre desto eldre. Det er omtrent som hvis man så en 50 åring gikk rundt som avisbud i gamle dager. Man vet at han har fucket opp ganske bra i livet og må ta en jobb som ikke krever noe kvalifikasjoner. Og nei jeg ser ikke på butikkarbeider fagbrev som et reelt fagbrev på linje med elektriker, mekaniker, rørlegger, sveiser, ol. Det har kun kommet for å pushe lønn, ikke fordi man trenger noe reelle fagkvallifikasjoner for jobben. Anonymkode: ab502...c5f Og bare for å legge til så prater jeg her om butikkansatte i dagligvarebutikker. I fagforetninger blir det noe helt annet. Anonymkode: ab502...c5f
AnonymBruker Skrevet 19. september #125 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og bare for å legge til så prater jeg her om butikkansatte i dagligvarebutikker. I fagforetninger blir det noe helt annet. Anonymkode: ab502...c5f Og for å spesifisere enda litt mer. Jernvareforretninger som Biltema, Jula, Jernia, Clas Ohlson, osv. regner jeg da IKKE som fagforetninger, men mer i samme gate som dagligvarebutikker. Og samme gjelder bensinstasjoner. Anonymkode: ab502...c5f
AnonymBruker Skrevet 19. september #126 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 22.27): Ikke faen, hvem var det som var med på å holde samfunnet i gang under pandemien? Jo det var helsepersonell, lærere, søppeltømmere, og butikkansatte. Evig takknemlig for den jobben som gjøres. Anonymkode: bdbd8...262 Du er rimelig kortsynt om du tror det bare var disse gruppene som holdt samfunnet gående under pandemien. Anonymkode: ab502...c5f
AnonymBruker Skrevet 19. september #128 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei! Mamma er høyt utdannet med et tidligere «fjongt» yrke, og valgte å jobbe på butikk store deler av livet. Beste valget hun har tatt Anonymkode: d09b2...51a Hva er vitsen med mastergrad for å dra mat forbi en scanner hele dagen. Totalt bortkastet penger. Anonymkode: f800f...857
AnonymBruker Skrevet 19. september #129 Skrevet 19. september Nei. Jeg har høyere utdanning selv, (mastergrad) men dømmer absolutt ikke folk etter utdannelse og yrke. Foretrekker f.eks å date håndverkere, da jeg som regel synes deres egenskaper er mer interessante. Butikkansatte ser ut som om de jobber hardt og er effektive, og det er slikt jeg legger positivt merke til. Anonymkode: eef79...223 1
Maleficenta Skrevet 19. september #130 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.42): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Nei. Litt misunnelig faktisk.
AnonymBruker Skrevet 19. september #131 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (På 15.9.2025 den 16.42): Jeg jobber på Coop og jeg har i samtaler med kunder opplevd litt nedverdigende kommentarer om yrket mitt. Her er dere helt anonyme og kan si hva dere tenker om meg som butikkmedarbeider, versus for eksempel en advokat. Tror dere vi er der vi er pga vi har tatt feil valg i livet? Anonymkode: 23851...2b7 Jeg har stor respekt for butikkansatte som gjør sitt beste og gjør det de skal 😊 Jeg vet selv at jeg hadde ikke klart et service yrke (derfor jeg har jobbet som sveiser i 15 år) og vet at butikkansatte må deale med ganske mye drit fra frekke kunder som både stjeler, knuser, maser, er fulle og velter ting, gir de handleliste og forlanger at de skal gå og plukke varer for dem. Jeg er alltid kjempehøflig i butikkene for de får landet til å gå rundt på minimal lønn... 😊 Anonymkode: d4953...c92 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #132 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det spørs på alderen. Er du over 30 år ser jeg ned på deg ja, og det blir verre desto eldre. Det er omtrent som hvis man så en 50 åring gikk rundt som avisbud i gamle dager. Man vet at han har fucket opp ganske bra i livet og må ta en jobb som ikke krever noe kvalifikasjoner. Og nei jeg ser ikke på butikkarbeider fagbrev som et reelt fagbrev på linje med elektriker, mekaniker, rørlegger, sveiser, ol. Det har kun kommet for å pushe lønn, ikke fordi man trenger noe reelle fagkvallifikasjoner for jobben. Anonymkode: ab502...c5f For en idiot! Anonymkode: d4953...c92 3
AnonymBruker Skrevet 19. september #133 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva er vitsen med mastergrad for å dra mat forbi en scanner hele dagen. Totalt bortkastet penger. Anonymkode: f800f...857 Kanskje tenke på hva man trives best som av yrker? Man er ikke lykkelig på jobb bare av å tjene mest mulig! Anonymkode: d4953...c92 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #134 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kanskje tenke på hva man trives best som av yrker? Man er ikke lykkelig på jobb bare av å tjene mest mulig! Anonymkode: d4953...c92 Nettopp. Hun jobbet som det hun var utdannet som en periode, men fant ut hun ville ha en annen type hverdag også. Hun var ferdig med det. Hun har elsket jobben sin i butikk. Alt handler ikke om penger Anonymkode: d09b2...51a 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #135 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje tenke på hva man trives best som av yrker? Man er ikke lykkelig på jobb bare av å tjene mest mulig! Anonymkode: d4953...c92 Ok, jeg trives ok i mitt yrke og tjener 3x butikklønn. Hater ikke jobben, elsker den heller ikke. Jobb for meg er en måte å tjene penger på, ikke meningen med livet. Har hus, hytta, kone, familie etc å leve for. Anonymkode: f800f...857
AnonymBruker Skrevet 21. september #136 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 16.11): Jeg ser ikke ned på folk som jobber i butikk, men jeg ser ned på nedlatende folk som deg. Du oser av dårlige holdninger selv når du prøver å pakke dem inn. Anonymkode: 1a24e...013 Om du ikke tåler folk som skriver hva de mener på et spørsmål som ts selv stiller, så ikke gå inn på slike tråder. Ts(og du) må regne med andre svar enn «du er så viktig atte!» «ærlig arbeid!» «så flink du er!». AnonymBruker skrev (På 16.9.2025 den 10.58): Jeg tenker at dere sannsynligvis ikke har 130 i IQ, og ut over det tenker jeg at dere gjør en mye viktigere jobb og er et mye mer positivt tilskudd i verden enn en advokat med million pluss lønn. Anonymkode: 96fa1...778 Atte hæ? Du er ikke seriøs nå. Selvsagt gjør ikke en butikkansatt en viktigere jobb enn en advokat. Anonymkode: c33fc...de2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #137 Skrevet 21. september Nei hvorfor skulle jeg det ? Anonymkode: 13780...677
AnonymBruker Skrevet 21. september #138 Skrevet 21. september Absolutt ikke. Jeg jobbet i butikk selv under studiene, og anser det ikke som en lettvint jobb for idioter, det var slitsomt. For min del både psykisk og fysisk, jeg er ikke lagd for det, men jeg ser ikke ned på de som trives med yrket av den grunn. Riktignok hadde jeg alle slags kollegaer, ikke alle var like påskrudd, men sånn er det jaggu ellers i arbeidslivet også. Høy utdannelse og rådgiverstilling er på ingen måte synonymt med å være oppegående, eller noen det er hyggelig å ha rundt seg. De verste med butikkjobb var uansett ikke kollegaene mine, det var kundene, de som aldri så ut til å ha jobbet med kundeservice en eneste dag av sitt liv. Anonymkode: 0249e...8be 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #139 Skrevet 21. september Definitivt ikke! Jeg setter enormt stor pris på jobben dere gjør! Anonymkode: cf20d...a94 1
AnonymBruker Skrevet 21. september #140 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (På 19.9.2025 den 3.08): Det spørs på alderen. Er du over 30 år ser jeg ned på deg ja, og det blir verre desto eldre. Det er omtrent som hvis man så en 50 åring gikk rundt som avisbud i gamle dager. Man vet at han har fucket opp ganske bra i livet og må ta en jobb som ikke krever noe kvalifikasjoner. Og nei jeg ser ikke på butikkarbeider fagbrev som et reelt fagbrev på linje med elektriker, mekaniker, rørlegger, sveiser, ol. Det har kun kommet for å pushe lønn, ikke fordi man trenger noe reelle fagkvallifikasjoner for jobben. Anonymkode: ab502...c5f Salg- og service fagbrev kan brukes til mye mer en "bare stå i butikk". Det er absolutt et verdig fagbrev og det krever skolegang +erfaring for å bestå i tillegg til en praktisk eksamen på lik linje som de andre yrkene med fagbrev som du godkjenner. Anonymkode: cc92e...c15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå