Koneko Skrevet 11. september #41 Skrevet 11. september (endret) Skotskruter vil ofte visuelt forsterke det om man er brei over baken eller hoftene f.eks., så derfor ser det gjerne bedre ut om man er veldig smalt bygd. Endret 11. september av Koneko
AnonymBruker Skrevet 11. september #42 Skrevet 11. september Jeg synes skjørtet var kjempefint. Er det i et tynt, litt grovt bomulls- el linstoff. Ville også hatt en enkel og vid topp i svart eller hvitt til, kortermet og løs i lin eller bomull. Anonymkode: 3bc49...79e
AnonymBruker Skrevet 11. september #43 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Svart topp og svart skjørt, hvite bare legger? Hva med sko? Anonymkode: 746df...cbe Tenkte på det skjørtet med ruter. Selv ville jeg ikke valgt svart, heller latte og samme med sko, men TS vil ha svart. Anonymkode: 4cce2...259
absinthia Skrevet 13. september #44 Skrevet 13. september (endret) Sniffen skrev (På 10.9.2025 den 19.08): Hei! Jeg vet at man kan kle se som man vil og gå i de klærne man selv liker, men likevel ønsker jeg å kle meg etter alderen. Jeg er en dame i 50-årene og fant et skjørt jeg lurer på å kjøpe. Jeg går hverken i skjørt eller kjoler, så er ikke oppdatert på hva som kler meg. Jeg skal nå til varmere strøk og med mine hetetokter tror jeg at jeg denne gangen må ta steget og ta på et skjørt for å ikke bli for varm 🤣 Jeg er altså i 50-årene, har halvlangt hår i hestehale og tenker en svart t-skjorte og svarte, enkle sandaler....hva tenker dere om dette skjørtet i det scenarioet? Jeg har nettopp kjøpt det, eller et annet som er nesten helt likt, og er 52. Tenkte det ville gjøre seg med kort jakke, ullstrømpebukse, militærstøvler eller høye støvletter med litt platå og høye hæler ( 60-70- talls stil) . Mulig jeg også ville ha brukt mary janes med platå til om jeg hadde hatt det. Har for øvrig testet det og det gjør seg med kort figursydd blazer i kordfløyel og skjerf til, samt de nevnte støvlettene. Jeg er ikke spesielt høy eller smal, men passe slank og litt under middels høy. Jeg ville ikke brukt dette på sommeren eller til lave sko. Tenker det kunne gjort seg med en litt tettsittende tynn ullgenser også.. Endret 13. september av absinthia
AnonymBruker Skrevet 14. september #45 Skrevet 14. september Har du vurdert linbukser? Det er luftig og man er velkledd. Parttwo har noen i god kvalitet (krøller lite og er ikke gjennomsiktig). Synes det skjøtet var veldig vinter, og britisk adelig… Anonymkode: 5a402...241 2
Hanne67 Skrevet 14. september #46 Skrevet 14. september Jeg forbinder slike skjørt med folk over 80 😅 I og med at du skal til varmere strøk så ville jeg ha valgt noe luftigere noe, og gjerne en kjole. Da kan du ha ei jakke du kan ta på om det blir kjølig og av når hetetoktene slår til. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #47 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har du vurdert linbukser? Det er luftig og man er velkledd. Parttwo har noen i god kvalitet (krøller lite og er ikke gjennomsiktig). Synes det skjøtet var veldig vinter, og britisk adelig… Anonymkode: 5a402...241 og noe avdøde dronning Elizabeth brukte i sin tid og ofte på sine eldre dager. Anonymkode: f9921...c37
AnonymBruker Skrevet 14. september #48 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 19.56): Det skjørtet der er rimelig «kjerring» om du er mer enn 30… Anonymkode: 35d56...36e Men hva tenker du egentlig når du kaller et plagg for "kjerring"? Er ikke "kjerring" nettopp en negativt ladet måte for unge å beskrive klesstilen til damer over en viss alder? TS er jo per definisjon i kjerringalderen, så hva er da galt med å kle seg "kjerring"? Hvis hun kler seg mer ungdommelig, så kommer jo fort kommentarene om at hun prøver for hardt, innbiller seg noe eller at hun burde kle seg mer voksent. Hva mener du er ok måte å kle seg på når man er middelaldrende eller eldre? Jeg synes ikke skjørtet var noe pent, og i tillegg virker det veldig upraktisk til bruk i varmere strøk. Men om TS liker skjørtet og selv synes det funker i varmt vær, så synes jeg det er helt passende. TS burde bare spørre seg selv: "liker jeg dette skjørtet? Kommer jeg til å bruke det?" Hvis svaret er ja, så er skjørtet riktig. TS; go for it! En 50-åring går i det hun vil, og lar andre mene det de vil. Anonymkode: 2cffa...27f 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #49 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men hva tenker du egentlig når du kaller et plagg for "kjerring"? Er ikke "kjerring" nettopp en negativt ladet måte for unge å beskrive klesstilen til damer over en viss alder? TS er jo per definisjon i kjerringalderen, så hva er da galt med å kle seg "kjerring"? Hvis hun kler seg mer ungdommelig, så kommer jo fort kommentarene om at hun prøver for hardt, innbiller seg noe eller at hun burde kle seg mer voksent. Hva mener du er ok måte å kle seg på når man er middelaldrende eller eldre? Jeg synes ikke skjørtet var noe pent, og i tillegg virker det veldig upraktisk til bruk i varmere strøk. Men om TS liker skjørtet og selv synes det funker i varmt vær, så synes jeg det er helt passende. TS burde bare spørre seg selv: "liker jeg dette skjørtet? Kommer jeg til å bruke det?" Hvis svaret er ja, så er skjørtet riktig. TS; go for it! En 50-åring går i det hun vil, og lar andre mene det de vil. Anonymkode: 2cffa...27f Ja, hun går selvfølgelig i det hun vil, men hun spurte oss hva vi mente. Hun trenger jo ikke å høre på det. Anonymkode: f9921...c37 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #50 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 20.38): Det er bare en ung trendy person som kanskje kan få det skjørtet til å se pent og stilig ut. På alle andre vil være et bestemorskjørt og det er i tillegg veldig langt unna et sommerskjørt. Det vil se helt malplassert ut i 20 varmegrader. Anonymkode: 5695e...1cb Hvis du liker skjørtet så syns jeg du skal kjøpe det! Det er smak og behag, vi liker forskjellige ting. Og det er absolutt ikke upassende for alderen på noen som helst slags måte. Men jeg må si meg litt enig med med innlegget jeg har sitert her. Jeg mener både mønsteret, lengden og fasongen gjerne heller vil få deg til å se eldre og mer "kjerring" ut. Og at man må være en ganske ung "fashionista" for å få det til å se "fresht" ut. Jeg tror du kunne ha funnet andre skjørt/kjoler med snitt og mønster som ville ha sett "freshere" ut. Men det er som sagt absolutt ikke noe i veien med det, og det er absolutt ikke upassende, så hvis du liker det så er det bare å go for it! 😊 Anonymkode: a4f05...969 1
AnonymBruker Skrevet 14. september #51 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvis du liker skjørtet så syns jeg du skal kjøpe det! Det er smak og behag, vi liker forskjellige ting. Og det er absolutt ikke upassende for alderen på noen som helst slags måte. Men jeg må si meg litt enig med med innlegget jeg har sitert her. Jeg mener både mønsteret, lengden og fasongen gjerne heller vil få deg til å se eldre og mer "kjerring" ut. Og at man må være en ganske ung "fashionista" for å få det til å se "fresht" ut. Jeg tror du kunne ha funnet andre skjørt/kjoler med snitt og mønster som ville ha sett "freshere" ut. Men det er som sagt absolutt ikke noe i veien med det, og det er absolutt ikke upassende, så hvis du liker det så er det bare å go for it! 😊 Anonymkode: a4f05...969 Enig, men hun trenger ikke spesielle klær for å bli kjerring, for det er hun i hennes alder! Anonymkode: 746df...cbe
AnonymBruker Skrevet 14. september #52 Skrevet 14. september Ville mye heller gått for det plisserte. Lettere i stoffet (du sier du blir fort varm), og lettere å kle både opp og ned. Jeg er 45 og bruker plisserte skjørt ofte. Anonymkode: 1a96f...e86
AnonymBruker Skrevet 14. september #53 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Enig, men hun trenger ikke spesielle klær for å bli kjerring, for det er hun i hennes alder! Anonymkode: 746df...cbe Nå skal ikke jeg begynne på en lang diskusjon om ordet kjerring i en tråd som handler om et skjørt, men for meg har ikke definisjonen kjerring noe med alder å gjøre, men holdninger og typisk klesstil og slike ting. Som bare skriker traust middelaldrende/gammel dame. Det er kjerring for meg. Så jeg mener ikke at TS er kjerring, men at det skjørtet fort kan bli kjerring på henne. Og at man helt fint kan ha holdninger/hår/klær/sminkestil som er ikke-kjerring i både TS sin alder, og alle andre aldre 😊 Anonymkode: a4f05...969 2
AnonymBruker Skrevet 14. september #54 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå skal ikke jeg begynne på en lang diskusjon om ordet kjerring i en tråd som handler om et skjørt, men for meg har ikke definisjonen kjerring noe med alder å gjøre, men holdninger og typisk klesstil og slike ting. Som bare skriker traust middelaldrende/gammel dame. Det er kjerring for meg. Så jeg mener ikke at TS er kjerring, men at det skjørtet fort kan bli kjerring på henne. Og at man helt fint kan ha holdninger/hår/klær/sminkestil som er ikke-kjerring i både TS sin alder, og alle andre aldre 😊 Anonymkode: a4f05...969 Enig i at dette er en annen diskusjon, men jo,- her tar du feil, og dette har vert diskutert her før. Ei kjerring blir brukt i vertfall på Vestlandet som ens kjære kone, derav sier mange der kjerring om kona si, altså positivt ment. Så er det også mange som bruker det som benevnelse for en godt voksen kvinne, ei som nærmer seg 50 og over det. Heller ikke noe negativt i det. Anonymkode: 746df...cbe
AnonymBruker Skrevet 14. september #55 Skrevet 14. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig i at dette er en annen diskusjon, men jo,- her tar du feil, og dette har vert diskutert her før. Ei kjerring blir brukt i vertfall på Vestlandet som ens kjære kone, derav sier mange der kjerring om kona si, altså positivt ment. Så er det også mange som bruker det som benevnelse for en godt voksen kvinne, ei som nærmer seg 50 og over det. Heller ikke noe negativt i det. Anonymkode: 746df...cbe Ja jeg er enig i det du sier her om bruken av kjerring, min far er nordlendig og kaller min mor for kjerringa, som i kona. Men nå tenkte jeg på definisjonen av kjerring mer når det kommer til stil og klesstil, dere flere her har skrevet at skjørtet ser "kjerring" ut. Da mener man ikke noens kjære kone på 29 år. Så det var i denne sammenheng jeg mente at alderen ikke betyr noe, det er hvordan du kler deg ut fra alderen. Anonymkode: a4f05...969
AnonymBruker Skrevet 19. september #56 Skrevet 19. september Styggeste skjørt jeg har sett på lenge, passer best i bosset. Anonymkode: 6f37e...8a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå