AnonymBruker Skrevet 9. september #1 Skrevet 9. september Jeg må fylle 98 bensin i morgen. Det er så dyrt nå at jeg kvier meg. Er onsdager gode dager nå? Er helt ut av rytme på sånne ting. Anonymkode: 61ebb...19c
Slarti Skrevet 9. september #2 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må fylle 98 bensin i morgen. Det er så dyrt nå at jeg kvier meg. Er onsdager gode dager nå? Er helt ut av rytme på sånne ting. Anonymkode: 61ebb...19c Er ikke fast rytme lenger. Men bruker du 98 så sjekk din lokale Marina. Dem har 98 og er som regel billigere enn Shell og Esso. Ev bor du i Trondheim så sjekk ut trønderoil. Dem selger 98 til pris under vanlige sin 95. Personlig kjøper jeg 98 på småbåthavna her jeg bor. Sparer fort noen kroner pr Liter. 2
AnonymBruker Skrevet 9. september #3 Skrevet 9. september I dag var det billig bensin da jeg kjørte forbi stasjonene nedi gata her. Jeg kjørte elbil, men ringte min mann som også var på veien. Da han ankom bensinstasjonen 10 minutter senere hadde prisen gått opp over 4 kroner literen! Galskap. Anonymkode: f086e...9a8 1
Slarti Skrevet 9. september #4 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I dag var det billig bensin da jeg kjørte forbi stasjonene nedi gata her. Jeg kjørte elbil, men ringte min mann som også var på veien. Da han ankom bensinstasjonen 10 minutter senere hadde prisen gått opp over 4 kroner literen! Galskap. Anonymkode: f086e...9a8 Hadde du handlet hos et mindre selskap, for eks din lokale småbåthavn hadde du sluppet slikt. Dem har gjevn pris etter hva dem betaler inn. Og den er som regel godt under bensinstasjonene. Faktisk som regel billigere for 98 på en marina en 95 på YX Eller som nevnt i min første post. Ditt lokale oljeselskap, som i Trondheim er trønderoil. Mye billigere enn kjedene.
AnonymBruker Skrevet 9. september #5 Skrevet 9. september Slarti skrev (1 minutt siden): Hadde du handlet hos et mindre selskap, for eks din lokale småbåthavn hadde du sluppet slikt. Dem har gjevn pris etter hva dem betaler inn. Og den er som regel godt under bensinstasjonene. Faktisk som regel billigere for 98 på en marina en 95 på YX Eller som nevnt i min første post. Ditt lokale oljeselskap, som i Trondheim er trønderoil. Mye billigere enn kjedene. Hvor bor du? I Vestfold så er bensinen hos småbåthavnene alltid mye dyrere enn på vanlige bensinstasjoner. Anonymkode: 74b61...8fd 1
Slarti Skrevet 9. september #6 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor bor du? I Vestfold så er bensinen hos småbåthavnene alltid mye dyrere enn på vanlige bensinstasjoner. Anonymkode: 74b61...8fd Bor nord i landet. Og her er prisen på 98 på småbåthavnene som regel samme som 95 på bensinstasjon, eller rett under. Der jeg handler så kjøper dem inn hos et lite lokalt oljeselskap som ikke er en del av de store kjedene. Har fått samme tilbakemelding fra folk andre plasser i landet også. Er vist relativt godt kjent i veteranbilmiljøene, så hør med din lokale veteranbilklubb. Rart det ikke er større konkurranse om båtfolket i oslofjorden, Eller kanskje ikke. Folk med båt der nede bryr seg jo ikke om pris (offentlig, siden båtene er så dyre kan dem ikke syte over drivstoffprisen til dem)
AnonymBruker Skrevet 9. september #7 Skrevet 9. september Hm, eneste småbåtstasjon her har dessverre bare 95 og er ikke rimelig i det hele tatt. Billigstasjonene som har flatt pris fører heller ikke 98. I det siste har jeg betalt mellom 21-25 kr/liter. Det er litt mye, synes jeg. Anonymkode: 61ebb...19c 2
Slarti Skrevet 9. september #8 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Hm, eneste småbåtstasjon her har dessverre bare 95 er dem gale? Man vil ikke ha alkohol i drivstoffet pga alkohol tiltrekker seg vann. Og hvor er det mer fuktig klima en på havet? Om jeg hadde båt hadde jeg aldri fylt på den plassen. På en moderne bil som brukes mer eller mindre konstant er det ingen problemer. Men en båt som er lagret store deler av året? 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #9 Skrevet 9. september Slarti skrev (22 minutter siden): er dem gale? Man vil ikke ha alkohol i drivstoffet pga alkohol tiltrekker seg vann. Og hvor er det mer fuktig klima en på havet? Om jeg hadde båt hadde jeg aldri fylt på den plassen. På en moderne bil som brukes mer eller mindre konstant er det ingen problemer. Men en båt som er lagret store deler av året? Tiltrekker seg vann? Tull! Vinterlagrer mc med full tank med varierende temperatur, tapper av det meste og hiver det på tanken på bilen. Fyller på 10liter frisk 95 oktan bensin, og den starter på første forsøk. Hadde det vert noe hold det du sier, hadde jeg ikke fått startet i hele tatt! Fordi det ikke lar seg gjøre å drenere bort bensinen i insprøytnings anlegget på motor. Anonymkode: 76687...cd9
