lillesnillelilla Skrevet 8. september #1 Skrevet 8. september Skal pusse opp badet - er litt i tenkeboksen på hva jeg vil ha foreløpig. Har eget dorom (skal ikke gjøres noe med nå) og må ha vaskemaskin, eventuelt tørketrommel, på badet. Har ikke varmekabler så det skal jeg ha. Og skal ha sånne plater på veggene. https://www.megaflis.no/gulv-vegg--tak/baderomsplater/baderomsplater/berryalloc-skifer-natur-glossy-finish-60x30-baderomspanel?gad_source=1&gad_campaignid=20318241822&gbraid=0AAAAAD98ktnUfqaX36Pa3nhi7x5Va4ZIG&gclid=CjwKCAjw_fnFBhB0EiwAH_MfZgezosFEl7_489yHQDbbM4L1Zx3xiCmPJZYZotw9Js8U8rgRzoXGzRoCxB0QAvD_BwE Noen forslag til gulv? Skal ha dusjkabinett, blir dessverre for trangt med badekar i tillegg... Noe spesielt jeg bør tenke på?
newman01 Skrevet 9. september #3 Skrevet 9. september Du må bestemme deg for budsjett. Skal du legge plater selv på eksisterende bad og bruke dusjkabinett for å slippe å bygge membran i gulvet? Eller går du all inn med stripping av vegger og gulv og gjør det skikkelig fra bunnen av?
Kristin70 Skrevet 9. september #4 Skrevet 9. september Jeg synes det er fint med samme fliser på gulv og vegger når det er store fliser. Men hvis badet er veldig lite kan det bli veldig mørkt. 1
lillesnillelilla Skrevet 9. september Forfatter #5 Skrevet 9. september newman01 skrev (2 timer siden): Du må bestemme deg for budsjett. Skal du legge plater selv på eksisterende bad og bruke dusjkabinett for å slippe å bygge membran i gulvet? Eller går du all inn med stripping av vegger og gulv og gjør det skikkelig fra bunnen av? Planen er å gjøre det skikkelig når jeg først skal gjøre det, er ikke gjort noe der siden det var nytt for over 35 år siden.... 1
AnonymBruker Skrevet 9. september #6 Skrevet 9. september Hvor stort budsjett har du? På gulvet hadde jeg valgt belegg. Da har du alt i ett. Velger du fliser eller mikrosement, må du har memebarn under. Et fint belegg, nye plater på vegg og nytt invetar, kan bli veldig pent og ikke av det dyreste. Anonymkode: 9f265...d0e
Kristin70 Skrevet 9. september #7 Skrevet 9. september Jeg ville gjort oppussing av bad litt nøytralt (men lekkert), spesielt hvis dette er en leilighet du ser for deg at du skal selge om ikke så alt for lenge. Den gangen jeg gikk på visning trakk det skikkelig ned med bad som var helt nyoppusset, og som var enten for mørke eller hadde mange merkelige valg. Følelsen av å "måtte" pusse opp et helt nyoppusset bad er ikke bra. Nøytrale farger som "alle" liker er et godt tips (ut fra bildene ser det ikke ut som om du tenker å gå helt bananas).
AnonymBruker Skrevet 9. september #8 Skrevet 9. september Vil sterkt anbefale en håndholdt bide så du får vasket rasshullet etter bommelomm. Anonymkode: b6277...6a3
lillesnillelilla Skrevet 9. september Forfatter #9 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hvor stort budsjett har du? På gulvet hadde jeg valgt belegg. Da har du alt i ett. Velger du fliser eller mikrosement, må du har memebarn under. Et fint belegg, nye plater på vegg og nytt invetar, kan bli veldig pent og ikke av det dyreste. Anonymkode: 9f265...d0e Har ganske bra budsjett ut fra størrelse på badet. Fliser har jeg i utgangspunktet ikke lyst på, synes det er et pes å holde rent... Må forsåvidt ha elektriker inn også, har bare en stikkontakt der vaskemaskinen står - i tilfelle den som kjøper av meg en gang i fremtiden vil ha tørketrommel
lillesnillelilla Skrevet 9. september Forfatter #10 Skrevet 9. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil sterkt anbefale en håndholdt bide så du får vasket rasshullet etter bommelomm. Anonymkode: b6277...6a3 Skal ikke gjøre noe inne på doen bare badet....
lillesnillelilla Skrevet 9. september Forfatter #11 Skrevet 9. september Kristin70 skrev (7 minutter siden): Jeg ville gjort oppussing av bad litt nøytralt (men lekkert), spesielt hvis dette er en leilighet du ser for deg at du skal selge om ikke så alt for lenge. Den gangen jeg gikk på visning trakk det skikkelig ned med bad som var helt nyoppusset, og som var enten for mørke eller hadde mange merkelige valg. Følelsen av å "måtte" pusse opp et helt nyoppusset bad er ikke bra. Nøytrale farger som "alle" liker er et godt tips (ut fra bildene ser det ikke ut som om du tenker å gå helt bananas). Blir nok boende her ganske lenge 🙂 Er ikke lenge siden jeg flytta inn. Men helt enig i at det skal gjøres mest mulig nøytralt - om jeg kommer til å pusse opp det badet igjen blir det lenge til. Hadde i utgangspunktet tenkt helt hvite plater helt til jeg tenkte på at det er lettere å se flekker på det...
AnonymBruker Skrevet 9. september #12 Skrevet 9. september lillesnillelilla skrev (8 timer siden): Blir nok boende her ganske lenge 🙂 Er ikke lenge siden jeg flytta inn. Men helt enig i at det skal gjøres mest mulig nøytralt - om jeg kommer til å pusse opp det badet igjen blir det lenge til. Hadde i utgangspunktet tenkt helt hvite plater helt til jeg tenkte på at det er lettere å se flekker på det... vi har sementlooken på belegg og hvite plater, ingen vært noe plaget av flekker. Er begrenset hvor mye flekker det blir på et bad også? Ville valgt dusjkabinett, min erfaring er at baderomsplatene kan ta til seg vann i bunn. Anonymkode: cdb03...cae
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå