AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:55 #1 Skrevet søndag kl 09:55 Har tatt sånne kalkulator for kalorier på nettet, men de sier forskjellig. Jeg prøver å gå ned men vekta står stille Jeg er kvinne på 48 år. Er 170 høy og veier 94 kilo. Veide 106 kilo før, men nå har vekta stått stille i 1 år. Jeg jobber som renholder så er aktiv. Prøver å gå mye trapper på jobb. Trener lett styrke 2 ganger i uken. Lett styrke pga fibromyalgi. Hvor mange kalorier trenger jeg for å gå ned? Håper noen kan hjelpe med det... Anonymkode: 73fa9...629
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:03 #2 Skrevet søndag kl 10:03 Har du regnet ut hvor mange kalorier du spiser per hver dag nå? En god idé er å sjekke det først, og så starte med 500 kcal mindre. Ellers hadde jeg omtrent likt utgangspunkt som deg, og la meg på 1500 kcal. Men jeg la også inn litt cardio, for å få opp pusten ca. 3 ganger i uka. Anonymkode: d0e32...a8c
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:11 #3 Skrevet søndag kl 10:11 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du regnet ut hvor mange kalorier du spiser per hver dag nå? En god idé er å sjekke det først, og så starte med 500 kcal mindre. Ellers hadde jeg omtrent likt utgangspunkt som deg, og la meg på 1500 kcal. Men jeg la også inn litt cardio, for å få opp pusten ca. 3 ganger i uka. Anonymkode: d0e32...a8c Har ikke regnet ut hva jeg spiser i kalorier nå. Da jeg gikk ned så spiste jeg veldig lite pga sykdom. Men det går ikke i lengden. Nå nekter kroppen å gå ned. Anonymkode: 73fa9...629
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:29 #4 Skrevet søndag kl 10:29 Last ned en app som logger kaloriene du spise som feks. Myfitnesspal (gratis) og loggfør alt du spiser. Tar 10-20 sekund hvert måltid ettersom appen har maten du bruker å spise lagt inn. Velg deg et startpunkt, for eksempel 2000 kalorier, så juster ned etter hvert som du går ned i vekt (kroppen din trenger færre kalorier jo mindre du blir). Du må kanskje spise 1500 kalorier for dag for å holde målvekten din, vil du spise mer kan du starte med kardio (kardio forbrenner dramatisk mye mer kalorier enn styrketrening). Anonymkode: 7bd24...ca0
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:33 #5 Skrevet søndag kl 12:33 Ofte spiser man flere kalorier enn man tror. Anonymkode: 9b3e4...96c 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:12 #6 Skrevet søndag kl 14:12 Du vil få like mye ulike svar her, som på kalkulator. Det eneste som funker er å loggføre alt du spiser over litt tid, telle alt nøye, og se hva som skjer med vekten. Står vekten helt stille, så vet du hva som er vedlikeholdsbehovet for deg. Og så må du legge deg under det for å gå ned. Anonymkode: abd6a...bee 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:27 #7 Skrevet søndag kl 14:27 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Last ned en app som logger kaloriene du spise som feks. Myfitnesspal (gratis) og loggfør alt du spiser. Tar 10-20 sekund hvert måltid ettersom appen har maten du bruker å spise lagt inn. Velg deg et startpunkt, for eksempel 2000 kalorier, så juster ned etter hvert som du går ned i vekt (kroppen din trenger færre kalorier jo mindre du blir). Du må kanskje spise 1500 kalorier for dag for å holde målvekten din, vil du spise mer kan du starte med kardio (kardio forbrenner dramatisk mye mer kalorier enn styrketrening). Anonymkode: 7bd24...ca0 Kardio forbrenner fett der og da, men da må du holde på en stund og svette skikkelig. Styrketrening bygger muskler som gjør at du forbrenner også når du er i hvile, og ikke minst så blir kroppen sterkere. En kombinasjon av kardio og styrke er det aller beste. Og ang fibromyalgi, jeg har også denne diagnosen og har gradvis økt fra lett til tung styrketrening, noe som har gitt stor gevinst. Det hjelper mot smertene, gir mer mobilitet, styrke og balanse. Selv om jeg har dager hvor kroppen er håpløst vond, eller utmattelsen er total. Ikke vær redd for å trene tungt selv om du har fibromyalgi. Anonymkode: f1a9c...91e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå