AnonymBruker Skrevet 9. september #1 Skrevet 9. september Jeg er særdeles sent ute med å ta førerkortet. Jeg har skammet meg så lenge men nå er jeg godt i gang. Har holdt på siden 19.mai og fått oppkjøringsdato om ca 6 uker. Alt har jo stort sett gått bra. Har en fantastisk kjørelærer og vi har god kjemi. Tar til meg rådene og kritikken. Men nå kjenner jeg plutselig at jeg er møkkalei. Vet ikke helt hvorfor men jeg mista plutselig litt motivasjonen. Forrige time hadde jeg glattkjøring samt sikkerhetskurs. Jeg var HELT pumpa etter det. Massiv hodepine og bare veldig sliten. Gjorde noen feil også på vei til og fra banen (ca 1 times kjøretur hver vei) som jeg ble skuffa over. Nå føler jeg meg bare helt elendig. Sint på meg selv fordi jeg ikke har gjort det her tidligere slik at jeg hadde sluppet å tenke på det nå. Livredd for å stryke på oppkjøringen. Føler jeg kjører elendig. Kommer aldri til å komme i mål. Vet ikke hvorfor jeg skriver her egentlig. Bare for å blåse ut. Redd for at jeg ikke skal føle mer mestring.. Anonymkode: efde8...12e 1 6
AnonymBruker Skrevet 9. september #2 Skrevet 9. september Dette klarer du. Se på alle som kjører bil da, det er klart du også vil få lappen. Jeg var over 40 når jeg tok lappen og følte at mye sto på spill, så flaut hvis jeg ikke fikk det til, liksom. Men det gikk jo fint. Tok den tida jeg trengte på timer og privat øvelseskjøring. Strøk på første oppkjøring, som var andre gang jeg kjørte i snøføre. Der var en nedtur, og jeg mistet litt troen på det. Men andre gangen gikk det fint. Mange stryker første gang, men så er det bare å beholde troen og kjøre opp på nytt. Å lære noe nytt i såpass voksen alder var en skikkelig opptur, og jeg er så glad for at jeg gjennomførte. Anonymkode: 88d43...cc3 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. september #3 Skrevet 9. september Haha, du er dødsflink! Jeg har holdt på i ett år. Brukt ca 60k og er ikke i nærheten. Har tatt ingenting obligatorisk enda 😂 Er egt ikke stresset, men skal ta meg sammen for familieøkonomiens skyld. Blir sykt fornøyd hvis den er i boks til jul 🤞 Anonymkode: 75469...075 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. september #4 Skrevet 9. september Man blir aldri utlært som sjåfør, men øvelse gjør mester. Anonymkode: 399c7...b06 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. september #5 Skrevet 9. september Jeg er også en gammel dame, i følge mange da Er 39 år. Har holdt på i 10 mnd nå, har litt igjen. Synes det er vanskelig, jeg blir også sliten fordi jeg bruker så mye energ, men når du kommer inn i det så slapper du mer av. Mannen min synes det er avslappende å kjøre stort sett. Tenk så deilig det blir med lappen! Du er snart der, så hold motet oppe! Jeg tror du har mye selvinnsikt, derfor føles det slitsomt. Det er mye ansvar og mye du skal tenke på. Glattkjøringen var grusom og krevende. Ikke gøyal som sønnen min mente. Oppkjøringen kommer til å gå fint! Sensor har pedaler på sin side og de passer på deg. Om du stryker er det bare å prøve en gang til. Ikke noe krise, tenk litt sånn Anonymkode: b8463...221 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #6 Skrevet 10. september Takk for oppmuntrende ord 🫶 Vet det kun er min egen feil at jeg ikke har tatt lappen tidligere. Det å kombinere 100% jobb, hus og små barn oppi dette, det har vært/er veldig heftig. Har heldigvis en mann oppi dette. Sleng på jevnlig psykologtimer på toppen pga diverse andre utfordringer 😅 Det blir nok bra til slutt når man er i mål. Å stryke er ikke verdens undergang som dere sier. Lykke til alle sammen 🤗 Anonymkode: efde8...12e 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #7 Skrevet 10. september Folk skal være glad for at det å ta sertifikat i Norge er så omfattende, stressende og krevende. Du kjører bokstavlig talt med noen potensielle rullende dødsmaskiner. Anonymkode: 0ebbd...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 10. september #8 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Folk skal være glad for at det å ta sertifikat i Norge er så omfattende, stressende og krevende. Du kjører bokstavlig talt med noen potensielle rullende dødsmaskiner. Anonymkode: 0ebbd...c4b Selvfølgelig. Jeg har allerede tenkt at de med førerkortet burde tatt teoriprøven f.eks hvert 5.år eller noe 😅. Jeg sier ikke at jeg er en ekspert men nå når jeg er under opplæring så ser jeg hvor utrolig mye rar kjøring det er.. At man har bestått oppkjøringen er jo ikke ensbetydende med at man er noen god sjåfør i alle de år man har lappen spør du meg. Anonymkode: efde8...12e
AnonymBruker Skrevet 10. september #9 Skrevet 10. september Jeg begynte å ta lappen da jeg var 38, men strøyk to ganger og fikk lapen først som 40-åring 😅 Var en periode oppgitt over min egen håpløshet men dette er nå 4 år siden, jeg kjører helt fint siden, har ikke hatt en eneste problem verken på vei eller i parkeringshuset eller noe. Så dette går helt fint, også med deg. Anonymkode: 846eb...77c 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. september #10 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig. Jeg har allerede tenkt at de med førerkortet burde tatt teoriprøven f.eks hvert 5.år eller noe 😅. Jeg sier ikke at jeg er en ekspert men nå når jeg er under opplæring så ser jeg hvor utrolig mye rar kjøring det er.. At man har bestått oppkjøringen er jo ikke ensbetydende med at man er noen god sjåfør i alle de år man har lappen spør du meg. Anonymkode: efde8...12e Nei, dette har jeg også tenkt, som en voksen dame med relativt nylig oppkjøring, og som kjører daglig i et tettbefolket strøk. Alle mannfolk, som fikk lappen som 18-åring i en bygd langt oppi pokkerivold, de burde tvinges til en ny eksamen da de bikker 40. Bare for å sjekke at de faktisk er så gode som de selv tror. 🥰😈 Anonymkode: 846eb...77c 2
piggrokken Skrevet 10. september #11 Skrevet 10. september Kan være tegn på nervøsitet siden dagen nærmer seg, men som folk sier. Det kommer til å gå bra. Forsøk å slapp av (jeg veit det ikke er lett), gjør noe du liker rett før du skal kjøre opp, og tenk på det gode, ikke det dårlige som skjer når du får lappen. Lykke til😉 1
PITTY Skrevet 10. september #12 Skrevet 10. september AnonymBruker skrev (På 9.9.2025 den 18.51): Redd for at jeg ikke skal føle mer mestring.. Du har jo mestret å komme dit du er. Og det er et godt stykke på vei det. Du/ingen kan forvente en progresjon som går kun én vei hele tiden. Det vil være noe feil. Også hos de aller fleste kandidater på en f.prøve. Du kan ikke forvente samme kvalitet/forutsigbarhet på kjøringen din mot en som har kjørt jevn og trutt i flere år. Først når lappen er i boks, det er da kjøre erfaringen din starter.
NoaideBiehtar Skrevet 11. september #13 Skrevet 11. september AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei, dette har jeg også tenkt, som en voksen dame med relativt nylig oppkjøring, og som kjører daglig i et tettbefolket strøk. Alle mannfolk, som fikk lappen som 18-åring i en bygd langt oppi pokkerivold, de burde tvinges til en ny eksamen da de bikker 40. Bare for å sjekke at de faktisk er så gode som de selv tror. 🥰😈 Anonymkode: 846eb...77c Hadde ikke hjulpet. Det er jo ikke forståelse av teorien folk i trafikken sliter med, men å omsette den til praksis. Altså at de enten gir blaffen i teorien, eller det foregår så mye samtidig at man ikke greier å forholde følge teorien oppi det hele. En teoriprøve tester jo overhodet ikke din evne til å gjøre teori om til praksis. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. september #14 Skrevet 16. september Jeg kjørte opp når jeg var 44. Du klarer det. Kan jeg kan alle. Anonymkode: 987bb...38d 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #15 Skrevet 23. september På vei til nok en kjøretime og motivasjonen er på bunn...Sutre sutre 🙈 Fatter ikke hva det er som skjer! Tror jeg bare vil være i mål. Lei av å sitte anspent og være under opplæring selv om jeg vet er nødvendig og ikke minst nyttig. Sier ikke at jeg er ferdig utlært i det hele tatt, det blir man jo aldri tenker jeg. Og enda er fiiiiire lange uker til oppkjøring. 4 uker med nervøsitet og angst 😣 Anonymkode: efde8...12e 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #16 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 23.9.2025 den 12.24): På vei til nok en kjøretime og motivasjonen er på bunn...Sutre sutre 🙈 Fatter ikke hva det er som skjer! Tror jeg bare vil være i mål. Lei av å sitte anspent og være under opplæring selv om jeg vet er nødvendig og ikke minst nyttig. Sier ikke at jeg er ferdig utlært i det hele tatt, det blir man jo aldri tenker jeg. Og enda er fiiiiire lange uker til oppkjøring. 4 uker med nervøsitet og angst 😣 Anonymkode: efde8...12e Har oppkjøring om ca fire uker også, føler meg også veldig lei men også utrolig nervøs. Føler at jeg er gravid over termin Anonymkode: b8463...221
Blekksprøyt Skrevet 23. november #17 Skrevet 23. november AnonymBruker skrev (På 23.9.2025 den 12.24): På vei til nok en kjøretime og motivasjonen er på bunn...Sutre sutre 🙈 Fatter ikke hva det er som skjer! Tror jeg bare vil være i mål. Lei av å sitte anspent og være under opplæring selv om jeg vet er nødvendig og ikke minst nyttig. Sier ikke at jeg er ferdig utlært i det hele tatt, det blir man jo aldri tenker jeg. Og enda er fiiiiire lange uker til oppkjøring. 4 uker med nervøsitet og angst 😣 Anonymkode: efde8...12e Hvordan gikk det med deg, TS? 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:31 #18 Skrevet onsdag kl. 11:31 Blekksprøyt skrev (På 23.11.2025 den 21.47): Hvordan gikk det med deg, TS? Hei! Jeg stod på første forsøk 🥳 Må si jeg er litt stolt av meg selv 🙈😅 Jeg føler enda at jeg gjør noe ulovlig når jeg er ute å kjører men det går vel over etthvert 🤗 Merkelig hvordan trafikantene oppfører seg annerledes når man ikke har en L på rumpa lengre..Det gjør meg enda tryggere for jeg føler de andre behandler meg som hvem som helst nå og ikke en som er under opplæring. Mener ikke at jeg føler meg utlært! Men det er noe annet å kjøre rundt med en L bak på bilen. Virker ikke som andre trafikanter tar deg seriøst 🫠 Anonymkode: efde8...12e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå