AnonymBruker Skrevet 9. november #161 Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Idag har jeg kjøpt Solo julebrus, og jeg har nettopp ordnet to julegaver til (en kjøpt og en bestilt). Jeg har også bestilt adventskalender Egentlig hårreisende dyrt, men fjorårets fra Pärlans var så fantastisk god at jeg trør til med en lignende i år! Jeg skjønner jo at mange her i tråden er mye mer omstendelig før jul enn jeg er, men jeg gidder ikke stresse med å vaske hver en eneste liten krok til jul, midt i mørketida når ingen ser skiten uansett Hvis noen kommer innom og synes vi har det for rotete eller støvete innerst i et skap eller en skuff, så vet de hvor utgangen er! Jeg er dritdårlig husmor og orker ikke late som noe annet heller. Anonymkode: 32856...187 Igår, mener jeg... Anonymkode: 32856...187 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. november #162 Skrevet 9. november Vet ikke helt hvor jeg har vært siste ukene, for fikk litt "panikk" tdligere i dag, da jeg kom på at det er kun 45 dager til julaften😅 Har igjenven del gaver fremdeles, men tror jeg vet hva jeg skal kjøpe, så det går fint! Krysser stadig av ting på julehandlelista, og i dag bestilte jeg og "vesla" julekjole til henne❤️ Anonymkode: a0333...adc 1 1 1
Bombasi Skrevet 9. november Forfatter #163 Skrevet 9. november I dag har jeg vasket halve stua. 🪣 Og tror dere jammen ikke noen røde duker og litt "julepynt" på spisebord og skjenker snek seg fram rundt omkring da? Jo - det gjorde visst det. 🫣 Har hentet ned noen juleesker på kvesten og har kommet i modus, så nå kan alt skje framover. Tenk at det er bare et par uker til jeg og mange andre har full advent... 🌟 2 5
kissmequick Skrevet 9. november #164 Skrevet 9. november Jeg tok meg sammen, ryddet bittelitt og kjøpte en adventskalender og et jule-duftlys😅 Jeg pynter første søndag i advent, så har litt tid fortsatt, og vasker bare vanlig (litt ekstra grundig men ikke mye) 1 3
Criss Skrevet 10. november #165 Skrevet 10. november (endret) I helgen kjøpte jeg en julegave🎁 Guttungen fikk også velge seg ut en julekalender som jeg kjøpte. I dag har jeg faktisk vasket ned stuen og sofaen, samt vinduer🎉 Har ikke vasket taklister og vegger pga. en skadet høyrearm, men føler fortsatt det er bra jobbet🥰 Fikk også mannen med på å rydde gangen (opppussingrot), så fikk vasket innerste gangen også. Vi ryddet bort noen klær og annet rot også👌🏻og sist, men ikke minst, mannen har tatt ned juletreet🎄❤️ Han reiser på jobbreise, så han måtte ta det ned, da jeg ikke klarer å bære noe for tiden. I morgen må jeg begynne å brette ut alle greinene på treet, så får vi pynte det etter det🥰 Endret 10. november av Criss 1 2
Criss Skrevet 11. november #166 Skrevet 11. november Ja, da var altså juletreet oppe og pyntet🙈🎄🥰 Tenåringen min som stod for mesteparten av pyntingen og han gjorde en skikkelig bra jobb🥰 Jeg har ikke kommet i mål med nedvasken, men kjøkken og stuen er jo vasket ned, så stresser ikke med det. 4 2
Bombasi Skrevet 11. november Forfatter #167 Skrevet 11. november Criss skrev (2 timer siden): Ja, da var altså juletreet oppe og pyntet🙈🎄🥰 Så koselig og fint juletre, Criss!
AnonymBruker Skrevet 12. november #168 Skrevet 12. november Lesehest1 skrev (På 7.9.2025 den 23.29): Jeg pynter litt til advent først, og så pynter jeg til jul etter hvert i desember. Jeg prøver å holde på julen en stund, så juletreet står til etter nyttårsaften. I fjor så jeg noen pynte tidlig i november og så fjerne alt 1. juledag. Det blir feil for meg. Førjulstiden er utrolig koselig, og jeg gleder meg til å bake. Kan hende jeg baker krumkaker eller noen andre julekaker tidlig i desember.😊 Jeg håper på en god romjul! Uansett om folk pynter til jul i august, så er ikke julen før 24 desember. Ikke rart folk er lei av jul og julemas allerede i november som det har blitt. Her er det jul mellom 23 desember og 1 januar som det alltid har vært. Anonymkode: 8b23e...386
Bombasi Skrevet 12. november Forfatter #169 Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (4 timer siden): Uansett om folk pynter til jul i august, så er ikke julen før 24 desember. Ikke rart folk er lei av jul og julemas allerede i november som det har blitt. Her er det jul mellom 23 desember og 1 januar som det alltid har vært. Anonymkode: 8b23e...386 Snakk for deg selv. Jeg er tidlig ute med alt. Og jeg koser meg glugg igjennom hele desember og jula, samt at jeg føler på tristhet og tomhet når jeg ganske så motvillig må ta ned jula rundt 6. januar. Jul for meg er så mye mer enn fra 24. desember til 1. januar. Hos meg er jul en god følelse. På samme måte som noen ser fram til sol, varme og sommerfølelse over en lang sommer, så ser jeg fram til ro, avbrekk og gode assosiasjoner til juletiden fra midten av november til ca. 6. januar. For å få til dette må man dyrke følelsen og gjøre det beste ut av det basert på hva du ønsker. Men det blir vanskelig om man irriterer seg over juletiden allerede fra senhøsten av, for så hive opp juletreet lillejulaften og bryte det ned 1. januar. For all del, hvis det er noe som funker for deg, så... God førjulstid. 🎅 1 7 2
Bombasi Skrevet 12. november Forfatter #170 Skrevet 12. november Det går framover med meg. 18/32 punkt på lista er gjennomført. Jeg føler at kalenderen stamper litt. For jeg er klar til å ta neste steg mot advent og jul nå, men blir holdt tilbake av å se datoen ikke helt er der. 😬 Likevel har noe juleting sprettet opp litt rundt omkring, og jeg er stadig i god driv. (Bildet fra KG fotoarkiv) 4
AnonymBruker Skrevet 12. november #171 Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (10 timer siden): Uansett om folk pynter til jul i august, så er ikke julen før 24 desember. Ikke rart folk er lei av jul og julemas allerede i november som det har blitt. Her er det jul mellom 23 desember og 1 januar som det alltid har vært. Anonymkode: 8b23e...386 Dette leser jeg støtt og stadig fra julegrinchene her på forumet, men hvor er alle disse folkene som er lei av jula nesten før den har begynt? Er det kanskje projisering fra dere selv? Det er jo dere som klager på alt dette "julemaset" som er så fælt. Å avslutte jula 1. januar er forøvrig for tidlig etter gammel tradisjon, om du først skal være pirkete. Jeg elsker jul og synes det er høydepunktet i mørketida. Jeg hadde nok ikke klart å pynte juletreet allerede nå, som Criss over her har gjort, men hva gjør vel det? Skal jeg sutre og syte over at hun pynter alt for tidlig, bare fordi hun velger annerledes enn meg? Det går jo ikke ut over meg eller min julestemning/julefeiring i det hele tatt. Jeg unner henne å kose seg med juletreet, og gleder meg på hennes vegne, selv om jeg personlig venter til nærmere jul med akkurat den delen av pyntinga. Over til det tråden handler om: Jeg har kjøpt noen julegaveposer idag, da jeg synes de er kjekkere å bruke enn innpakningspapir. Papiret blir jo bare kastet etterpå uansett, mens posene blir gjenbrukt Det er mange gaveposer som har gått på rundgang i vennegjengen, bare med nytt innhold og ny pynt. Egentlig et fantastisk konsept. Og så har jeg bestilt et par julegaver fra en nettbutikk jeg ikke har bestilt fra før (AvXperten), så håper de er seriøse. Har brukt faktura fra Klarna som betalingsløsning, så om det går galt har jeg i hvertfall dem å diskutere med. Åsså var jeg på bytur igår, og da ble det litt ny julepynt til kontoret også! Gleder meg til å pynte til advent på det nye kontoret mitt! Anonymkode: 32856...187 3 2
Criss Skrevet 12. november #172 Skrevet 12. november Bombasi skrev (19 timer siden): Så koselig og fint juletre, Criss! Tusen takk🥰 1 2
Criss Skrevet 12. november #173 Skrevet 12. november Resten av gangen er nå vasket ned🎉 Tok også å vasket ytterdøren i samme slengen. I morgen tenker jeg å få vasket badet og «lille»badet. 1 2
AnonymBruker Skrevet 12. november #174 Skrevet 12. november Criss skrev (23 timer siden): Ja, da var altså juletreet oppe og pyntet🙈🎄🥰 Tenåringen min som stod for mesteparten av pyntingen og han gjorde en skikkelig bra jobb🥰 Jeg har ikke kommet i mål med nedvasken, men kjøkken og stuen er jo vasket ned, så stresser ikke med det. Det er akkurat dette som ødelegger jula. Pynte i november, hva er det?? Skal vel ut 1 juledag da sikkert når det er da jula er. Jula er fortsatt fra julaften og til 1 nyttårsdag. Dette er en uting som blir værre og værre. Anonymkode: 8b23e...386
AnonymBruker Skrevet 12. november #175 Skrevet 12. november Bombasi skrev (10 timer siden): Snakk for deg selv. Jeg er tidlig ute med alt. Og jeg koser meg glugg igjennom hele desember og jula, samt at jeg føler på tristhet og tomhet når jeg ganske så motvillig må ta ned jula rundt 6. januar. Jul for meg er så mye mer enn fra 24. desember til 1. januar. Hos meg er jul en god følelse. På samme måte som noen ser fram til sol, varme og sommerfølelse over en lang sommer, så ser jeg fram til ro, avbrekk og gode assosiasjoner til juletiden fra midten av november til ca. 6. januar. For å få til dette må man dyrke følelsen og gjøre det beste ut av det basert på hva du ønsker. Men det blir vanskelig om man irriterer seg over juletiden allerede fra senhøsten av, for så hive opp juletreet lillejulaften og bryte det ned 1. januar. For all del, hvis det er noe som funker for deg, så... God førjulstid. 🎅 Folk må bare pynte i juni for min del. Her feires jula når den faktisk er i følge kalenderen. Dette ødelegger alt som har med jul å gjøre. Anonymkode: 8b23e...386
Bombasi Skrevet 12. november Forfatter #176 Skrevet 12. november AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det er akkurat dette som ødelegger jula. Pynte i november, hva er det?? Anonymkode: 8b23e...386 Hva gjør du inne i denne tråden egentlig? Vi feirer vår juletid slik vi vil ha det, og plager ikke deg. Hva vi gjør bak lukkede hjemmedører plager deg visst heller ikke: AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Folk må bare pynte i juni for min del. Anonymkode: 8b23e...386 1 3
Gjest Lesehest1 Skrevet 13. november #177 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (På 12.11.2025 den 6.21): Uansett om folk pynter til jul i august, så er ikke julen før 24 desember. Ikke rart folk er lei av jul og julemas allerede i november som det har blitt. Her er det jul mellom 23 desember og 1 januar som det alltid har vært. Anonymkode: 8b23e...386 Jeg så i fjor at noen tok ned pynten og juletreet 1. juledag…. Førjulstiden er fin, men jeg vil gjerne holde litt på julen når det er jul. Jeg tar ned treet etter nyttår.
Bombasi Skrevet 13. november Forfatter #178 Skrevet 13. november Er litt tidligere ute enn vanlig i år, men man har nådd 13. november og det er straks helg, så jeg har fått opp røde gardiner i sine vante vinduer og har slått på julelys i busker og på terrasser. 🤩 Føler meg alene i området med tanke på gardinene, men jeg ser noen har fått på julelys litt her og der. Og jeg tror det er flere som føler de har lyst, men avventer kalenderen bare for syns skyld. Eventuelt at de avventer til andre/naboen slår på, så det kan hende flere lys i nabolaget er tent iløpet av helga. 😁 Nå er den søte tida offisielt i gang hos meg. Stemninga er til å ta og føle på. 😃 🎅 (Bildet fra KG fotoarkiv) 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. november #179 Skrevet 13. november AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er akkurat dette som ødelegger jula. Pynte i november, hva er det?? Skal vel ut 1 juledag da sikkert når det er da jula er. Jula er fortsatt fra julaften og til 1 nyttårsdag. Dette er en uting som blir værre og værre. Anonymkode: 8b23e...386 Ødelegger jula for hvem? Deg? Jeg pynter heller ikke treet så tidlig, men om Kari borti Østfold gjør det i sin egen stue så påvirker da ikke det meg på noen måte. Anonymkode: 0db71...98b 1 4
AnonymBruker Skrevet 13. november #180 Skrevet 13. november Nå må jeg skryte litt: stua er vaska til jul! Dvs det vi kaller lett nedvask på fagspråket. Tørke støv,rydde grundig,ta et tak på taket og få ned støvvev. Så nå kan det pyntes til advent 😀🌲 Anonymkode: 5d776...143 1 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå