Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er fordeler med å både være ung og eldre foreldre. De unge har gjerne ikke livet like mye på stell og ender oftere med å gå fra hverandre fordi de er umodne,og særlig unge menn. De færreste menn er klar til å bli pappa når de er i 20 årene.

Unge foreldre kaller barna sine navn som Lykke og Savannah og Matheo og tenker ofte ikke over hva avgjørelsene de tar fører til. De skiller seg og vips har de funnet seg en ny partner og får et kjærlighetsbarn med ham så holder ikke det heller og så har du en 30 åring med barn med to menn som sper på inntekten med OnlyFans jobber.

Da tar jeg overgangsalder istedenfor 🤣

Anonymkode: 3b656...abc

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 9.51):

Og jeg er strålende fornøyd med å ha tatt lang utdanning, reist jorda rundt og ha fått meg en godt betalt jobb før jeg fikk barn. Jeg tror det er lurest å vente til rundt 30 med barn for kvinner, for først da har du livserfaring nok til å velge den beste fyren som barnefar.

Null stress m tenåringer som 50-åring.

Anonymkode: fc100...001

Det kommer an på overgangsalderen ;) 

Anonymkode: def81...aae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

image.thumb.png.c273b181615e2d68364b56bc0aee2434.png

Anonymkode: e1a4f...eeb

Ingen benekter dette, men man skal jo helst ha noen å lage barna med, da. Ikke alltid den personen dukker opp før man er 25 ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke jeg heller, heller ikke ts. Det går fint å være dame på 40 som angrer på at barna kom sent. Forstår ikke hvorfor dette er så grusomt å lese for noen, for ja får man barn i 30 årene er det sent, enda senere i 40 årene. 

Anonymkode: 21c70...31d

Det er helt greit at noen angrer, det er "skjerp dere damer"-tonen man reagerer på, og ideen om at andre som velger å få barn sent (eller aldri) ikke har tenkt over saken. 

Anonymkode: 67cb1...136

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du høres nesten deprimert ut, og jeg får inntrykk av at du har problemer med både deg selv og ekteskapet ditt. 

Jeg fikk mitt første barn tidligere i år som 39-åring. Føler meg på ingen måte gammel eller sliten, og formen er den samme nå som før jeg ble gravid. Besteforeldrene på begge sider er i midten av 60-årene og superspreke - de trener og går tur flere ganger i uka og elsker å være med både barna og barnebarna sine.

Nå planlegger vi for en ny graviditet i løpet av neste år. Blir fint med et barn til 😊 Småbarn i 40-årene er jo ingen stor sak, de fleste jeg kjenner fikk også barn sent. Og det lar seg jo kombinere med «selvrealisering» også - man kan fint ta med barn både på restaurant, museum og utenlandstur.

Anonymkode: 42d88...856

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Hannabanna skrev (2 timer siden):

Bassert på overskriften vil jeg tippe at TS er en mann. Men det er uansett en situasjon og alle er forskjellige.

Jeg var ikke like gammel men i starten 30 årene da jeg fikk mitt første barn. Det har passet veldig greit for oss begge og jeg er så glad for at jeg ventet til jeg møtte mannen jeg har i dag.

Bassert?

Anonymkode: 7b767...9be

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Bassert?

Anonymkode: 7b767...9be

Basert. Hvis en skrivefeil gjorde det uforståelig er det bare å beklage🙄

Endret av Hannabanna
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har så utrolig lyst til å bli ferdig med å få barn innen jeg blir 30…

men da blir jeg slått opp med. 
Hva gjør man da?? Jeg vil jo være med han, men han er jo ikke klar før om lenge. Håpløst.

Anonymkode: 6893b...6c6

Han dumper deg om du sier du vil ha barn nå, for det er ikke viktigere å være sammen med deg?? Altså seriøst her burde du vurdere om denne mannen er av kaliber til å dele livet sammen med!

Anonymkode: 204c5...f82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 21-åring di 2 neste var jeg 35 og 38 , å har hatt mye mer og gi di 2 yngste enn da jeg var ung og ikke moden rett og slett , å angrer ikke ett sekund på at jeg var godt voksen med di siste . Overgangsplager har jeg hatt siden jeg var 49 år er 64 idag og har det fortsatt , men jeg går på hormontabletter for dette , så hvorfor prøver du ikke dette ? Det er ett nytt liv med medisiner istedenfor og ha alle plagene overgang kan gi .barnevakt av foreldre eller svigerforeldre har jeg aldri regnet med , mine barn mitt ansvar . Men har aldri sett på di som for gamle   Di hadde barna med glede om det skulle trenges . 

Anonymkode: 785c9...2aa

Skrevet

Problemet er at folk ikke har råd til barn. De fleste venninnene mine hadde hatt det for lenge siden om de hadde hatt penger til det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn som 17-åring. Mitt barn er nå 17, jeg 34. 

Det var selvsagt ikke planlagt, på samme måte som mange som får barn sent ikke planlegger det, men brukte tid på å bli gravide, eller ikke var i et fast forhold. Noen trives med barn tidlig, andre sent. Poenget er at livet skjer. Det kan ikke planlegges like godt som man skulle ønske.

Jeg tenker det verste egentlig er dømming fra andre om hvorvidt det ene eller andre er best/riktig/sunnest for barnet.

For min del har det gått knirkefritt å bli tidlig mor, jeg har høy utdannelse og datteren min har fått en aktiv og trygg oppvekst. For andre kan det føles som at eneste valg i den alderen er å ta abort. Vi er alle forskjellige og i ulike livssituasjoner. Gjør det beste ut ifra de kortene du har på hånden, og du TS, bør søke hjelp til sortere disse blandede følelsene du har rundt din situasjon så du får hodet over vannet igjen. Lykke til!

Anonymkode: c1dc8...004

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 9.45):

Og dette er det garantert mange meninger om, og mange grunner til at man ikke fikk barn før. 

Jeg skulle realisere meg, jeg skulle reise og jeg skulle gjøre så mye før babyen skulle komme. Som 38 år bestemte vi oss, og fikk barn. Ingen IVF heldigvis, men har flere venninner som måtte gjennom det. 
Nå er jeg midt i overgangs alderen og det er et forbanna helvette alt. I tillegg har vi begge syke og skjøre foreldre (eller vi har en besteforelder som er sprek, men som bare vil leve livet). 

Skulle vist dette når jeg var sammen med en knakende kjekk fyr i 20 årene. Han hadde vært en perfekt far. Jeg kan ikke se for meg at han jeg er med nå kommer til å holde livet ut, men når jeg nådde en viss alder så måtte jeg nesten bare ta en for å stifte familie. 

Sier ikke det er likt for alle, men naturen er en gang slik at vi damer kommer i overgangen, og det er mye dritt som skjer i kropp og sinn. Det kommer man ikke utenom, revolusjon har ikke kommet dit at kroppen har endret seg til å få barn sent. 

For mange er det slik, ser det hos mange venninner og. Et tips bare ❤️

Anonymkode: 868d0...6e6

Dette må jo være tull?   Finnes det virkelig foreldre som skriver en så lang tekst, der det utelukkende ikke nevnes noe positivt med ens eget barn.  Jeg leser teksten som at du burde være en av dem som ikke fikk barn.    «Du bare måtte ta en for å stifte familie». ?  Mener du det?   Det var altså bare å få det unna…. Reflekterte du noe over hvilket ansvar det er å ha barn? 24/7. der barnets livskvalitet, trygghet, kjærlighet og enormt engasjement krever det meste av deg, uavhengig av formen din…. 

jeg tror dette er tulleinnlegg.  Finner ikke et eneste positivt ord om barnet og livet med barn.    Du kan gi bort barnet til noen som liker barn vettu. Har du vurdert det?  Da slipper du dette  styret 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 9.51):

Og jeg er strålende fornøyd med å ha tatt lang utdanning, reist jorda rundt og ha fått meg en godt betalt jobb før jeg fikk barn. Jeg tror det er lurest å vente til rundt 30 med barn for kvinner, for først da har du livserfaring nok til å velge den beste fyren som barnefar.

Null stress m tenåringer som 50-åring.

Anonymkode: fc100...001

Jeg vil fraråde kvinner flest fra å vente til de er 30 med å finne den riktige mannen, slik du anbefaler. De fleste trenger tid til å finne noen og man skal gjerne leve og bo sammen noen år før en finner ut om en passer tilstrekkelig godt sammen til å stifte familie, og om en venter til 30 med å gjøre dette risikerer en å ikke få så mange flere sjanser hvis han likevel ikke viste seg å være den rette. I tillegg er det jo en risiko for at "den beste fyren" allerede er tatt eller er blitt utilgjengelig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (5 minutter siden):

Jeg vil fraråde kvinner flest fra å vente til de er 30 med å finne den riktige mannen, slik du anbefaler. De fleste trenger tid til å finne noen og man skal gjerne leve og bo sammen noen år før en finner ut om en passer tilstrekkelig godt sammen til å stifte familie, og om en venter til 30 med å gjøre dette risikerer en å ikke få så mange flere sjanser hvis han likevel ikke viste seg å være den rette. I tillegg er det jo en risiko for at "den beste fyren" allerede er tatt eller er blitt utilgjengelig. 

Det du skriver her fremstår veldig tullete for alle oss som ikke har fått til å finne den rette før etter fylte 30, selv om vi virkelig har prøvd etter beste evne. Noen av oss har heller ikke mulighet til å bo sammen så og så lenge for å «finne ut om han er den rette» før man går til skrittet å få barn, og alternativet barnløshet er da ikke et alternativ for veldig mange. 
Her gikk alt rimelig kjapt, pga dårlig tid, men alt har gått veldig fint likevel. Soulmates og bestevenner, og det å få barn sammen har ikke vært feil. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Giftet meg da jeg var 23, fikk barna da jeg var 25 og 26. Mannen er samme årsmodell som meg. Har hatt god økonomi hele veien (heldigvis), og god helse begge to.

Nå flytter barna snart ut, men vi er ikke engang 45. Har fortsatt 25 år igjen av arbeidslivet, og jeg tar meg selv i å tenke at jeg kunne startet et nytt og mye mer romantisk liv med en ny partner. Det er ikke gitt at det er oss to for alltid bare fordi vi fant hverandre tidlig. Vi har forandret oss, blitt voksne i løpet av disse 20+ årene sammen. Dersom vi holder sammen, tror jeg det er fordi vi har lyst til å være besteforeldre sammen, og that's it😬

Anonymkode: de200...c48

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det du skriver her fremstår veldig tullete for alle oss som ikke har fått til å finne den rette før etter fylte 30, selv om vi virkelig har prøvd etter beste evne.

Da tror jeg ikke du har forstått det du forsøker å svare på i og med at innlegget ikke omhandler deg/dere. 

Sitat

Noen av oss har heller ikke mulighet til å bo sammen så og så lenge for å «finne ut om han er den rette» før man går til skrittet å få barn, og alternativet barnløshet er da ikke et alternativ for veldig mange. 

Det er nettopp det som er poenget.

Sitat

Her gikk alt rimelig kjapt, pga dårlig tid, men alt har gått veldig fint likevel. Soulmates og bestevenner, og det å få barn sammen har ikke vært feil. 

Det er fint. Du ville kanskje likevel ikke anbefale å vente til man får dårlig tid? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.9.2025 den 9.45):

Og dette er det garantert mange meninger om, og mange grunner til at man ikke fikk barn før. 

Jeg skulle realisere meg, jeg skulle reise og jeg skulle gjøre så mye før babyen skulle komme. Som 38 år bestemte vi oss, og fikk barn. Ingen IVF heldigvis, men har flere venninner som måtte gjennom det. 
Nå er jeg midt i overgangs alderen og det er et forbanna helvette alt. I tillegg har vi begge syke og skjøre foreldre (eller vi har en besteforelder som er sprek, men som bare vil leve livet). 

Skulle vist dette når jeg var sammen med en knakende kjekk fyr i 20 årene. Han hadde vært en perfekt far. Jeg kan ikke se for meg at han jeg er med nå kommer til å holde livet ut, men når jeg nådde en viss alder så måtte jeg nesten bare ta en for å stifte familie. 

Sier ikke det er likt for alle, men naturen er en gang slik at vi damer kommer i overgangen, og det er mye dritt som skjer i kropp og sinn. Det kommer man ikke utenom, revolusjon har ikke kommet dit at kroppen har endret seg til å få barn sent. 

For mange er det slik, ser det hos mange venninner og. Et tips bare ❤️

Anonymkode: 868d0...6e6

Hadde uansett ikke fått barn tidligere enn jeg gjorde. Det hadde vært krise og barna mine hadde fått det jeg ser på som dårlige foreldre som rollemodeller. Er en del ting som må bearbeides og jobbes igjennom før man får barn, burde ihvertfall gjøre dette. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Overgangsalderen kommer uansett og for mange med sine plager. Man kan ikke planlegge eller vite hva som vil skje i fremtiden uansett så folk får få barn når det passer for dem. Man kan dø i morgen for den saks skyld. 

Anonymkode: befdc...2f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (8 minutter siden):

Da tror jeg ikke du har forstått det du forsøker å svare på i og med at innlegget ikke omhandler deg/dere. 

Det er nettopp det som er poenget.

Det er fint. Du ville kanskje likevel ikke anbefale å vente til man får dårlig tid? 

Og her oppstår problemet - du mener at du ikke sikter til meg/oss, men likevel svarer du meg som om jeg er blant dem du skriver til😅 svaret ditt fremstår fortsatt tullete, for det er veldig mange som bare ikke har noe valg. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og her oppstår problemet - du mener at du ikke sikter til meg/oss, men likevel svarer du meg som om jeg er blant dem du skriver til😅 svaret ditt fremstår fortsatt tullete, for det er veldig mange som bare ikke har noe valg. 

Det ser ut som problemet oppstod da du leste, men ikke forstod, først ett, så to innlegg. Jeg anbefaler å lese på nytt og spørre om du fortsatt ikke forstår. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...