Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hamster1234

Startvekt fra tidligere: 104 (januar 2025)
Høyde: 168 cm

Startvekt for denne tråden: 83,9
Mål før jul: 77 kg —> vedlikehold enn så lenge 💛

September 2025
19. september (2)  83,9 kg
26. september (3) 84,8 kg (+0,9 kg)

Oktober 2025
  3. oktober (4) 83,8 kg(-1,0 kg)
10. oktober (5) 84,8 kg (+1,0 kg)
17. oktober (6)  83,3kg (-1,5kg)
24. oktober (7) ikke veid
31. oktober (8) ikke veid

November 2025
  7. november (9) 83,1 kg (-0,2 kg)
14. november (10) 82,5 kg (-0,6 kg)
21. november (11) -- kg (-kg)
28. november (12) -- kg (-kg)

Desember 2025
  5. desember (13) -- kg (-kg)
12. desember (14) -- kg (-kg)
19. desember (15) -- kg (-kg)

Total vektnedgang i denne tråden: -1,4 kg
Total vektnedgang: -21,5 kg (siden januar 2025)

Faktisk litt nedgang, selv om jeg ikke har tatt bare kloke valg på matfronten. Tenker fremdeles vedlikehold, men takker selvsagt for all nedgang jeg evt. klarer frem mot jul. Det gikk så fint og jevnt å gå ned de første 18 kilo, etter det har det blitt vanskelig. Det er jo sikkert ikke så merkelig at det stagnerer litt ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Startvekt for denne tråden: -79,7-
Mål før jul: 70 kg

September 2025
  5. september (0) -79,7-
12. september (1) -- 78,2 (-1,5kg)
19. september (2)  79,4kg (-+1,3kg)
26. september (3)  78,5 kg (-1kg)

Oktober 2025
  3. oktober (4) 78,5kg (0 kg)
10. oktober (5): 77,8 kg (-0,7kg)
17. oktober (6) -- kg (-kg)
24. oktober (7) -- kg (-kg)
31. oktober (8) 73,9 kg (-3,9kg)

November 2025
  7. november (9) -- kg (-kg)
14. november (10) 73,4 kg (-0,5kg)
21. november (11) -- kg (-kg)
28. november (12) -- kg (-kg)

Desember 2025
  5. desember (13) -- kg (-kg)
12. desember (14) -- kg (-kg)
19. desember (15) -- kg (-kg)

Total vektnedgang denne tråden: 6,3 kg

Total vektnedgang (siden starten av mai:  19,5kg).

Her går det egentlig ikke så bra, men akkurat vektnedgangen er det helt greit at ikke er helt ute av styr. Jeg teller null kalorier. Har knapt matlyst, så dersom jeg skulle plutselig ha lyst på noe så pleier jeg å unne meg det. Vet at dette er et utrolig farlig spor, men jeg orker rett og slett ikke styre noe med verken spesialtilpassede matvarer eller kaloritelling når vi bor sånn at vi trenger oss inn hos en annen familie, med et bittelille kjøleskap. Så fort vi får vårt eget igjen skal jeg starte igjen.  Men ellers, jeg sliter etter brannen altså. Det å flykte fra et frammehav i morgenkåpe uten å kunne redde noe, det har satt sitt preg på psyken. Spesielt med tanke på at vi mest sannsynlig ikke får vite brannårsaken, selv etter grundige åstedsundersøkelser. Så summa summarum jeg er glad jeg verken trøstespiser på meg mange kilo nå, eller raser ned mange kilo helt uten kontroll. 

• Hjerte 2
Skrevet
Emmajunga skrev (12 minutter siden):

Det å flykte fra et frammehav i morgenkåpe uten å kunne redde noe, det har satt sitt preg på psyken. Spesielt med tanke på at vi mest sannsynlig ikke får vite brannårsaken, selv etter grundige åstedsundersøkelser. Så summa summarum jeg er glad jeg verken trøstespiser på meg mange kilo nå, eller raser ned mange kilo helt uten kontroll. 

Det tror jeg på. Vi opplevde brann for 10 år siden, ble vekket av naboen som skrek og banket på døra om natta. Hans hus (vegg i vegg) brant ned og vårt ble reddet. Kommer aldri til å glemme den skrekken av å bære med seg barna ut i nattøyet. Og lukta av bål, andres vedfyring og alt mulig sånt får meg fortsatt til å sprette opp og undersøke hva det kommer av.

Det virker som om du gjør det du kan i situasjonen, husk på at det er godt nok! 
Håper dere kommer dere inn i noe eget snart og kan begynne å lage en ny normal derfra.

Skrevet
Hulderen skrev (19 timer siden):

Hva gjør dere med adventskalender til dere selv? Jeg har brukt å ha sjokoladekalender, men er ikke sikker på om det er så lurt med tanke på vektnedgang. Det blir vel ikke så mange kalorier ekstra per dag. Men jeg er redd at jeg vil få kraftig søtsug av det. Jeg har ikke spist sjokolade siden begynnelsen av august.

Hva med en annen type kalender, da? En kalender med aktiviteter? Eller en te-kalender? Da kan du drikke en kopp te mens du hører på "Julestemning med Ronny og Live" (NRK-appen) 😀

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt meg en kalenderbok der man åpner en ny side hver dag. Kjøpte den i utlandet da jeg var på høstferie. Har også hatt te-kalender og Flax-kalender. 

Anonymkode: 984f4...d79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...