Gjest mEg Skrevet 27. mars 2006 #1 Del Skrevet 27. mars 2006 Hva tenker dere om folk som jobber i, eller driver/eier butikk??? Hvordan ser dere på dem?? Er det en OK jobb liksom, eller er det en nedverdiget jobb?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #2 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg tenker vel ikke så mye over det, en jobb er en jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 27. mars 2006 #3 Del Skrevet 27. mars 2006 Absolutt ikke noen dårlig jobb - noen passer dårlig til det, mens andre gjør en fantastisk jobb. Akkurat som ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misseng Skrevet 27. mars 2006 #4 Del Skrevet 27. mars 2006 så lenge man tjener penger på en ærlig måte så er det vel en bra jobb det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raskolnikov Skrevet 27. mars 2006 #5 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg tenker overhode ikke en gang over folk som jobber i butikk. men en nedvergende jobb er det nå ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BayliZ Skrevet 28. mars 2006 #6 Del Skrevet 28. mars 2006 Ser ikke på noen jobb som nedvergende. Men jeg vil helst ikke jobbe i butikk selv, vært leder eller eiet den hadde derimot vært veldig ok :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mEg Skrevet 28. mars 2006 #7 Del Skrevet 28. mars 2006 Ser ikke på noen jobb som nedvergende. Men jeg vil helst ikke jobbe i butikk selv, vært leder eller eiet den hadde derimot vært veldig ok :-) ← hVorfor det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shea Skrevet 28. mars 2006 #8 Del Skrevet 28. mars 2006 Alle jobber er viktige jobber. For noen passer feier jobben, søppelbil kjører eller sykepleier og for andre passer det å være adm dir i et stort konsert, statsminister o.l. Alle stillinger er viktige for at samfunnet skal gå rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #9 Del Skrevet 28. mars 2006 Alle jobber er viktige jobber. For noen passer feier jobben, søppelbil kjører eller sykepleier og for andre passer det å være adm dir i et stort konsert, statsminister o.l. Alle stillinger er viktige for at samfunnet skal gå rundt. ← Og dette lærte du på Søndagsskolen? Jeg tenker ærlig talt ikke så mye over det, men når jeg skal gjøre det , tenker jeg ikke noe annerledes om dem enn andre, så lenge de ser ut til å trives med seg selv og sin omgivelse. Helt sant! Jeg vil regaere negativt eller feste meg ved folk som viser mistrivsel og utilpasshet med hva de gjør, uansett hva de jobber med! Er det tilfredse er jeg tilfreds og synes "alt" er bra. Så enkelt kan det være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 28. mars 2006 #10 Del Skrevet 28. mars 2006 Å drive butikk er da ikke noe dårlig jobb? Og noen må sitte i kassa på rimi for at jeg skal få handlet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mysti Skrevet 28. mars 2006 #11 Del Skrevet 28. mars 2006 Det er vel en jobb på lik linje med andre jobber det vel? Hørte noen snakke nedsettende om renholdsarbeidere her om dagen. Er folk klar over hvor tungt det er å vaske?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2006 #12 Del Skrevet 28. mars 2006 Tenker da ikke noe spesielt om folk som jobber i butikk! Noen passer selvsagt bedre i butikkjobber enn andre, noen eier ikke salgstalent og noen har ikke serviceinnstilling, mens noen er den fødte selger og kan masse om produktene de selger. Det er en helt ærlig og grei jobb, vel! For øvrig kunne jeg ikke tenke meg å eie eller å drive en butikk, jeg ville heller ha jobbet der og fått min lønsslipp og ikke tenkt mer på det. Har ikke lyst på en jobb jeg ikke kan legge fra meg når arbeidsdagen er slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #13 Del Skrevet 29. mars 2006 Hva tenker dere om folk som jobber i, eller driver/eier butikk??? Hvordan ser dere på dem?? Er det en OK jobb liksom, eller er det en nedverdiget jobb?? ← Du ser det på butikken om de kan faget. mange som prøver seg...men de legger ned etter et år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mEg Skrevet 29. mars 2006 #14 Del Skrevet 29. mars 2006 Takk for svar folkens Jeg er nemlig eier og daglig leder av en butikk!! Og av en eller annen grunn tror mange av mine venner at jeg lever som 'prinsessen på erten'.., og at jeg må tjene rått. Var bare derfor jeg lurte på hva dere mente. Fordi dette er absolutt ingen dans på roser. Det er faktisk knall tøffr både økonomisk, fysisk og psykisk. Men det er tydelig mange som ikke forstår at det er mer enn å stå i kassa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Snart medlem* Skrevet 29. mars 2006 #15 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg vurderer å starte en butikk selv om et par år, og i så fall kommer jeg også til å jobbe i denne butikken. Jeg har doktorgrad i et emne relatert til det butikken kommer til å selge. Jeg synes overhode ikke butikkarbeid er noe nedverdigende. Så lenge den som arbeider der er flink i jobben sin og selv mener det er en bra jobb, er det ingenting jeg har å utsette på butikkmedarbeidere. Det er derimot synd hvis en person i denne jobben selv synes det er et nedverdigende arbeide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mEg Skrevet 29. mars 2006 #16 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg vurderer å starte en butikk selv om et par år, og i så fall kommer jeg også til å jobbe i denne butikken. Jeg har doktorgrad i et emne relatert til det butikken kommer til å selge. Jeg synes overhode ikke butikkarbeid er noe nedverdigende. Så lenge den som arbeider der er flink i jobben sin og selv mener det er en bra jobb, er det ingenting jeg har å utsette på butikkmedarbeidere. Det er derimot synd hvis en person i denne jobben selv synes det er et nedverdigende arbeide. ← jeg jobber der selv hver dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shea Skrevet 29. mars 2006 #17 Del Skrevet 29. mars 2006 Takk for svar folkens Jeg er nemlig eier og daglig leder av en butikk!! Og av en eller annen grunn tror mange av mine venner at jeg lever som 'prinsessen på erten'.., og at jeg må tjene rått. Var bare derfor jeg lurte på hva dere mente. Fordi dette er absolutt ingen dans på roser. Det er faktisk knall tøffr både økonomisk, fysisk og psykisk. Men det er tydelig mange som ikke forstår at det er mer enn å stå i kassa.. ← Følger tanken og har selv fått mange av reaksjonene du forteller om. Dem som aldri har drevet bedrift eller hatt en stort leder/drift ansvar har ingen grunnlag til å forstå. Enkelte kan prate om slike emner som om dem har all værdens med kunnskap, men i realiteten har dem ingen. Har mange ganger tenkt tanken på hvor lettvint det egentlig er å være annsatt. Helgdig vis finnes det enda gründere som tør satse på egen drift. Mestparten av arbeidsplassene i dette landet er faktisk gjennom små arbeidsplasser, selv om det alltid i media blir snakket om de få stor tunge bedriftene. (ser bort fra offentlig drift) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #18 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg jobber på en meny butikk på østkanten i oslo. alle kasserene er deltidsarbeidere og alle er studenter i gang med bachelor og master grader på universitet eller høyskole. Var en som kjeftet på meg i går fordi han mente han hadde rett til å bytte noe og sa at det var i kjøpsloven, og sa at det er typisk sånne "butikkfolk" å ikke vite noe. Fyren tar feil og jeg avlegger juridisk embetseksamen og blir jurist i løpet av noen måneder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shea Skrevet 29. mars 2006 #19 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg jobber på en meny butikk på østkanten i oslo. alle kasserene er deltidsarbeidere og alle er studenter i gang med bachelor og master grader på universitet eller høyskole. Var en som kjeftet på meg i går fordi han mente han hadde rett til å bytte noe og sa at det var i kjøpsloven, og sa at det er typisk sånne "butikkfolk" å ikke vite noe. Fyren tar feil og jeg avlegger juridisk embetseksamen og blir jurist i løpet av noen måneder... ← Der kan man se hvor feil mennesker kan ta når dem forhåndsdømmer andre. Noen er jo så påståelige at en kan føle lyst til å sitere både paragrafer, avsnitt osv osv . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2006 #20 Del Skrevet 29. mars 2006 I den grad jeg tenker noe, så er det at jeg er glad det ikke er meg. Jeg har jobbet i butikk i flere år, og vet med sikkerhet at dette ikke er yrket for meg, derfor den tanken. Ellers så føler jeg noen ganger synd i enkelte som driver egen butikk. Det er i de tilfellene jeg ser de har lange dager, og vet at dagen nok ikke begynner eller slutter med åpningstid. "Kjøpmannen" på hjørnet her har for eksempel åpent fra 10-20, og det er ytterst sjelden jeg ser andre enn ham der. Eller han som driver elektrobutikken i nabolaget: han jobber alene 10-17, og etter stengetid kjører han ut og installerer varer hjemme hos folk - gratis! Glimrende service, forferdelig arbeidstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå