Gå til innhold

Skrive en refleksjon/metatekst

Thomasine

Anbefalte innlegg

Jeg skal skrive en refleksjon til den endelige mappa i studiet mitt. Jeg mener teksten bør gjenspeile meg som person, og jeg er ikke av den formelle typen...;) Jeg liker å skrive enkelt og greit, og har lite til overs for de som absolutt skal "briefe" med fremmedord i slike tekster. Hva synes dere? Er det nødvendig å skrive så veldig formelt i slike tekster?

Og hva med små smilies eller andre måter vise et "lite glimt med øye"? Blir det dumt? Må det være så innmari "tørt"? Vil en sensor "kicke" på en tekst som er skrevet lett og kanskje ispedd litt humor her og der? :kø:

Hva synes folket? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Har ikke skrevet en slik en selv, men har skrevet liknende ting. IKKE bruk smileysene, uansett hvor fristende det er. "..." er også litt forbudt, og vær forsiktig med utropstegn. Men humor syns jeg du burde kunne ha med - kommer litt an på hva slags studie det gjelder, hva temaet er, hva slags sensor du får - men er det relevant, så ta med humoren din. Snerten faghumor, gjerne litt mellom linjene, beviser jo bare hvor mye du har skjønt og hvor godt kjent du er med faget ditt. Og, selvsagt, at du er et menneske det burde gå an å arbeide sammen med.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

:ler:

Er absolutt enig i at det ikke er noe vits i å pakke budskapet inn i stive fremmedord og krotete vendinger. Det skal jeg love at sensor blir lei av!

Bruk en enkel stil, og la gjerne personligheten din komme til syne. Men ikke overdriv! Knurr kommer med gode råd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...;) Skal snart levere...,)

Lurer på et par ting til:

* Bør jeg la være å komme med egne meninger (kritikk) av selve studieopplegget i refleksjonen og heller ta dette opp noen uker senere da vi skal ha evaluering av hele studiet?

* Kan jeg bruke ordet "jenke seg" i refleksjonen? Finner ikke et bedre uttrykk... :klø:

Vil uttrykke at i et samarbeidsprosjekt må alle jenke seg og ta hensyn til hverandre...

Ordboka har ikke ordet og ordet "moderere" virker så tørt... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...