AnonymBruker Skrevet 10. september #1 Skrevet 10. september I mange år hadde jeg fast frisør , ble alltid fornøyd. Hun klipte håret slik at jeg kunne vente i 3-4 månder mellom hver gang. Jeg er nøye med å Kure og ta vare på det selv. Så det holdt seg bra i den tiden. Jeg mistet henne for to år siden. Å jeg har prøvd ut flere. Men det som skjer med de alle. Er at det blir feil etter bare to tre uker. Du er liksom fornøyd når du går derifra. Men så merker du det fort mister fasong og blir tungt på feil måte. Frisør koster jo fort mye. Å har ikke økonomi til å klippe meg hver måned. Lurer på om det er ny greie de klipper på. At du må klippe deg oftere?. Frustrert tre uker siden jeg klippa meg. Nå er det umulig igjen. Anonymkode: 6c2ce...e92 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #2 Skrevet 10. september Det er vel ingen som vil innrømme det, men jeg har lurt på det samme selv. Noen ganger får jeg ettervekst allerede et par dager etter striping... Anonymkode: 41c7f...be5 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #3 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel ingen som vil innrømme det, men jeg har lurt på det samme selv. Noen ganger får jeg ettervekst allerede et par dager etter striping... Anonymkode: 41c7f...be5 Det har jeg hørt av flere. Skjelden jeg tar striper selv. Anonymkode: 6c2ce...e92
AnonymBruker Skrevet 10. september #4 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel ingen som vil innrømme det, men jeg har lurt på det samme selv. Noen ganger får jeg ettervekst allerede et par dager etter striping... Anonymkode: 41c7f...be5 Om du har mørkere ettervekst syns det etter 2 uker uansett… Anonymkode: 1ae61...825
Grüner Skrevet 10. september #5 Skrevet 10. september (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel ingen som vil innrømme det, men jeg har lurt på det samme selv. Noen ganger får jeg ettervekst allerede et par dager etter striping... Anonymkode: 41c7f...be5 Da hadde du det allerede da du gikk derfra. Hår vokser ikke så fort at du får utvekst etter et par dager. Men de striper ofte bevisst ikke helt inn til hodebunnen for å skåne den Endret 10. september av Grüner 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #6 Skrevet 10. september Da jeg var student hadde jeg en frisør som mente jeg måtte klippe tupper og stripe håret hver fjerde uke, så jeg gikk rett på limpinnen. Hadde egentlig ikke råd til det, og jeg prøvde egentlig å spare til lengre hår, men frisøren insisterte. Hadde dessverre han frisøren i et tiår😬 Nå har jeg ei fantastisk frisør som kan finne på å si "nei, du trenger ikke å klippe eller stripe det på en stund nå, vi avventer litt med ny time". Nå i sommer prøvde jeg å sette opp time i august, men hun insisterte på at vi ikke rørte håret før i september😅 Slike folk liker jeg😍 Anonymkode: b1849...93c
AnonymBruker Skrevet 10. september #7 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da jeg var student hadde jeg en frisør som mente jeg måtte klippe tupper og stripe håret hver fjerde uke, så jeg gikk rett på limpinnen. Hadde egentlig ikke råd til det, og jeg prøvde egentlig å spare til lengre hår, men frisøren insisterte. Hadde dessverre han frisøren i et tiår😬 Nå har jeg ei fantastisk frisør som kan finne på å si "nei, du trenger ikke å klippe eller stripe det på en stund nå, vi avventer litt med ny time". Nå i sommer prøvde jeg å sette opp time i august, men hun insisterte på at vi ikke rørte håret før i september😅 Slike folk liker jeg😍 Anonymkode: b1849...93c Heldig du som har fått slik frisør nå. Minner om den jeg hadde. Neste klipp skal jeg ta dette opp. Anonymkode: 6c2ce...e92
AnonymBruker Skrevet 10. september #8 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Om du har mørkere ettervekst syns det etter 2 uker uansett… Anonymkode: 1ae61...825 Ja, men det er viktig hvordan det syns, og her ligger frisørkunsten. Det skal ikke stripes tett og i en jevn linje med hodebunnen. Øverste 1-2 cm bør være litt ujevn for at etterveksten skal se mer naturlig ut og ikke som en linjal i kontrastfarge. Enten gjør noen frisører det med vilje eller så vet de ikke bedre. Har opplevd akkurat dette mange ganger. Nå har jeg en utrolig flink frisør som vet hva hun driver med, både med striper og klipp, og jeg kan drøye det til 10 uker. Anonymkode: aa507...b12
Anonymbruker*** Skrevet 10. september #9 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg var student hadde jeg en frisør som mente jeg måtte klippe tupper og stripe håret hver fjerde uke, så jeg gikk rett på limpinnen. Hadde egentlig ikke råd til det, og jeg prøvde egentlig å spare til lengre hår, men frisøren insisterte. Hadde dessverre han frisøren i et tiår😬 Nå har jeg ei fantastisk frisør som kan finne på å si "nei, du trenger ikke å klippe eller stripe det på en stund nå, vi avventer litt med ny time". Nå i sommer prøvde jeg å sette opp time i august, men hun insisterte på at vi ikke rørte håret før i september😅 Slike folk liker jeg😍 Anonymkode: b1849...93c Noen lytter til frisører som jeg kanskje ville lyttet til en overlege. Det er så mye svada, økonomiske insentiver og pushing av produkter i skjønnhetsindustrien at jeg tenker man skal ta det meste med en klype salt... Jeg personlig tviler på at frisører er så gjennomtenkte at de bevisst klipper feil for at kunden skal komme fort tilbake. Her tenker jeg frisøren enten er mindre dyktig enn tidligere frisør, eller bare gjør det mindre etter ts sin personlige smak. Er man ikke fornøyd etter gjentatte timer er det vell på høy tid å bytte frisør? 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #10 Skrevet 11. september Jo kortere hår - jo oftere behov for klipp. Samme hvis du har en markant frisyre. ( Stram bob, linjalrett lugg, asymmetrisk klipp, kort på sidene, osv ) Når man er yngre har man gjerne mer volum. Med alderen mister man både fylde, volum og håret blir tørrere. Hvis du klarer å ivareta det selv så er det jo bare å gjøre det hjemme 🙂 Anonymkode: 34080...ce7
AnonymBruker Skrevet 11. september #11 Skrevet 11. september Farger hjemme, og klipper meg en gang pr år. Frisøren min vet jeg ikke kan farge hos hen, da jeg er alene med to barn Anonymkode: db171...636
AnonymBruker Skrevet 11. september #12 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Farger hjemme, og klipper meg en gang pr år. Frisøren min vet jeg ikke kan farge hos hen, da jeg er alene med to barn Anonymkode: db171...636 Du kan ikke farge håret hos frisøren fordi du er alene med to barn?? Jeg kjenner da mange alenemødre som farger håret så det kan da umulig være grunnen. Anonymkode: edf27...222
Kålrota Skrevet 11. september #13 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan ikke farge håret hos frisøren fordi du er alene med to barn?? Jeg kjenner da mange alenemødre som farger håret så det kan da umulig være grunnen. Anonymkode: edf27...222 Det er jo for eksempel veldig dyrt å farge hos frisøren, mulig det var det hun mente? 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #14 Skrevet 11. september Kålrota skrev (1 minutt siden): Det er jo for eksempel veldig dyrt å farge hos frisøren, mulig det var det hun mente? Men da er det jo pga. dårlig økonomi, ikke fordi hun har barn. Jeg har heller ikke råd til å gå til frisøren, men jeg skylder jo ikke på ungene 😅 Alle har ikke like dårlig råd. Anonymkode: edf27...222
Kålrota Skrevet 11. september #15 Skrevet 11. september Alle er ikke like gode til å ordlegge seg, men jeg skjønner ikke helt vitsen med å kverulere på det. 4
AnonymBruker Skrevet 11. september #16 Skrevet 11. september Kålrota skrev (3 minutter siden): Alle er ikke like gode til å ordlegge seg, men jeg skjønner ikke helt vitsen med å kverulere på det. Jeg kverulerer ikke, jeg lurte oppriktig på hva hun mente. Som sagt er det ikke alle med barn som har dårlig økonomi, så jeg var bare nysgjerrig på om det var en annen grunn. Anonymkode: edf27...222
AnonymBruker Skrevet 11. september #17 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg kverulerer ikke, jeg lurte oppriktig på hva hun mente. Som sagt er det ikke alle med barn som har dårlig økonomi, så jeg var bare nysgjerrig på om det var en annen grunn. Anonymkode: edf27...222 Mangel på tid? Mangel på barnevakt? Raker det egentlig deg når hun sier det? Kan du ikke bare akseptere årsaken ? Kanskje skaffe deg en ny hobby? Anonymkode: 971f4...900 1
AnonymBruker Skrevet 11. september #18 Skrevet 11. september En venninne av meg har testet ut dette i Oslo. Hun gikk til 4-5 forskjellige frisører som hun rullerte i ett års tid og fikk langt dyrere pris hvis hun kledde seg pent og billigere hvis hun så sliten ut med billig og hullete klær. Det var flere hundre kroner forskjell. Hun samlet på kvitteringer og viste meg forskjellen, samt antrekk hun hadde på seg. Plukket ut den den ene frisøren som ikke endret prisen selv om hun gikk i slitte eller merkeklær. Hun bestilte samme behandling fra alle. Anonymkode: 5c124...2d3
AnonymBruker Skrevet 11. september #19 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En venninne av meg har testet ut dette i Oslo. Hun gikk til 4-5 forskjellige frisører som hun rullerte i ett års tid og fikk langt dyrere pris hvis hun kledde seg pent og billigere hvis hun så sliten ut med billig og hullete klær. Det var flere hundre kroner forskjell. Hun samlet på kvitteringer og viste meg forskjellen, samt antrekk hun hadde på seg. Plukket ut den den ene frisøren som ikke endret prisen selv om hun gikk i slitte eller merkeklær. Hun bestilte samme behandling fra alle. Anonymkode: 5c124...2d3 Men det er jo faste priser hos frisører? Dette høres merkelig ut. Anonymkode: 4127a...482
AnonymBruker Skrevet 11. september #20 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mangel på tid? Mangel på barnevakt? Raker det egentlig deg når hun sier det? Kan du ikke bare akseptere årsaken ? Kanskje skaffe deg en ny hobby? Anonymkode: 971f4...900 Stått opp på feil side av senga eller? Klart jeg kan akseptere årsaken, lurte bare på hva årsaken er. Såpass må man tåle når man velger å delta på et åpent forum. Anonymkode: edf27...222
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå