Diamant20 Skrevet 24. oktober #141 Skrevet 24. oktober Jeg har lagt inn en god bestilling hos søstrene grene i dag💸 Hvis noen synes det er skummelt å gå i de fysiske butikkene kan jeg melde om at nettbutikken er enda skumlere, for der er det lettere å kjøpe litt store kvanta av diverse, som 12 tallerkner😅 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #142 Skrevet 24. oktober Jeg har fått handlet noen ting til adventskalenderen hennes. Anonymkode: 9a6ca...381 1 1
Ugresset Skrevet 24. oktober #143 Skrevet 24. oktober (endret) Mitt eneste bidrag: Har kjøpt to stekepanner som blir to flotte julegaver. Tefalpanner 28cm til ordinærpris på 699,- per stykk, fikk de for 200,- per. Var et så godt kjøp at vi kjøpte to til oss selv og, og fikk kasta tre slitte. Hvem elsker ikke nye stekepanner? Det er som med en helt ny, sylskap kokkekniv. Gjør livet på kjøkkenet til en lek 😍 Har også kjøpt Lego av de blomstene man bygger til buketter. Endret 24. oktober av Ugresset Endret noe 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #144 Skrevet 26. oktober Jeg har ikke kjøpt en eneste julegave eller julevare Gleder meg til jeg skal begynne juleforberedelsene første søndag i advent, men det er ennå fem uker til! Da kan adventsstaken og stjernene til vinduene henges opp, og førjulstiden starter. Etter hvert blir det julegavekjøp, som regel et par uker før jul, og så senere å handle inn julematvarer. Julebrus, sylte, julekaker, ribbe og julemarsipan, håper bare de kjipe jul-i-oktober-folka ikke har trøkka i seg alt sammen to måneder før… Fra julekvelden til første nyttårsdag er det jul og romjul med rent og julepyntet hus, god mat, gjester og besøk, julegodt og kos Gleder meg til det! Anonymkode: 6a4d9...bab 2 1
Diamant20 Skrevet 26. oktober #145 Skrevet 26. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke kjøpt en eneste julegave eller julevare Gleder meg til jeg skal begynne juleforberedelsene første søndag i advent, men det er ennå fem uker til! Da kan adventsstaken og stjernene til vinduene henges opp, og førjulstiden starter. Etter hvert blir det julegavekjøp, som regel et par uker før jul, og så senere å handle inn julematvarer. Julebrus, sylte, julekaker, ribbe og julemarsipan, håper bare de kjipe jul-i-oktober-folka ikke har trøkka i seg alt sammen to måneder før… Fra julekvelden til første nyttårsdag er det jul og romjul med rent og julepyntet hus, god mat, gjester og besøk, julegodt og kos Gleder meg til det! Anonymkode: 6a4d9...bab Så hvorfor går du inn i denne tråden da? Dette er tråden for se som ikke kan evt ikke ønsker å vente helt til advent med forberedelser. Noen har høysesong på jobb og må jobbe mye ekstra, andre er kanskje studenter med eksamener eller om noen skal reise bort og mister mye tid pga det. 2 1 4
Novellemonster Skrevet 27. oktober #146 Skrevet 27. oktober Jeg kjøpte Berthas kokostopper med sjokolade på Extra i dag 😋 Har også vært inne på nettsidene til både Nille og Europris for å se på julepynt. Nå som november begynner til helgen, er jeg så klar for å gå inn i skikkelig julemodus 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober #147 Skrevet 30. oktober Glemte nesten: vaska et hjørne i stua her en dag ❤️ Det med mest hyller og krimskrams og ergo det som tar lengst tid. Tar det stykkevis og delt i år. Tar det jeg rekker 😀 Anonymkode: 5d776...143 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. november #148 Skrevet 2. november Elsker denne tråden- den er så positiv🥰 Jeg har: - Ryddet i klesskap og leker til datter. - Ryddet i garderobeskap i gang. - Ryddet matskap - Kjøpt inn kaldender. Hun har ikke pakkekalender, men får to «tema kalender» Den ene er vitenkalenderen. - Skrevet liste hvem jeg skal kjøpe julegaver til. - planlagt handleliste til jul, som skal handles inn neste trippel trumf. (Varer som holder seg. F.eks. pinnekjøtt, julebrus mm. Handler en del før priskrig, på varer jeg «må» ha. Redd de går tom, når priskrigene kommer.) Bare 4 uker til 1 søndag i advent🎄❤️🌟 Anonymkode: 7b4ff...830 1 1
Lesehest1 Skrevet 2. november #149 Skrevet 2. november Jeg har kjøpt en julegave, men jeg har ikke kjøpt gavepapir enda. Jeg må se hva jeg har igjen fra i fjor først. Jeg har i hvert fall noen julekort, for jeg pleier å poste en bunke. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #150 Skrevet 3. november Jeg har for første gang i mitt liv allerede begynt. Er litt i tidligste laget for meg, men det var av praktiske årsaker i år, så det får være. Krysser fingrene for at jeg ikke blir drittlei hele julepynten før vi kommer frem til jul 😅 Anonymkode: 2a9ca...10d 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. november #151 Skrevet 3. november AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har for første gang i mitt liv allerede begynt. Er litt i tidligste laget for meg, men det var av praktiske årsaker i år, så det får være. Krysser fingrene for at jeg ikke blir drittlei hele julepynten før vi kommer frem til jul 😅 Anonymkode: 2a9ca...10d Oi, beklager. Jeg trodde jeg gikk inn på en annen tråd angående når man begynner å pynte til jul.. Her inne ser det ut til at jeg er i godt selskap - mange som er godt igang ❤️ Anonymkode: 2a9ca...10d 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. november #152 Skrevet 4. november Har kjøpt noen flere julegaver og fått flere ideer til kjøp. Bare jeg blir bra i armen skal jeg fortsette julevask. Og pynte finstua ♥️ Anonymkode: 5d776...143 1 1
SebastianA Skrevet torsdag kl. 15:49 #153 Skrevet torsdag kl. 15:49 Så kjekt å lese at folk er godt i gang! Her går dagene i ett sett som vanlig. Men nå var oppkjøring (utvidelse av sertifikat) unnagjort, så da er det bare eksamener på høyskolen igjen. Heldigvis snart i mål med alle forelesinger, så nå er det bare å legge seg i selen å lese. Kassene med julepynt kom ned sist lørdag. Men står enda så og si urørt, tiden flyr og jeg løper etter for å rekke alt som skal gjøres.😵💫 Men imorgen har jeg fri, og det blir godt. Da skal jeg nyte dagen med julefilmer, ta en lett overfladisk vask. Før jeg skal kose meg med å pynte og bare eksistere litt. Julevasken har jeg heldigvis tatt tidligere i høst. Nesten alle julegaver er også i hus, mangler bare til far. Så kanskje det blir litt innpakking i helgen. Håper alle nyter dagene og gleder seg jo nærmere jul vi kommer, for i skrivende stund er det bare 48! dager igjen til julaften 1 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:33 #154 Skrevet torsdag kl. 19:33 Sitter og er syk og venter utålmodig på å få gjøre mer forberedelser... Frustrerende! Anonymkode: 5d776...143 1
Gardkjærringa Skrevet torsdag kl. 20:36 #155 Skrevet torsdag kl. 20:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter og er syk og venter utålmodig på å få gjøre mer forberedelser... Frustrerende! Anonymkode: 5d776...143 God bedring❤️ Har startet på julerengjøringa. Stort hus, men tar litt og litt, og har som mål å være ferdig med alle 3 etg innen 20. november. 1 1
Criss Skrevet torsdag kl. 22:04 #156 Skrevet torsdag kl. 22:04 (endret) Har kun 3 julegaver igjen å kjøpe🥳 Har pakket inn de gavene jeg har kjøpt og er akkurat ferdig med å vaske ned kjøkkenet (inne i alle skuffer/skap og utenpå) og kjøleskapet🥰 Må droppe å vaske taklister og vegger i år, da jeg har pådratt meg en skade i høyre arm. Ryddet også boden oppe forrige uke. Ganske stolt av meg selv!😊 Endret fredag kl. 00:13 av Criss 1
Bombasi Skrevet lørdag kl. 17:35 Forfatter #157 Skrevet lørdag kl. 17:35 Koselig å lese at dere har framdrift. Tenk at vi har nådd 8. november. Ser noen har fått opp vinterlys, samt noen har sneket fram hele adventen allerede. 😃 Jeg er nesten ferdig med julegavene. Mangler kun en halv julegave for å fullføre listen min. Ellers er resten innkjøpt eller planlagt sånn at innkjøp er eneste som gjenstår. 🥳 Jeg skal få gjort mye i løpet av uka. Midten av november nærmer seg med stormskritt, og etter det er alt med jul lov. 😁 Utelysene skal monteres eller henges opp, og tennes. 🤩 Tenkte også å ta rundvask av stua, samt få hengt opp røde gardiner og lagt på røde duker på sine plasser i hele huset. Og ikke minst skal jeg legge på julesengetrekket. For ordens skyld: sengetrekket blir tatt av og vasket flere ganger helt til jula er over. Jeg er ikke et svin som ligger i samme sengetrekk i 8 uker. Vi er inne i en deilig tid. Har flere julesanger på hjernen som synges og nynnes på. Sånn sett er det fint at jeg bor alene. For sangstemmen er helt for jævlig. 😅 Men det skal ikke stå på stemning og humør, om ikke annet! Hvordan ligger dere an? Håper dere har en fin førjulstid med små framdrift her og der. (Bildet fra KG fotoarkiv) 1 1
kissmequick Skrevet søndag kl. 10:20 #158 Skrevet søndag kl. 10:20 Jeg skulle ønske jeg var mer i rute, men utsetter vaskingen over en lav sko for tiden… neste lørdag skal jeg lage porchetta og julepudding med en venninne, må prøve å ha vasket klart til da, og kanskje rukket en tur i skogen for å hente inn litt pynt. 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:28 #159 Skrevet søndag kl. 10:28 Jeg synes også førjulstiden er mest koselig🥰 Har vasket nesten alle kjøkkenskuffene, vinduene er vasket utvendig og skal ta innvendig i dag. Skal også henge opp vinterlys i dag. Mannen kjøpte julekalendere til barna i går (blir kjøpekalender i år og ikke hjemmelaget pakkekalender😅). God førjulstid☺️ Anonymkode: fa2ae...708 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:30 #160 Skrevet søndag kl. 10:30 Idag har jeg kjøpt Solo julebrus, og jeg har nettopp ordnet to julegaver til (en kjøpt og en bestilt). Jeg har også bestilt adventskalender Egentlig hårreisende dyrt, men fjorårets fra Pärlans var så fantastisk god at jeg trør til med en lignende i år! Jeg skjønner jo at mange her i tråden er mye mer omstendelig før jul enn jeg er, men jeg gidder ikke stresse med å vaske hver en eneste liten krok til jul, midt i mørketida når ingen ser skiten uansett Hvis noen kommer innom og synes vi har det for rotete eller støvete innerst i et skap eller en skuff, så vet de hvor utgangen er! Jeg er dritdårlig husmor og orker ikke late som noe annet heller. Anonymkode: 32856...187 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå