Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 52 år og har fått «sur munn» altså munnviker som går nedover. Ser sur ut selv om jeg ikke er det. Noen som har tips til hudpleie eller behandling som kan hjelpe. Jeg har prøvd retinol, men det ser ikke ut til å virke mot akkurat dette.

Anonymkode: 33323...a41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også dette. Hudbehandling for å få en nedovermunn blid tror jeg er vanskelig.

Det jeg gjorde, var å bli flinkere til å bruke musklene rundt munnen mer for å få litt mer liv i ansiktet. Dvs ikke være helt "lam" i ansiktet til enhver tid, da ser jeg altså så muggen ut 🙈

Ble flinkere til å smile! Smile til fremmede også. Ikke sånn creepy smil altså, men et vennlig nikk hvor jeg smiler med øynene vel så mye som med munnen.

Ble veldig bevisst på dette etter at flere rundt meg sa at de ble overrasket over hvor hyggelig før vi ble kjent for jeg så så sur/streng ut

Anonymkode: 8983d...43a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har også dette. Hudbehandling for å få en nedovermunn blid tror jeg er vanskelig.

Det jeg gjorde, var å bli flinkere til å bruke musklene rundt munnen mer for å få litt mer liv i ansiktet. Dvs ikke være helt "lam" i ansiktet til enhver tid, da ser jeg altså så muggen ut 🙈

Ble flinkere til å smile! Smile til fremmede også. Ikke sånn creepy smil altså, men et vennlig nikk hvor jeg smiler med øynene vel så mye som med munnen.

Ble veldig bevisst på dette etter at flere rundt meg sa at de ble overrasket over hvor hyggelig før vi ble kjent for jeg så så sur/streng ut

Anonymkode: 8983d...43a

Samme her. Har trent på å smile oppover og ikke la munnen bare "henge" der. 

Da jeg begynte med dette for ca ti år siden, vil jeg nesten si at livet mitt forandret seg. Hver gang jeg kommer til et nytt sted, det være seg en butikk, en resepsjon, jobben min eller lignende, passer jeg alltid på å smile og møte øynene til folk.

Får så mye mer positiv feedback :) Noen ganger, når jeg skal se på pc eller konsentrere meg, vet jeg at jeg ser skikkelig sur ut. Det er det eneste stedet jeg glemmer å smile. Blir påminnet dette hvis andre ser meg og sier "ikke se så sur ut da" ;)

Anonymkode: b8309...470

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Botox hjelper. Den kan svekke muskelen som drar munnen nedover. 

Anonymkode: 030bc...494

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er 52 år og har fått «sur munn» altså munnviker som går nedover. Ser sur ut selv om jeg ikke er det. Noen som har tips til hudpleie eller behandling som kan hjelpe. Jeg har prøvd retinol, men det ser ikke ut til å virke mot akkurat dette.

Anonymkode: 33323...a41

Nei, retinol vil ikke hjelpe på "sur munn", ettersom virkestoffet ikke har effekt på ansiktsmuskulaturen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

DAO-botox

Anonymkode: 5d02c...281

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar fillers hver 3-4 måned pga sur munn. Det legges også litt i leppene for å få et mer balansert uttrykk. Det plaget meg i 9 år før jeg gjorde noe med det, gikk bare og småsmilte hele tiden for å ikke se sur ut. Jeg har bare brukt hudpleieprodukter fra ZO Skin care og SkinBetterScience, så hadde hudpleie og ansiktsøvelser hjulpet så hadde det bedret seg hos meg uten fillers;)

Anonymkode: 0d436...78d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tar fillers hver 3-4 måned pga sur munn. Det legges også litt i leppene for å få et mer balansert uttrykk. Det plaget meg i 9 år før jeg gjorde noe med det, gikk bare og småsmilte hele tiden for å ikke se sur ut. Jeg har bare brukt hudpleieprodukter fra ZO Skin care og SkinBetterScience, så hadde hudpleie og ansiktsøvelser hjulpet så hadde det bedret seg hos meg uten fillers;)

Jeg er 49 år gammel. 

AnonymBruker
Skrevet

Har bittelitt fillers ved munnvikene. Ble et kjempebra resultat. Er 52.

Anonymkode: 2bdce...d87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...