Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #1 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg har vært på intervju til en fast stilling. Problemet er at jeg har blandede følelser, og er rett og slett usikker på om dette er noe for meg. Jeg fikk inntrykk av at de ble veldig interessert i kompetansen min, men er selvsagt usikker på om jeg blir tilbudt stillingen eller ikke. Jeg får beskjed i begynnelsen av denne uken. Hva er det vanlig å si dersom den aktuelle arbeidsgiveren ringer for å tilby deg jobben? Ber man om å få tilsendt betingelsene for gjennomlesing, eller gir man allerede i denne samtalen et inntrykk av om man takker ja eller ikke? Hvordan vil arbeidsgiver reagere, dersom man sier at man må tenke på det? Det er nettopp det jeg må, dersom spørsmålet skulle dukke opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piper Skrevet 26. mars 2006 #2 Del Skrevet 26. mars 2006 Du kan risikere å ikke få jobben, om du sier du må tenke på det. Du skal ha en meget spesiell kompetanse, for å kunne tro at du er så viktig at de ikke kan unnvære deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. mars 2006 #3 Del Skrevet 26. mars 2006 Blir du tilbudt en jobb har du vel et visst antall dager på å bestemme deg. De ansettelser jeg har vært borti har fungert slik at det lages en innstilling. Så er du f.eks. nr 2 på listen, må du vente (to uker?) på at nr 1 skal bestemme seg. Du trenger ikke svare i telefonen på sparket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #4 Del Skrevet 26. mars 2006 Be om å få oversendt det skriftlige tilbudet. Jeg ville aldri gitt endelig aksept uten et skriftlig tilbud først. Man får vanligvis noen dagers betenkningstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 26. mars 2006 #5 Del Skrevet 26. mars 2006 Jeg sto nettopp i samme situasjon. De ringte på en mandag å tilbød meg jobben, jeg sa da at jeg måtte tenke på det ut uka. Det var greit for de, hele greia endte med at jeg takka nei da. Man skal jo slippe å svare på et slikt tilbud på strak arm over telefonen, tror det er få arbeidsgivere som krever det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2006 #6 Del Skrevet 26. mars 2006 Be om å få oversendt det skriftlige tilbudet. Jeg ville aldri gitt endelig aksept uten et skriftlig tilbud først. Man får vanligvis noen dagers betenkningstid. ← Smart! Dette er nok det beste. Man kan si "åh, så flott, ja, det var fine nyheter", eller noe sånt, på telefonen. Så kan man tenke seg litt om om svare skriftlig når det brevet kommer i posten. Sammen med det skriftlige tilbudet kommer gjerne også et lønnstilbud: da kan man si "ja" til stilingen forutsatt at man får den lønnen man mener er mest riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. mars 2006 #7 Del Skrevet 27. mars 2006 Har alltid fått betenkningstid, og svarer aldri før jeg får det skriftlige tilbudet. Jeg har takket nei et par ganger grunnet kort svarfrist. Da har de faktisk forlenget fristen, fordi de uansett ikke fikk tak i neste på lista, og aller helst ville ha meg. (Men det var fordi jeg takket nei grunnet kort frist, og oppga dette som årsak.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mito Skrevet 27. mars 2006 #8 Del Skrevet 27. mars 2006 Du takker uansett ikke formelt sett ja til jobben før du har skrevet under på kontrakten. Som regel får du den tilsendt, og har 2-4 uker på deg å vurdere tilbudet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. mars 2006 #9 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg pleier å svare følgende: "Det var hyggelig, da ser jeg fram til å se papirene, så snakkes vi igjen om ikke så lenge!" (Må jo uansett ringe, selv om man takker nei.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. mars 2006 #10 Del Skrevet 27. mars 2006 Be om å få oversendt det skriftlige tilbudet. Jeg ville aldri gitt endelig aksept uten et skriftlig tilbud først. Man får vanligvis noen dagers betenkningstid. ← enig. man risikerer absolutt ikke å miste jobben dersom man gjør det sånn. det ville i så fall vært uprofesjonelt av arb.giver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2006 #11 Del Skrevet 27. mars 2006 Det ville i så fall vært uprofesjonelt av arb.giver. ← Det skjer dessverre ofte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå