Gå til innhold

Hvor mange søknader?

Gjest Gjest_Thomas_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Thomas_*

Jeg føler jeg kaster bort tiden med å søke på jobber jeg ikke får.

Derfor lurer jeg på hvor mange jobbsøknader dere mener man bør få avslag på, før man tar hintet fra de som ansetter. (Dvs. innse at man aldri kommer til å få jobb, og så ta ny utdannelse.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal aldri ta det hintet!

Dersom du ikke får jobbene, hva kan grunnen være? Er det noe du kan gjøre for å bli bedre kvalifisert? Forklaringen kan være så enkel som at arbeidsmarkedet i det fagfeltet er lite, og det var en bedre kvalifisert søker. Søker du ikke har du heller ikke noen sjanse for å få jobben. Man tar ikke en utdannelse bare for å ta noe, man tar en utdannelse som interesserer en. Så man skal aldri gi opp å finne en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på markedet du søker i?

Har du fått god hjelp til å gå gjennom CV'en din, og de søknadene du sender ut?

Min erfaring var at da jeg ble flinkere til å skrive søknader, ble det flere intervjuer også.

Har du kontaktet et vikarbyrå innen ditt fagfelt? Kanskje de kan hjelpe deg inn på markedet?

Husk at det er kvalitet, og ikke kvantitet som gjelder når du søker jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thomas_*

Ok, er kanskje dumt å måle i antall søknader.

Derfor spør jeg heller: Hvor mange år skal man sende søknader for deretter å få avslag, før man tar hintet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er utdannet revisor. Her vi bor er det alt for mange med økonomiutdannelser. Han har søkt på nermere 100 jobber, har søkt på alt som har med regnskap og økonomi og gjøre.

På mange av stillingene er det 200 søkere, så da sier det seg selv at en uten erfaring ikke får jobben.

Mennen min har jo jobb, men det har ingenting med utdannelsen og gjøre, så han ønsker jo og få jobbe med det han er utdannet til. Men det er ikke lett.

Så jeg mener vel at man må bare fortsette og prøve, en dag slår lykken til, men i mellomtiden ta den jobben du får.

Nå de siste månedene har mannen faktisk vært på flere jobbintervjuer, et sted inn på 2 runde og, men har blitt slått på målstreken, frustrerende det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...