Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AprilLudgate skrev (19 timer siden):

Ikke bodd der selv, men vært der endel hos folk som bor der.

Bjelland i Marnadal.

Tenk «midt i ingensteds». Man tar liksom av fra en vei opp til diverse indre bygder.

Så kjører man en 30(?) min tid forbi kanskje noen ekstremt få hus. 

Da er man i en sånn klassisk minibygd slik de jo er: en liten lokalbutikk (kun åpen avogtil), en barnehage og om det var skole husker jeg ikke.

Og ei kirke kanskje.

That’ s it.

Jeg får nesten litt eksistensiell angst av sånne plasser. Man er for langt fra alt til å bare kunne «stikke innom/ordne noe», og det er noen få hus her og der. 

Fikk en sånn kvelende følelse av å være der.

Var ikke stygt, bare midt i en jævla svær uendelig skau med en smal vei som sier «ørtenfjørten km til nowhere». 

Kjenner folk som bor bygdeaktig i Møre og Romsdal med mer «bygdesentrum», og naturen er jo helt galskapsvakker. 

Sånt skjønner jeg. Eller om man driver gård/småbruk.

Men bare et random hus i gokkefjodlefei 🤷‍♀️

Ja, indre Sørlandet er bare så drepende drittkjedelig at det er til å spy av.

Videoannonse
Annonse
Gjest Peanut
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2025 den 17.16):

Vi trenger heller ikke bosette alle asylsøkere osv til Oslo. 

Anonymkode: d31a6...3ab

? De blir jo bosatt andre steder og <_< 

Skrevet

Levanger er en ganske øde og stygg by. Hele sentrum er dødt. Ingenting å finne på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har både fylke og plass, men kan ikke si det her. 

En overgrep alltid overgripere. 

Takk at jeg klarte å komme vekk fra hele fylket. 

Anonymkode: e4de6...559

AnonymBruker
Skrevet
bullehurk skrev (1 time siden):

Ja, indre Sørlandet er bare så drepende drittkjedelig at det er til å spy av.

den uttalelsen satt langt inne, men du maktet å få formidlet det. 

AnonymBruker
Skrevet

Må være helt i nord der bygningene ser helt falleferdige ut i alle tettstedene/byene. Ser nitrist ut.

Anonymkode: a80ab...dc3

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

den uttalelsen satt langt inne, men du maktet å få formidlet det. 

Høøø ????   🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2025 den 17.33):

Jeg har bodd i totalt 12 ulike norske byer fra nord til sør, og det desidert verste stedet (hølet) var Skien! Skakkjørt by med dødt bysentrum, hovne folk man ikke kommer innpå, og en merkelig patriotisme for egen by og samtidig hat mot nabobyen Porsgrunn. Som er et hakk bedre, men ikke stort mer. Mye tilfeller i byen, narko, vold og flere utsatte områder enn Oslo. 

Anonymkode: 6a7ee...09a

Matcher mine erfaringer fra Porsgrunnsiden også, tror de to kommunene har mer til felles enn de liker å tro😅

Anonymkode: fbf0b...003

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Elverum

Anonymkode: c21c6...f1f

AnonymBruker
Skrevet

Besøkte en venninne i Kvinnherad. Det var øde, isolert og ikke lett å komme inn i miljøet på skolen hun jobbet. Stedet har sånn ti skoler eller noe og det er et lukket og uvennlig miljø. 

Anonymkode: 84d88...730

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.8.2025 den 18.13):

Karmøy er den desidert verste plassen jeg har bodd. Masse rus og drit, og de frekkeste barna og ungdom jeg har vært borti faktisk. Det var flere ganger i uka hvor jeg gikk tur med hunden, at det kom bort en eller annen frekk snørrunge som prøvde å kødde med hunden. Ikke klappe den men snakke om kjønnorganet dens, tute med signalhorn rett i øret på den, true med å sykle på den osv...

Anonymkode: 53f05...8ed

Hadde jeg opplevd det der fra noen snørrunger, hadde jeg trødd signalhornet opp i ræva på dem og tuta hardt. Neida, joda.

Jeg bodde på Karmøy ett år (Kopervik) og syntes området og naturen rundt var veldig fint, men mange av de innfødte var jo helt sprø. Jeg gikk på folkehøgskolen der og vi ble stemplet som horer/rundbrennere og mislikt lenge før de overhodet hadde møtt noen av oss. Det var også noen av guttene på folkehøgskolen som fikk trusler om juling da de var ute på "byen" der (det fantes vel ca 1,5 utesteder der på slutten av 90-tallet). Det hjalp jo heller ikke på at jeg bodde der få år etter at Birgitte Tengs ble drept...
Mulig ting der har endret seg litt på nesten 30 år ;) 

AnonymBruker skrev (På 10.9.2025 den 16.41):

Må være helt i nord der bygningene ser helt falleferdige ut i alle tettstedene/byene. Ser nitrist ut.

Anonymkode: a80ab...dc3

Hvor er det? Har du noen eksempler? Dette er jo like dustete som å synes Oslo er en stygg by fordi man har sett bilder av noen bygninger noen plasser i byen som er stygge. 
Jeg kan skjønne at det er langt nord, litt øde og fryktelig kaldt og mørkt, men at bygningene ser falleferdige ut i alle tettstedene og byene er bare fjas. Latterlig påstand.

AnonymBruker skrev (På 27.8.2025 den 15.51):

Bodø. Jævla høl og utrivelige folk.

Anonymkode: b408c...b04

Neida, de er ikke utrivelige. Noen er litt høy på pæra og full av seg selv, men så lenge du ikke snakker dritt om Bodø Glimt så er du good to go. Dialekten kan få noen av dem til å høres litt sure og negative ut, men de er egentlig hyggelige folk. Som sagt: så lenge du ikke rakker ned på de gule ;) 

Anonymkode: 2012b...065

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...