Slarti Skrevet 9. september #10 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tiltrekker seg vann? Tull! Sitat Trekker til seg vann Men verre er det at 95 E10 kan føre til skader på motorsykkelen dersom du vinterlagrer med dette drivstoffet på tanken. Bioetanol er hygroskopisk. Det betyr at den trekker til seg fuktighet noe som igjen kan bety at du får korrosjon i tank og i drivstoffsystem. – Har motorsykkelen din har en tank av metall vil vann i drivstoffet føre til rust og korrosjon. Det sier seg selv at det ikke er noe man ønsker. https://www.naf.no/mc/vedlikehold/ikke-parker-mcen-med-bioetanol-pa-tanken https://www.gjensidige.no/godtforberedt/content/-disse-bor-styre-unna-e10-bensin https://www.autodoc.co.no/info/e10-bensin-hva-det-er#:~:text=korrosjon i systemet.-,Problemer med E10-bensin,står ubrukt i lengre perioder. Synes synd på sykkelen din jeg. Du får lære deg litt kjemi. Bioetanol er hydroskopisk siden etanol er hydroskopisk. Sakte men sikkert ruster sykkelen din seg opp innvendig 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #11 Skrevet 9. september Slarti skrev (4 timer siden): Hadde du handlet hos et mindre selskap, for eks din lokale småbåthavn hadde du sluppet slikt. Dem har gjevn pris etter hva dem betaler inn. Og den er som regel godt under bensinstasjonene. Faktisk som regel billigere for 98 på en marina en 95 på YX Eller som nevnt i min første post. Ditt lokale oljeselskap, som i Trondheim er trønderoil. Mye billigere enn kjedene. Kjøpe bensin på småbåthavnen ? 🤔 Den nærmeste her har drivstoffpumpa ute på brygga. Tvilsomt om jeg får bilen ut dit. 🤷♀️ Anonymkode: f086e...9a8
AnonymBruker Skrevet 9. september #12 Skrevet 9. september Enig med @Slarti, men de har nå bare 95 og diesel. Får se hvor dyrt dette blir i morgen. Anonymkode: 61ebb...19c
AnonymBruker Skrevet 10. september #13 Skrevet 10. september Ugh, nesten 23 kr/l for 95 i morges. Håper jeg klarer å trille til en rimeligere pris etter jobb i dag. Anonymkode: 61ebb...19c
AnonymBruker Skrevet 11. september #14 Skrevet 11. september I Bergen koster den max 19.99 om man handler hos Oljeleverandøren, Haltbakk eller Bunker Oil. Anonymkode: 7ff10...e25
AnonymBruker Skrevet 12. september #15 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): I Bergen koster den max 19.99 om man handler hos Oljeleverandøren, Haltbakk eller Bunker Oil. Anonymkode: 7ff10...e25 Jeg er like utenfor Bergen og Oljeleverandøren har jo ikke en gang 98. Anonymkode: 61ebb...19c
AnonymBruker Skrevet 12. september #16 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er like utenfor Bergen og Oljeleverandøren har jo ikke en gang 98. Anonymkode: 61ebb...19c Betalte for øvrig 24,95 på onsdag. Anonymkode: 61ebb...19c
AnonymBruker Skrevet 12. september #17 Skrevet 12. september AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er like utenfor Bergen og Oljeleverandøren har jo ikke en gang 98. Anonymkode: 61ebb...19c Jo, men da må du på marinaer. En del av dem har pumpe slik at man kommer til med bil. F.eks. Joker Brattholmen, Sivert Waagen etc. Finn frem oversikten og sjekk google maps. Haltbakk har/hadde 98 på det som før var Esso på Kleppestø. Anonymkode: 7ff10...e25 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #18 Skrevet 24. september 25 kr/l i dag. Nå er jeg lei. Sparer til elbil. Anonymkode: 61ebb...19c
AnonymBruker Skrevet 24. september #19 Skrevet 24. september Hva slags gammelt vrak er det du har som må ha 98? Er det etanolen du er redd for? Det er mest en issue ved lagring, ikke bruk. Anonymkode: 7ff10...e25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå