c_buk Skrevet 15. september #21 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Selvfølgelig! Man fyller jo ut skjemaet, selskapet vurderer det og gir avslag hvis de mener du er for syk, for eksempel. Eller hva tror du, at de skal i årevis tjene penger på noen som egentlig ikke er forsikret, men bare tror at han er forsikret? Anonymkode: ec9ca...170 Man er jo forsikret, men ikke i alle tilfeller, f.eks ifm. alle sykdommer ved uføreforsikring. Men dersom man som kunde likevel vil ha forsikringen vil den i noen tilfeller være gjeldende. Da må man se til vilkårene, og da er det opp til kunden om produktet (forsikringen) er verdt det eller ikke. Å foreta forhåndsvurderinger av alle vilkår er noe aldri forsikringsselskapene vil gjennomføre, og det er kundens ansvar.
AnonymBruker Skrevet 15. september #22 Skrevet 15. september Min erfaring er at det er veldig vanskelig og at man må hyre advokat, men at det da ordner seg. Og da dekkes også advokatutgiftene. Men man må ha råd til å legge ut. Anonymkode: 87bfc...ecb 1
AnonymBruker Skrevet 15. september #23 Skrevet 15. september c_buk skrev (12 minutter siden): Man er jo forsikret, men ikke i alle tilfeller, f.eks ifm. alle sykdommer ved uføreforsikring. Men dersom man som kunde likevel vil ha forsikringen vil den i noen tilfeller være gjeldende. Da må man se til vilkårene, og da er det opp til kunden om produktet (forsikringen) er verdt det eller ikke. Å foreta forhåndsvurderinger av alle vilkår er noe aldri forsikringsselskapene vil gjennomføre, og det er kundens ansvar. Vi snakker om to forskjellige ting Anonymkode: ec9ca...170
AnonymBruker Skrevet 15. september #24 Skrevet 15. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gubben har kjempet siden 2018 etter arbeidsulykke og siste de klarte å trykke ut av seg at dysleksi kunne være årsaken til vanskene. Altså han fikk 4 kraniet brud, brukket hå dked, brukket tommel, brudd i rygg knust over kjeve etter et tre over seg. Sliter med smerter, hukommelse, de fjernet så og si alle tenner i overkjeve og i deler av underkjeven, enda klarer de å si at plager med hukommelse , smerter og koordinasjon kommer av dysleksi. Så en må kjempe og kjempe, for er det noe de kan skylde på gjør de det Mens nav godkjente som arbeidsulykke og utbetaling ekstra Anonymkode: 52840...a9f Har han vært hos nevrolog og nevropsykolog for å kartlegge hvor gale skadene er? Jeg har selv en skade, og holder på nå å få hjelp av en advokat Anonymkode: 953ef...722
AnonymBruker Skrevet 16. september #25 Skrevet 16. september Personlig hater jeg forsikringsselskaper. De er gjerrige og utspekulerte og vil benytte enhver mulighet til ikke å gi deg utbetaling, kun brøkdeler i beste fall, når du først trenger dem, hvilket som regel er svært sjelden. Nå eier jeg ingenting av vesentlig verdi og har null forsikringer. Kunne ikke følt meg bedre. Dersom noe alvorlig skulle skje, så har jeg spart opp alle de unødvendige pengene jeg ellers ville ha brukt på forsikringer gjennom mange år. Føkk dem. Anonymkode: 18e0f...69a
AnonymBruker Skrevet 16. september #26 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har han vært hos nevrolog og nevropsykolog for å kartlegge hvor gale skadene er? Jeg har selv en skade, og holder på nå å få hjelp av en advokat Anonymkode: 953ef...722 Ja. Vært inne til mange undersøkelse. Både nevrolog og nevropsykolog har sagt at det er skadder etter arbeidsulykke,mens forsikringen sier det er dysleksi som er årsak Anonymkode: 52840...a9f
AnonymBruker Skrevet 16. september #27 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det spiller ingen rolle. Forsikringsselskapene er kjent for å lete etter en grunn til å ikke betale ut pengene, vilkår eller ei. Anonymkode: ec9ca...170 Aldri opplevd. Anonymkode: d9dfa...cd4
Rosa Dartle Skrevet 16. september #28 Skrevet 16. september Jeg var i en periode på AAP etter kreft. Fikk da utbetalt 5000 ekstra fra forsikringen i måneden. Det var jo småpenger, men jeg opplevde at jeg virkelig trengte dem. Det aller beste er nok om man heller sparer masse og setter på en høyrentekonto til trange tider, men jeg er ikke flink nok til å spare..
AnonymBruker Skrevet 16. september #29 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei, det er bare tull. Kanskje man har angst og nemlig pga.angst trener man mye og spiser ekstra sunt? Anonymkode: ec9ca...170 Ja, det kan hende for enkeltmennesker, men på gruppenivå ser det annerledes ut. Anonymkode: f6944...db9 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #30 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja. Vært inne til mange undersøkelse. Både nevrolog og nevropsykolog har sagt at det er skadder etter arbeidsulykke,mens forsikringen sier det er dysleksi som er årsak Anonymkode: 52840...a9f Beklager at dere må gjennom dette. Takk for at han og dere tar kampen mot de. De vet nok at dersom de taper, blir det kostbart for dem. Nettopp derfor mener de at det er verdt å ta kampen mot han. Stå på! Anonymkode: 65260...b47 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #31 Skrevet 16. september Ja, har opplevd det flere ganger. Og hver gang er det samme selskap: Gjensidige. Det gjelder spesielt husforsikring. 3 x vannlekkasje med skader som de nektet å gjøre noe med, annet enn å sende en takstmann som sa at de ikke visste hvordan dette oppsto. Måtte pent betale selv da beboerne i borettslaget ikke fikk ha direkte kontakt med selskapet, så når styret avsluttet saken kunne jeg ikke gjøre mer. De har også nektet å erstatte ting jeg ble frastjålet på jobbreise, og nektet å dekke behandling gjennom jobb. Det sier seg selv at jeg aldri har valgt Gjensidige selv, det har vært forsikringer som går gjennom andre; borettslag og jobb. Anonymkode: f4044...72b 5
AnonymBruker Skrevet 16. september #32 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Aldri opplevd. Anonymkode: d9dfa...cd4 Og hvor mange ganger har du faktisk brukt forsikringer; hvor mye har du betalt i egenandel, og hvor mye har du betalt dem gjennom årene? Do the f-in math! For de aller fleste så lønner det seg ikke, men myndighetene påtvinger deg mange forsikringer, og nordmenn generelt aksepterer hva som helst uten å tenke selv. Rosa Dartle skrev (4 minutter siden): Jeg var i en periode på AAP etter kreft. Fikk da utbetalt 5000 ekstra fra forsikringen i måneden. Det var jo småpenger, men jeg opplevde at jeg virkelig trengte dem. Det aller beste er nok om man heller sparer masse og setter på en høyrentekonto til trange tider, men jeg er ikke flink nok til å spare.. Nettopp! Anonymkode: 18e0f...69a
AnonymBruker Skrevet 16. september #33 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Personlig hater jeg forsikringsselskaper. De er gjerrige og utspekulerte og vil benytte enhver mulighet til ikke å gi deg utbetaling, kun brøkdeler i beste fall, når du først trenger dem, hvilket som regel er svært sjelden. Nå eier jeg ingenting av vesentlig verdi og har null forsikringer. Kunne ikke følt meg bedre. Dersom noe alvorlig skulle skje, så har jeg spart opp alle de unødvendige pengene jeg ellers ville ha brukt på forsikringer gjennom mange år. Føkk dem. Anonymkode: 18e0f...69a Selv har jeg utelukkende positive erfaringer med forsikringsselskaper. Aldri vært noe tull, verken når det kommer til helse eller biler. Anonymkode: b64ac...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #34 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv har jeg utelukkende positive erfaringer med forsikringsselskaper. Aldri vært noe tull, verken når det kommer til helse eller biler. Anonymkode: b64ac...e0f For å sitere meg selv: AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hvor mange ganger har du faktisk brukt forsikringer; hvor mye har du betalt i egenandel, og hvor mye har du betalt dem gjennom årene? Do the f-in math! For de aller fleste så lønner det seg ikke, men myndighetene påtvinger deg mange forsikringer, og nordmenn generelt aksepterer hva som helst uten å tenke selv. Anonymkode: 18e0f...69a Anonymkode: 18e0f...69a
AnonymBruker Skrevet 16. september #35 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og hvor mange ganger har du faktisk brukt forsikringer; hvor mye har du betalt i egenandel, og hvor mye har du betalt dem gjennom årene? Do the f-in math! For de aller fleste så lønner det seg ikke, men myndighetene påtvinger deg mange forsikringer, og nordmenn generelt aksepterer hva som helst uten å tenke selv. Jeg har brukt mine forsikringer mange ganger, og fått utbetalt mye mer enn jeg noensinne kommer til å betale inn. Anonymkode: d9dfa...cd4 1 1
Laraa Skrevet 16. september #36 Skrevet 16. september (endret) AnonymBruker skrev (21 timer siden): Mm, her i huset driver vi dog og krangler med forsikringen om uføreforsikringen også, så er ikke som om den dekker alt nødvendigvis. Er man uheldig får man feks to diagnoser samtidig, der den ene er dekket og den andre ikke. Gjett hvilken forsikringsselskapet mener er den utløsende årsak? Gjett hvilken vi og alle legene mener er utløsende årsak? Og slik går no dagan. Heldigvis har vi overskudd til å ta denne kampen. Og selv om vi leste hver setning i vilkårene var ikke vi heller forberedt på at alt er opp til forsikringsselskapets egen lege å bestemme... som aldri har møtt pasienten. Det er et ganske interessant konsept. Man må passe på å være riktig syk, det er lurt Da går det smooth for de fleste vil jeg tro. Også interessant at arbeidsgivers forsikring utbetaler uten spørsmål, mens Gjensidige stadig finner nye ting å trenere dette med. Glad vi har forsikringen gjennom arbeidsgiver også da, så med aap og den har mannen omtrent full lønn. Den andre forsikringen blir bonus. Men vi har betalt for den, og vi skal nok få orden på det. Anonymkode: 94650...c33 Jeg kunne gjettet meg gjensidige. Jeg hadde selv en dårlig magefølelse da jeg skulle tegne forsikringen. Har autisme, men er høytfungerende og har fungert normalt i jobb i alle år uten tilrettelegging. Så når Gjensidige skriver svart på hvitt ikke bare en gang, men flere ganger og er vanvittig opphengt at forsikringen blir dyrere pga tilstanden min og ikke dekker uføre/skade relatert til autisme, tenker jeg at det ikke er noe poeng for meg. Som en skrev over i kommentarfeltet. Han har dysleksi og var i en ulykke med kraniebrudd og forsikringen klarte jaggu å vri det til at det er pga dysleksi. Jeg fikk selv en følelse av at om fikk kreft ville Gjensidige klare å vil vri det til at det er pga autisme. Endret 16. september av Laraa 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #37 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har brukt mine forsikringer mange ganger, og fått utbetalt mye mer enn jeg noensinne kommer til å betale inn. Anonymkode: d9dfa...cd4 Fint for deg. Men det finner jeg svært vanskelig å tro på. Du må sikkert jobbe for et. Sist gang jeg kontaktet mitt forsikringsselskap ved et ødelagt avløpssystem måtte jeg betale 50% i egenandel. Den første gangen måtte jeg krangle med den mest kverulante advokaten de hadde ansatt i ukesvis uten hell. Jeg fikk null utbetalt. Få ting føles bedre enn å løsrive seg fra disse gribbene. Anonymkode: 18e0f...69a
AnonymBruker Skrevet 16. september #38 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fint for deg. Men det finner jeg svært vanskelig å tro på. Du må sikkert jobbe for et. Sist gang jeg kontaktet mitt forsikringsselskap ved et ødelagt avløpssystem måtte jeg betale 50% i egenandel. Den første gangen måtte jeg krangle med den mest kverulante advokaten de hadde ansatt i ukesvis uten hell. Jeg fikk null utbetalt. Få ting føles bedre enn å løsrive seg fra disse gribbene. Anonymkode: 18e0f...69a Det blir jo ditt problem. Jeg har fått utbetalt et sekssifret beløp for de skadene jeg hat hatt så langt i livet. Men så har ikke jeg valgt et ubrukelig selskap heller da. Anonymkode: d9dfa...cd4 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #39 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir jo ditt problem. Jeg har fått utbetalt et sekssifret beløp for de skadene jeg hat hatt så langt i livet. Men så har ikke jeg valgt et ubrukelig selskap heller da. Anonymkode: d9dfa...cd4 Og hvilket selskap er ikke "ubrukelig" etter din mening? Anonymkode: 18e0f...69a
AnonymBruker Skrevet 16. september #40 Skrevet 16. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hvilket selskap er ikke "ubrukelig" etter din mening? Anonymkode: 18e0f...69a Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: d9dfa...cd4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå