Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Runnah skrev (3 minutter siden):

Det ble vel gjort klart at det er snakk om personalansvar i denne lederstillingen.

TS har et produksjonsansvar, ikke et personalansvar. Dette er avklart lenger opp.

Det er viktig at TS selv forstår dette. Slik hen jobber nå, kan hen bli gjort ansvarlig for beslutninger hen ikke har fullmakter til.

Dersom denne ansatte TS forsøker å sparke er organisert……

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Runnah skrev (6 minutter siden):

Det ble vel gjort klart at det er snakk om personalansvar i denne lederstillingen.

Det er klarlagt at det IKKE er personalansvar i TS’ stilling.

Skrevet (endret)
Runnah skrev (8 minutter siden):

Det er forskjell på en skiftleder og en avdelingsleder feks.

Når ts har personalansvar I produksjonen men ikke medarbeidersamtaler, ansvar for ansettelse, kontrakter osv. Skal ts da heller ikke ha innsyn i den enkeltes informasjon omkring dette, om det gis skriftlig advarsler er dette taushetsbelagt. Virker som en arbeidsplass med masse rot og manglende oppfølging av arbeidsmiljøloven. At privat informasjon om ansatte går til en fellesmail har jeg aldri vært borti før.

Endret av Hannabanna
  • Hjerte 1
Skrevet
Snok1 skrev (5 minutter siden):

TS har et produksjonsansvar, ikke et personalansvar. Dette er avklart lenger opp.

Det er viktig at TS selv forstår dette. Slik hen jobber nå, kan hen bli gjort ansvarlig for beslutninger hen ikke har fullmakter til.

Dersom denne ansatte TS forsøker å sparke er organisert……

Forhåpentligvis er den ansatte organisert.

Når ts en del av flere som forsøker å få en ansatt sparket mot leders innstrukser og i tillegg sitter flere med innsyn i situasjonen er det jo helt mangel på kontroll. Jeg lurer på hvor tillitsvalgt er om de har en.

Støtter deg for øvrig i dine tidligere innlegg.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (4 minutter siden):

Det er forskjell på en skiftleder og en avdelingsleder feks.

Når ts har personalansvar I produksjonen men ikke medarbeidersamtaler, ansvar for ansettelse, kontrakter osv. Skal ts da heller ikke ha innsyn i den enkeltes informasjon omkring dette, om det gis skriftlig advarsler er dette taushetsbelagt. Virker som en arbeidsplass med masse rot og manglende oppfølging av arbeidsmiljøloven. At privat informasjon om ansatte går til en fellesmail har jeg aldri vært borti før.

Jeg er skiftleder med et visst personalansvar. Jeg har som sagt disse samtalene med arbeiderne, jeg innvilger fri, setter opp de som vil jobbe ekstra, håndterer egenmeldinger osv i tillegg til personalsaker som egentlig ikke er mitt bord. Jeg kan også bestille bemanning fra en virksomhet i samme bransje.

Anonymkode: 0afe3...912

AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (3 minutter siden):

Forhåpentligvis er den ansatte organisert.

Når ts en del av flere som forsøker å få en ansatt sparket mot leders innstrukser og i tillegg sitter flere med innsyn i situasjonen er det jo helt mangel på kontroll. Jeg lurer på hvor tillitsvalgt er om de har en.

Støtter deg for øvrig i dine tidligere innlegg.

Mot leders instrukser? Hvis vi hadde fulgt den opprinnelige instruksen ville arbeideren trolig vært ute allerede, og jeg har gjort min jobb, jeg tok den første praten med arbeideren om dette og ville gitt skriftlig advarsel om jeg ble instruert til det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er skiftleder med et visst personalansvar. Jeg har som sagt disse samtalene med arbeiderne, jeg innvilger fri, setter opp de som vil jobbe ekstra, håndterer egenmeldinger osv i tillegg til personalsaker som egentlig ikke er mitt bord. Jeg kan også bestille bemanning fra en virksomhet i samme bransje.

Det at det egentlig ikke er ditt bord sier sitt. At du sitter med innsyn i saker men samtidig ikke er i en stilling hvor du kan gi en advarsel viser tydelig at det er ett rot på en arbeidsplass som burde hatt besøk av arbeidstilsynet.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor bryr du deg? 

Anonymkode: 5be27...3ae

Fordi det går utover TS at kollegaen ikke er med på å dra lasset?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mot leders instrukser? Hvis vi hadde fulgt den opprinnelige instruksen ville arbeideren trolig vært ute allerede, og jeg har gjort min jobb, jeg tok den første praten med arbeideren om dette og ville gitt skriftlig advarsel om jeg ble instruert til det.

Ja du skriver selv at instruksen er tett oppfølging. Så er det en tidligere instruks. Ser du ikke selv at dette er ett rot? 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært den ansatte og fått bite at noen uten personalleder hadde innsyn i mine personalsaker hadde jeg varslet Datatilsynet. Det er ikke greit i det hele tatt.

Anonymkode: 31998...aa1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser du selv hvor utsatt du er her, TS?

Jeg er like bekymret for deg som for operatøren du forsøker å bli kvitt.

Du utfører personaloppgaver du overhodet ikke har fullmakter til, og på den måten påtar du deg et juridisk ansvar som skulle vært virksomhetens ansvar.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde jeg vært den ansatte og fått bite at noen uten personalleder hadde innsyn i mine personalsaker hadde jeg varslet Datatilsynet. Det er ikke greit i det hele tatt.

Anonymkode: 31998...aa1

Da tar du feil. Ville vært interessant å se om dette er Snok1 som troller videre med AB bare fordi de andre innleggene ignoreres.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Arbeideren er en åpenbar feilansettelse, jobber i helt feil bransje. Det er så ille at det har blitt gitt skriftlig advarsel og tett oppfølging, virket som at vi var i en prosess for å få vedkommende ut. Men så har vi en leder som først nektet å gi en ny skriftlig advarsel (var en annen leder som ga den første), selv om det var en instruks på det og denne lederen tok en prat med personalkonsulenten i den forbindelse, på eget initiativ. Slapp å gi skriftlig advarsel, vi skulle bare fortsette med ganske tett oppfølging.

Så har denne lederen fulgt opp arbeideren et par ganger til nylig og rapporterer til personalkonsulenten. Jeg har innsyn i det som har blitt skrevet og det er mangelfullt. I e-postene står det hvor effektiv arbeideren har vært, men ingenting om hvor kort tidsrommet var. Det var snakk om totalt under to timer i går, i to ulike produksjoner, så et ganske tynt grunnlag. Personalkonsulenten kan fort tro at arbeideren har jobbet effektivt en hel arbeidsdag når det bare står enheter produsert per time i korte perioder. I annen produksjon har arbeideren produsert ca en tredjedel av snittet for alle arbeiderne, det er grunnlaget for skriftlige advarsler og tett oppfølging. Helt skrekkelig, men vedkommende gjør tilsynelatende sitt beste. Gårsdagens produksjonsarbeid er letteste sort, kunne nesten hentet inn randoms fra gata og gitt dem maks en halvtime opplæring.

Lederen er også en feilansettelse. Det gjøres en del feil, ignorerer tilsynelatende klare beskjeder om hvordan ting skal registreres, har ikke oversikt over produksjonen, feilvurderer produksjonstempoet og får ikke flyttet arbeidere over til annen produksjon i tide på et skift. Vi må også være svært forsiktige med hva vi sier, for denne lederen er ganske spiss i kantene og tåler ingen kommentarer som antyder at vi følger litt med. Vedkommende er selv spydig, først og fremst mot meg.

Jeg får kanskje ikke gjort så mye med disse tingene, jeg bør kanskje ikke si noe til personalkonsulenten med mindre det er i en naturlig sammenheng. Kan kanskje heller si noe til de andre lederne med ganske lik stilling som meg selv. Vi har en viss dialog om denne lederen.

Hei, siden du er leder så får du ta ansvar.

Ellers er hele innlegget ditt totalt bullshit.. ingen firmaer er så dårlige på gdpr, og er de det så bryter du taushetsplikt ganske bra.  Antar du er livets harde skole som prøver få oppmerksomhet og innlegget ditt delt på facebook. Gjett, det kommer til å skje.  Kgadmins elsker falske idiot innlegg.

Anonymkode: 42b3d...6b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva tror du? Jeg jobber i denne virksomheten.

Bytt jobb da vel?

Anonymkode: 4f548...20f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da tar du feil. Ville vært interessant å se om dette er Snok1 som troller videre med AB bare fordi de andre innleggene ignoreres.

Det er ikke feil. Personalsaker skal innvolvere færrest mulig og en leder i produksjon skal ikke sitte på informasjon eller gjøre andre oppgaver som skriftlige advarsler hvis det ikke er personens jobb og personen ikke har noen krav på det. At noen troller kan godt være, spesielt i større bedrifter følges arbeidsmiljøloven i større grad og ledelsen er ikke ett rot som ikke overholder taushetsplikten så de ansatte tror det er normalt.

AnonymBruker
Skrevet

a

Anonymkode: 963bc...2f2

AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (13 timer siden):

Det er ikke feil. Personalsaker skal innvolvere færrest mulig og en leder i produksjon skal ikke sitte på informasjon eller gjøre andre oppgaver som skriftlige advarsler hvis det ikke er personens jobb og personen ikke har noen krav på det. At noen troller kan godt være, spesielt i større bedrifter følges arbeidsmiljøloven i større grad og ledelsen er ikke ett rot som ikke overholder taushetsplikten så de ansatte tror det er normalt.

Helt feil. Jeg må ha innsyn i arbeidernes oppsigelsesprosesser og jeg har også myndighet til å gi skriftlige advarsler ettersom jeg har et visst personalansvar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...