AprilLudgate Skrevet 24. november #201 Skrevet 24. november (endret) Skal vi se….. Ferdig med julegaver sånn omtrentlig. Mannen skal organisere en julekalender til 11åringen hvor han tar en større Legogreie og legger småpakkene inni + noe sjokolade i de ulike posene/pakkene. Har fått opp adventsstjerna i vinduet og lys på verandaen. Tenker på det som vinterlys, ikke bare desember. Mannen pleier bake div kjeks og greier. Litt kakemenn og pepperkaker og. Jeg har julekalender fra Haupt Lakris med da div lakris men også belgisk sjokolade 😇 Egentlig er jeg fullstendig høytidspsykopat og vil ha julesengetøy, egne julegardiner på kjøkken/barnerom, eget juleservise pynte sånn skikkelig til jul. Samme med påske og halloween. Men jeg vet jeg blir sprø av alt nipset og dessuten er det overforbruk deluxe, så jeg begrenser meg. Vi pleier lage en liten julegreie på teakskjenken med alt mulig en har samlet opp gjennom årene. Så kaoset får holde seg der 😆 Endret 24. november av AprilLudgate 1 1 1
Bombasi Skrevet 24. november Forfatter #202 Skrevet 24. november AprilLudgate skrev (49 minutter siden): Egentlig er jeg fullstendig høytidspsykopat og vil ha julesengetøy, egne julegardiner på kjøkken/barnerom, eget juleservise pynte sånn skikkelig til jul. Samme med påske og halloween. Jeg er visst en sånn høytidspsykopat med julesengetøy, julegardiner, juleservise og full jul i alle rom i huset.. Apropos, takk for at du sa det, jeg har ikke funnet fram juleserviset enda! Det skulle jo ha vært i bruk fra i går av, siden det var da adventen kom opp... 1 3
Svett.svele Skrevet 24. november #203 Skrevet 24. november Jeg har begynt å vaske, og er snart i mål med julegavene 😊 Ellers har jeg skrevet handleliste for mat til julen og handlet inn noe pynt. I morgen skal jeg pynte utehuset til kattene som står på verandaen, med granbar og lyslenker. De klarer ikke vente lenger 😉 1 1 2
AprilLudgate Skrevet 25. november #204 Skrevet 25. november Bombasi skrev (15 timer siden): Jeg er visst en sånn høytidspsykopat med julesengetøy, julegardiner, juleservise og full jul i alle rom i huset.. Apropos, takk for at du sa det, jeg har ikke funnet fram juleserviset enda! Det skulle jo ha vært i bruk fra i går av, siden det var da adventen kom opp... 🎅🏻🤶🏻 Når du formulerer det sånn at juleservice kan brukes hele advent og føler jeg på lysten til å jakte på et. Men hvilket. 1 1
Bombasi Skrevet 25. november Forfatter #205 Skrevet 25. november AprilLudgate skrev (12 minutter siden): 🎅🏻🤶🏻 Når du formulerer det sånn at juleservice kan brukes hele advent og føler jeg på lysten til å jakte på et. Men hvilket. Klart man kan bruke juleservise hele adventen. Jeg bruker et enkelt og lyst juleservise i adventen, for at ting ikke skal bli såå mektig. Åsas Jul er en favoritt som jeg har en del av: https://www.fyrklovern.com/no/borddekking-servering/tallerkener/middagstallerkener/asas-jul-tallerken-27-cm https://www.fyrklovern.com/no/borddekking-servering/krus-kopper/krus/asas-jul-krus-35-cl-4-pk https://www.fyrklovern.com/no/borddekking-servering/tallerkener/asjetter/asas-jul-asjett-20-cm-4-pk Og det settet finner vi i alle sorter tallerkener, glass og kopper. Men det er kostbart.. Man finner andre typer i samme enkel stil. F.eks Disney om du liker det. Og så var det en gammel og billig serie som het Katrine Juleservise (Schütz) som var en enkel sort med en fin nisse på. Jeg har også en del andre sett med julekrus og juleglass som jeg har hanket med meg fra billigbutikker (Nille, Europris) når jeg har vært på handlerunde. Når jula slår inn går jeg over til et mer mørkt og mer fargerikt juleservise med mye mer jul på. Det var noe "billigtallerkener" i en slags nisseskogsstil jeg fant i en større pakke en eller annen plass for noen år siden, og jeg synes de er skikkelig fine. Aner ikke merket. Men greia er at jeg har flere serviser. En til advent og en til jul. 🤭 Et tips for å få tak i billigere juleservise, og gjerne samlet i større pakker, er å holde et øye med Finn.no. Der er det mange som nærmest gir bort fine juleserviser. 1 1
Strigiformes Skrevet 25. november #206 Skrevet 25. november Bombasi skrev (På 14.10.2025 den 16.50): Jeg har fått gjort 12/32 punkt på lista. Skal få gjort et par punkt til i løpet av uka, samt få planlagt noen julegaver. Jeg er sent ute med julegaver i år, og sånn får det bare bli denne gang, men jeg håper å få dem i havn til midten av november. Jeg skal være ferdig med julegavene til adventen tennes, som skjer rundt 24. november. 🎁 🌟 Tenk at vi har nådd midten av oktober nå. Bare et par uker til julemusikken kommer på radio, julegater settes opp, julebutikkene finnes overalt, folk får opp vinterlysene og sikkert noen der ute som starter sånn smått med å ta inn jul i hus. (Bildet fra KG fotoarkiv - for visuelle inntrykk) Jula kommer uansett @Bombasi 😅 Bare hjula går rundt så 🙌💝 1
Strigiformes Skrevet 25. november #207 Skrevet 25. november Bombasi skrev (5 minutter siden): Klart man kan bruke juleservise hele adventen. Jeg bruker et enkelt og lyst juleservise i adventen, for at ting ikke skal bli såå mektig. Åsas Jul er en favoritt som jeg har en del av: https://www.fyrklovern.com/no/borddekking-servering/tallerkener/middagstallerkener/asas-jul-tallerken-27-cm https://www.fyrklovern.com/no/borddekking-servering/krus-kopper/krus/asas-jul-krus-35-cl-4-pk https://www.fyrklovern.com/no/borddekking-servering/tallerkener/asjetter/asas-jul-asjett-20-cm-4-pk Og det settet finner vi i alle sorter tallerkener, glass og kopper. Men det er kostbart.. Man finner andre typer i samme enkel stil. F.eks Disney om du liker det. Og så var det en gammel og billig serie som het Katrine Juleservise (Schütz) som var en enkel sort med en fin nisse på. Jeg har også en del andre sett med julekrus og juleglass som jeg har hanket med meg fra billigbutikker (Nille, Europris) når jeg har vært på handlerunde. Når jula slår inn går jeg over til et mer mørkt og mer fargerikt juleservise med mye mer jul på. Det var noe "billigtallerkener" i en slags nisseskogsstil jeg fant i en større pakke en eller annen plass for noen år siden, og jeg synes de er skikkelig fine. Aner ikke merket. Men greia er at jeg har flere serviser. En til advent og en til jul. 🤭 Et tips for å få tak i billigere juleservise, og gjerne samlet i større pakker, er å holde et øye med Finn.no. Der er det mange som nærmest gir bort fine juleserviser. Det var et veldig koselig juleservise 🧑🎄 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november #208 Skrevet 25. november Kun hengt ut lys og pusset vinduer. Blir nok mere til helgen⭐️⭐️⭐️ Anonymkode: 393a1...91f 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november #209 Skrevet 25. november Bombasi skrev (16 timer siden): Jeg er visst en sånn høytidspsykopat med julesengetøy, julegardiner, juleservise og full jul i alle rom i huset.. Apropos, takk for at du sa det, jeg har ikke funnet fram juleserviset enda! Det skulle jo ha vært i bruk fra i går av, siden det var da adventen kom opp... Sånn er jeg og 👍 Nissesengetøy kommer på til helga ♥️ Anonymkode: 5d776...143 1 1
MarianneE Skrevet 25. november #210 Skrevet 25. november AprilLudgate skrev (18 timer siden): Egentlig er jeg fullstendig høytidspsykopat og vil ha julesengetøy, egne julegardiner på kjøkken/barnerom, eget juleservise pynte sånn skikkelig til jul. Her kjente jeg meg godt igjen 😄 1 1
MarianneE Skrevet 25. november #211 Skrevet 25. november AprilLudgate skrev (1 time siden): 🎅🏻🤶🏻 Når du formulerer det sånn at juleservice kan brukes hele advent og føler jeg på lysten til å jakte på et. Men hvilket. Jeg har Julemorgen fra Wik&Walsø Elsker det! Selv HusetsHerre falt for det og han bryr seg generelt lite om slikt 1 1 1
AprilLudgate Skrevet 25. november #212 Skrevet 25. november MarianneE skrev (27 minutter siden): Jeg har Julemorgen fra Wik&Walsø Elsker det! Selv HusetsHerre falt for det og han bryr seg generelt lite om slikt Kom på at vi faktisk har «juleservise», dvs: jeg kjøpte dessertskåler fra Mummi i vintertema, som brukes med det vanlige hvite fra Ittala. Men nå er det visst utgått, burde jo ha noe mer enn bare dessertskål 🎅🏻 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november #213 Skrevet 25. november AprilLudgate skrev (2 timer siden): 🎅🏻🤶🏻 Når du formulerer det sånn at juleservice kan brukes hele advent og føler jeg på lysten til å jakte på et. Men hvilket. Gode tilbud på mange typer på designhandel.no og christiania glassmagasin nå, 40-50% Anonymkode: 8abfe...b3f 1 1
Diamant20 Skrevet fredag kl. 08:24 #214 Skrevet fredag kl. 08:24 Jeg har bestilt julegaver til to stykker. Skal bare handle til totalt 5 personer og noen katter og hunder, så gaver er ikke noe stress synes jeg. Det vanskeligste er de som har alt, men jeg har noen ideer😅 Ellers har jeg begynt å bruke juleservise🎄 1
Bombasi Skrevet lørdag kl. 10:37 Forfatter #215 Skrevet lørdag kl. 10:37 Det er så koselig med advent. 🤗 Lysene og stemninga er til å ta og føle på. 🌟 På gjøremålslista har jeg bare soverom og bad igjen, samt et par ting som gjøres automatisk jo nærmere jul vi kryper. Tenkte å ta soverommet i helga. Håper dere er i god rute nå når adventen er tent (eller skal tennes). (Bildet fra KG fotoarkiv) 2
MarianneE Skrevet lørdag kl. 13:31 #216 Skrevet lørdag kl. 13:31 Frilørdag på mor, Ungen er på jobb og HusetsHerre har vært avgårde siden i går. Jeg holder på å steke ribbe til morgendagens middag (asiatisk ribbe), henger opp julegardiner og får opp adventsstake. Spiller julemusikk og storkoser meg ❤️ 1
Rainstorm2.0 Skrevet lørdag kl. 15:26 #217 Skrevet lørdag kl. 15:26 Nei, men hallaien! Her har dere vært i god gang i 2 måneder allerede. 🥰 Jeg skal være ærlig og dele at jeg vurderte å hoppe over jul i år. 🫣 Leste noen andre som gjorde det sånn siden jul vekket så mange vonde følelser og jeg også vurderte om det rett og slett var det beste her også. Ikke noe pynt, late som det var en helt vanlig vintermåned. Men etter inspirasjon fra andre fine sjeler her på KG har jeg funnet ut at for meg som egentlig er så glad i advent og jul, så skal jeg heller forsøke å gjøre det fint, enda det kan godt hende det blir ganske ensomt og trist og mye vonde følelser også. ❤️🩹🙈 Jeg ser etter en tradisjonell julestake, syns at det jeg ser rundt om på butikkene bare er sånn moderne mindre, ikke de med sånn liten juksekvist rundt nederst. Målet får være å få tak i en sånn i løpet av uka som kommer. Og i dag har jeg fått hjem noen kasser med jule og adventspynt som stod på lager, så får jeg se hva morgendagen bringer. 2 1
Bombasi Skrevet lørdag kl. 16:08 Forfatter #218 Skrevet lørdag kl. 16:08 Rainstorm2.0 skrev (9 minutter siden): Nei, men hallaien! Her har dere vært i god gang i 2 måneder allerede. 🥰 Jeg skal være ærlig og dele at jeg vurderte å hoppe over jul i år. 🫣 Leste noen andre som gjorde det sånn siden jul vekket så mange vonde følelser og jeg også vurderte om det rett og slett var det beste her også. Ikke noe pynt, late som det var en helt vanlig vintermåned. Men etter inspirasjon fra andre fine sjeler her på KG har jeg funnet ut at for meg som egentlig er så glad i advent og jul, så skal jeg heller forsøke å gjøre det fint, enda det kan godt hende det blir ganske ensomt og trist og mye vonde følelser også. ❤️🩹🙈 Jeg ser etter en tradisjonell julestake, syns at det jeg ser rundt om på butikkene bare er sånn moderne mindre, ikke de med sånn liten juksekvist rundt nederst. Målet får være å få tak i en sånn i løpet av uka som kommer. Og i dag har jeg fått hjem noen kasser med jule og adventspynt som stod på lager, så får jeg se hva morgendagen bringer. Velkommen hit, Rainstorm2.0 Juletiden kan av ulike grunner dessverre være vond for mange. Og det er ikke sikkert at full jul hemmer disse følelsene. Likevel er juletiden med pynt, lys og andre/røde fargetoner noe som gir meg avbrekk fra hverdagen ellers mot året. Stemningen både hjemme og utenfor blir annerledes i juletiden. Det føles koseligere og det føles riktig. For meg. Derfor prøver jeg alltid mitt beste på å skape meg den fineste juletiden jeg kan ha, selv om ting kan være vanskelig ellers. Håper du får tak i en tradisjonell julestake. Og kos deg med pyntingen og endring av stemning. 🌟 Hold oss gjerne oppdaterte på eventuelle framdrifter eller tanker etterhvert, om du vil. 1
MarianneE Skrevet søndag kl. 08:21 #219 Skrevet søndag kl. 08:21 Starter dagen med kaffe fra juleserviset Julemorgen, en klementin og episode 1 av podcasten "Julestemning med Live og Ronny" 1. Søndag I advent i dag. Vi er for alvor i gang. ❤️ 2 1
Gardkjærringa Skrevet søndag kl. 09:28 #220 Skrevet søndag kl. 09:28 Rainstorm2.0 skrev (18 timer siden): Nei, men hallaien! Her har dere vært i god gang i 2 måneder allerede. 🥰 Jeg skal være ærlig og dele at jeg vurderte å hoppe over jul i år. 🫣 Leste noen andre som gjorde det sånn siden jul vekket så mange vonde følelser og jeg også vurderte om det rett og slett var det beste her også. Ikke noe pynt, late som det var en helt vanlig vintermåned. Men etter inspirasjon fra andre fine sjeler her på KG har jeg funnet ut at for meg som egentlig er så glad i advent og jul, så skal jeg heller forsøke å gjøre det fint, enda det kan godt hende det blir ganske ensomt og trist og mye vonde følelser også. ❤️🩹🙈 Jeg ser etter en tradisjonell julestake, syns at det jeg ser rundt om på butikkene bare er sånn moderne mindre, ikke de med sånn liten juksekvist rundt nederst. Målet får være å få tak i en sånn i løpet av uka som kommer. Og i dag har jeg fått hjem noen kasser med jule og adventspynt som stod på lager, så får jeg se hva morgendagen bringer. Hei! Hvis du vil ha tips om gode, gammeldagse adventstaker, kan jeg tipse om de fra Konstsmide😊 https://www.bauhaus.no/adventsstake-konstsmide-7-med-mansjetter-hvit#go-to-description 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå