Gå til innhold

Utrolig vanskelig å gå ned i vekt. Trenger noe enkelt,hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Periodisk faste er jo ikke verdt noe om du ikke har litt fornuftig forhold til mat. Kan jo fint stappe innpå 3000+ kcal på de timene som er tilgjengelig 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har i to år nå spist det samme til frokost og lunsj. Lagt på et kveldsmåltid nå for å vedlikeholde vekt, men om du er som meg og liker rutiner og forutsigbarhet så funker det jo! 54 kilo ned, og stabil de siste 8 mnd :) til middag spiser jeg variert fordi jeg gidder ærlig talt ikke lage separate middager til familien og meg. Men det er alltid mulig å tilpasse (f.eks. bare spise torskefileten med grønnsaker, droppe saus og poteter), og de gangene det ikke gjør det - så går det fint og. 

To Wasa husmann til frokost, kaffe med helmelk  

To Wasa husmann til lunsj + en grønnsak/frukt

Valgfri middag med smarte valg

Nå kvelds med müsli og banan og helmelk eller lompewraps eller også en skål med 30g potetgull 🥰

Anonymkode: e36f5...ac9

Godt jobba! 👍🙌

Skrevet

Hverdager er slik: spiser lunsj kl 11, middag kl 16.30 og kveldsmat kl 20. Bortsett fra det er kjøkkenet stengt. Ikke snacks, ikke mellommåltid. Spiser meg mett til måltidet, lager maten selv og passer på å spise grønnsaker og proteiner til hvert måltid. Idag er en veldig typisk dag. Jeg har preppet klart tre lunsjsalater i kjøleskapet; 200g kyllingfilet stekt med  hvitløk, salt, pepper og honning. Hummus laget på 1 boks kikerter, tahini, hvitløk, sitron, vann og olivenolje. 1 paprika, 3 vårløk, 1/2 crispisalat og 1/2 pk ruccola. Trenger ikke mer olje/dressing pga hummusen, men har på litt balsamico når jeg skal spise. 

Middag var potet, seibiff av seiblokk, stekt løk og ertepure (erter, matfløte og smør)

Kvelds er to skiver grovbrød med gulost, 2dl eplejuice og en gulrot 

AnonymBruker
Skrevet

Slankesprøyte

Anonymkode: 8a36e...309

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg begrenser meg skikkelig 2 dager i uka, f.eks. kun en viss kategori den ene dagen og en annen den andre, f.eks. kun fjærkre + grønnsaker-dag og havregrøt + suppedag.

For meg er det blitt en livsstil, og er mye lettere å kjøre en slik linje enn å passe på alle dager. 

Anonymkode: 622d9...0ef

Samme her, bare omvendt. Har en dag eller to hvor jeg kan spise "dritmat". Det være hjemmelaget pizza, lasagne eller lignende. Ellers er det grønnsaker og kjøtt, sunt fett, supper og salater. Knekkebrød, havregryn osv.

Anonymkode: 3f404...39f

AnonymBruker
Skrevet

For meg funker periodisk faste fordi jeg liker å føle meg skikkelig mett etter måltider. Ellers går jeg og craver. Har et spisevindu på 8 timer, men det kunne med fordel vært kortere ser jeg. I dag spiste jeg en stor lunsj med varmmat i kantinen kl. 13. Aner ikke kalorier, men det var en god porsjon. Etterpå har jeg drukket et par kopper kaffe med melk, og litt frukt. Holdt meg mett til kl. 19. Var egentlig ikke særlig sulten, men tenkte det var greit å ta seg et par knekkebrød for å ikke legge seg sulten. Det tok brodden. 

Har en mer småspist venninne som liker å gresse gjennom dagen. Hun ville blitt ubehagelig mett av den lunsjen min 😄 Vi går begge ned i vekt. Det hele trenger overhodet ikke å være så komplisert om du slutter å følge dietter som ikke passer dine behov, men "lurer" inn mindre mat der det kniper minst. Det handler bare om mindre input. Ikke tro noe annet. 

Lykke til 🙂 

Anonymkode: e6d4f...e07

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Meld deg inn et sted hvor du får en kostholdsplan som er laget spesielt for deg. Av en veileder som kan dette. Som tilpasser planen nøyaktig som du ønsker. 

Så går du noen turer i uka, helst i skogen eller litt oppoverbakker. Klarer du litt styrketrening hjemme i tillegg, har du verdens beste utgangspunkt og en plan å forholde deg til.

Det er ikke vanskelig å gå ned i vekt hvis du er innstilt og dedikert til å gjøre det. Ikke lag det komplisert. 

Anonymkode: 05543...97c

Dette! Har gått opp og ned i vekt i mange år, men det var først da jeg fikk kostholdsplan og treningsplan at det fungerte skikkelig. Da har man noen i ryggen som man kan be om råd i en periode, det er så verdifullt! Som andre sier; ikke kjør på med en kur med få matvarer; du kommer med stor sannsynlighet til å bli lei. Man klarer ikke å holde en kur i lengden. Du må gå for noe du kan leve med resten av livet 😊

PS: Spiser litt snop og chips i helgene + har take away en gang i uka. Balanse ❤️

Anonymkode: 10e5a...fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...